Okładzina prowadnic

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

walter~
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 141
Rejestracja: 22 sie 2007, 04:52
Lokalizacja: USA

#11

Post napisał: walter~ » 13 kwie 2008, 03:35

Przygotowanie pod Moglice widac u mnie na zdjeciu.

Jak nie znajdziesz Turcite B to drugi taki produkt nazywa sie Rulon 142. Oba zawieraja teflon i braz, przykleja sie je na specjalnej dwuskladnikowej zywicy ( oba mozna skrobac).

Sprawdz czy powierzchnia pod okladzina jest chropowata. Jesli nie to jest jeszcze trzeci rodzaj tasmy, nazywa sie Rulon i jest samoprzylepny. Ma dokladne grubosci i nie zawiera brazu (nie mozna skrobac).



Tagi:

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1027
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#12

Post napisał: gelo » 13 kwie 2008, 09:35

U mnie w firmie kleili turcite takze dwuskladnikowa zywica ( niestety nie wiem jak sie nazywala), ale zeby lepiej trzymalo pomiedzy turcite i prowadnice dawali bandaz, zeby wiecej zywicy sie pod tym zmiescilo. Sciskali to co kawalek sciskami. 24h i bylo gotowe do dalszej obrobki. Potem obowiazkowo szlifowanie, bo poweirzchnia po klejeniu byla bardzo nierowna. Dopiero potem skrobanie.
NIezapomnij , przynajmniej sprobowac, wymierzyc w kilku miejscach grubosc okladziny. Wowczas szlifierz bedzie mial przynajmniej przyblizony wymiar.
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<

Awatar użytkownika

Autor tematu
kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#13

Post napisał: kostner » 14 kwie 2008, 01:47

Nie robcie zartoow Panowie !! Ja nie mam ochoty tego ani szlifowac ani skrobac !! Przykleic docisnac i zapomniec. Wiem ze jest taka opcja bo znajomy - naprawia maszyny - w ten sposoob to robil, bez szlifowania i skrobania ale on sie nie pochwali jak to zrobil a skasuje po niemiecku :(.
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


dziabi3
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 874
Rejestracja: 13 sie 2009, 16:15
Lokalizacja: xxx

#14

Post napisał: dziabi3 » 11 paź 2009, 13:21

panowie czy ktoś widział z was maszynę po regeneracji w profesjonalnym zakładzie

ja tak i wygląda to tak ze całe łoże tokarki jest ustawiane na szlifierce podbijane klinami aż do ustawienia z dokładnością do 0.01 i wtedy dobywa się szlif

suport jest oczyszczany z nalotów w miejscach gdzie chodziło łoże i jest nakładany klej z jakimś mi nie znanym tworzywem

potem suport jest delikatnie osadzany na łożu i dociskany , całość schnie a potem suport się podnosi i przez kilka godzin skrobaczkami i pilniczkami zdejmuje się masę która wypłynęła pod naciskiem
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 15:36 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Autor tematu
kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#15

Post napisał: kostner » 11 paź 2009, 13:48

Dziabi - masz racje ten klej to najprawdopodobniej Moglice. I zadna to rewelacja. W moim przypadku w dokumentacji znalazlem ze zastosowany byl Turcite. Maszyne rozebralem dopiero w czerwcu w tym roku, kupilem tez Turcite. Klejenie i skladanie maszyny mam w planie za okolo miesiac. Z ekonomicznego punktu widzenia cala akcja jest tylko wtedy oplacalna gdy prowadnice sa w dobrym stanie, maszyna ma w miare nowe sterowanie i jak najmniej trzeba naprawiac. Wyczyszczenie tej maszyny zajelo mi dobre 3 tygodnie - wyjalem z niej 3 wiadra wiorow i zuzylem 30L cleanera do rozpuszczania oleju i osadoow. Rozebralem i wyczyscilem caly magazyn.
Teraz zostalo tylko okleic krzyzak osi - zdecydowalem sie robic osie X i Y i poskladac to ustrojstwo. Jestem ciekaw czy sie uda :)
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


Bieri13
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 142
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
Lokalizacja: Kraków

Re: Okładzina prowadnic

#16

Post napisał: Bieri13 » 23 wrz 2019, 11:09

Czy któryś z użytkowników robił próby jakościowe taśmy ślizgowych Tor, Tridy i Turcite?
Zastanawiam się jak to się ma do ceny? Tor i Trida wypadają podobnie, natomiast Turcite jest 2x droższe.
Warto dopłacić?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Prowadnice - Technika Przesuwu Liniowego”