Dobór silników i sterowników

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
hunter.zax
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 13
Rejestracja: 27 gru 2018, 13:46

Dobór silników i sterowników

#1

Post napisał: hunter.zax » 11 lut 2019, 19:05

Witam,temat założyłem w dziale podstawy ale przez kilka dni żadnego odzewu,być może dlatego,że ludzie czytający podstawy nie potrafią doradzić. Spróbuję zatem tutaj a więc...
...zbliża się moment w którym moja frezarka będzie ukończona od strony mechanicznej i będę zmuszony zmierzyć się z elektroniką .Niestety na elektronice nie znam się kompletnie i nie mam pojęcia czym się sugerować przy zakupie. Frezarka to konstrukcja aluminiowa z ruchomą bramą,rama z profili grubościennych 40x80,prowadnice liniowe THK 20 o długości 640mm na oś X i Y a Z 300mm,śruby kulowe 1605.Chciałbym obrabiać głównie drewno ale wiem,że aluminium też da radę.Frezarka do zastosowań tylko amatorskich.Do ukończenia zostały mi tylko boki bramy by wszystko spiąć a chciałbym dokonać zakupu silników i sterowników.Miały by być jak najbardziej popularne i najlepiej żeby były w sieci tutoriale jak to wszystko poskładać.Na YT natknąłem się na tutorial jak poskładać wszystko na stepstikach i Arduino ale nie wiem czy Arduino miałoby zastosowanie u mnie.Wstępnie znalazłem takie silniki
https://www.ebay.pl/itm/ACT-Motor-GmbH- ... :rk:1:pf:0
a sterowniko to
https://www.ebay.pl/itm/DM542-Stepper-M ... :rk:1:pf:0
lub
https://www.ebay.pl/itm/TB6600-Einachsi ... :rk:3:pf:0
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.




Autor tematu
hunter.zax
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 13
Rejestracja: 27 gru 2018, 13:46

Re: Dobór silników i sterowników

#2

Post napisał: hunter.zax » 18 lut 2019, 18:04