Materiał na tłok silnika parowego

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#41

Post napisał: strikexp » 23 sty 2019, 20:21

Właśnie cena spowodowała że spadłem z krzesła. Ponad 2000zł za zabawkę... widać jaki biznes można na tym robić. A że Wielka Brytania jest ojczyzną silników parowych to są one tam bardzo popularne. Pełno muzealnych pojazdów z takim napędem.
W każdym razie pomysł na produkt jest niezły. A ja to widzę jedynie że wpadli na ciekawy pomysł korbowodu jak w silniku spalinowym(de fakto widziałem takie w filmie Tytanic ale zapomniałem). Po co robić duże tłoki skoro można zrobić kilka mniejszych :)

Kwestia projektu, a potem to jedynie frezujesz w sklejce lub ewentualnie drukujesz. Odlewy dokładne być nie muszą. Jest to na pewno niezły pomysł na biznes eksportowy.
W Polsce prawdopodobnie byłoby dużo odbiorców ale innego typu. Środowisko preppersów z chęcią kupowałoby takie postapokaliptyczne prądnice 1x230V. Tylko trzeba byłoby to nagłośnić, bo większość z nich niekoniecznie jest inteligentna i kupują panele fotowoltaiczne podatne na impuls EM.




Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 869
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#42

Post napisał: Bbuli » 23 sty 2019, 20:51

noo...
6e28850151_no_to_zes_.jpg

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 4695
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#43

Post napisał: pitsa » 24 sty 2019, 21:03

strikexp pisze:postapokaliptyczne prądnice
tylko z trwałością na dziesiątki lat i możliwością dorobienia części zapasowych z użyciem prostych narzędzi typu pilnik ...
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#44

Post napisał: strikexp » 24 sty 2019, 21:26

Oj pitsa Ty wszędzie widzisz problemy. Przecież w moim zamyśle wewnętrzny cylinder ma być wymienny. A tłok ma mieć pierścień mosiężny. Jeden i drugi element zapasowy + łożyska i popracuje sobie długooooooo. Co ulega korozji może być zamknięte w worku z Argonem....
Zresztą pierścienie mosiężne można odlać w warunkach postapokaliptycznych a może nawet wykuć? W czasach silników parowych i braku elektryczności nie takie rzeczy robili. I jak myślisz czym były napędzane tokarki przez cały XIX wiek?

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 4695
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#45

Post napisał: pitsa » 26 sty 2019, 10:29

Nawet pierwsze klimatyzacje chodziły na parze. No i co z tego? ;-)

Zajmowałem się kiedyś dużymi kotłami i modernizacjami w układach ich zasilania paliwem ale to mi się znudziło i zmieniłem branżę, zahaczyłem trochę o korozję wysokotemperaturową. Moim wielkim marzeniem jest rozwój energetyki kogeneracyjnej offgrid i twój temat akurat wpisuje się w ten kierunek. Zerknij tu. ;-)
Ty chcesz prosto ze słoneczka zakręcić kołem zamachowym ale są też inne źródła. Kocioł domowy może dawać ciepło do ogrzewania i przy okazji energię elektryczną (coś koło 10% z energii cieplnej) i żeby na tym biznes zrobić bardzo duże znaczenie ma trwałość urządzenia - trzeba myśleć od strony klienta - po cholerę coś kupować żeby ciągle w tym dłubać i naprawiać bez świadomości ryzyka? No dobra... serwis coroczny żeby zapewnić klientom odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Jak będziesz miał konkrety to przyczepię się z kolejnymi problemami. ;-)
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#46

Post napisał: strikexp » 26 sty 2019, 11:21

Ty piszesz o silnikach sterlinga, one mają za małą moc w stosunku do wielkości żeby się w to bawić w moim przypadku ;) Natomiast silnik parowy potrzebuje pary pod ciśnieniem a nie bojlera z ciepłą wodą. Są to zupełnie inne sytuacje.
Tym słoneczkiem to się nie sugeruj. To chodzi o zwierciadła które mogą uzyskiwać latem spokojnie po 500-1000 stopni. Trochę inna technologia, przypomina to laser.


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#47

Post napisał: strikexp » 26 sty 2019, 14:51

A tak przy okazji patrząc na rozmiar tłoka z filmu. To silnik parowy wydaje się naprawdę niezłą bestią:


Przyznaję że warsztat jest oszałamiający, chyba wszystkie typowe maszyny napędzane tym samym silnikiem parowym.
Einstein się mylił, 4 wojna światowa nie będzie na kije i kamienie ale na karabiny maszynowe :mrgreen:

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 4695
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#48

Post napisał: pitsa » 26 sty 2019, 15:42

Słabo zerkasz: "Układ kogeneracyjny oparty o tłokowy silnik parowy - Lion Powerblock z silnikiem parowym Moc elektryczna: 0,3÷2 kWe, Moc cieplna: 3,5÷16 kWt".
strikexp pisze:To chodzi o zwierciadła które mogą uzyskiwać latem spokojnie po 500-1000 stopni.
I teraz spójrz na ten prosty rysunek z tłokiem swobodnym:

Wysokotemperaturowe źródło do napędu parowego, a dolne źródło, gdzie skraplana jest para, to ciepło użytkowe. Na rysunku ładnie to wyglądało ale firma już nie istnieje, komuś u nas udało się to kupić do eksperymentów w ramach projektów badawczych - na linku, który podałem jest zdjęcie nie podłączonego urządzenia i jeszcze na palecie. ;-)
Tobie może się jednak uda. :-)
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#49

Post napisał: strikexp » 26 sty 2019, 16:05

Faktycznie źle zerknąłem, zauważyłem tylko silnik sterlinga. Generalnie obok warsztatu nie mieszkam więc takie rozwiązanie nie jest dla mnie interesujące.

Sam sens takich urządzeń jest taki sobie. Można je montować tylko w prywatnych budynkach gdzie masz miejsce i sens robienia kotłowni. Co prawda prąd wytwarzasz ale nie za darmo, paliwa trzeba dorzucić więcej. Plus tylko taki że całe straty są odbierane w formie ciepła, więc sprawność wytwarzania elektryczności wynosi 100% minus straty w kotle. A że kocioł w porównaniu do elektrowni, jest bardzo nieefektywny, no i cena węgla tak 100% większa niż prosto z kopalni. To ta opłacalność jest raczej kiepska, nie mówiąc już o gazie ziemnym...

Ja chcę zrobić po prostu muzealny silnik parowy. Bez żadnej elektroniki, działający jak 100 lat temu. Jak będę miał generator to go podłączę (chociażby alternator samochodowy) a jak nie to podepnę maszynkę do mielenia i będę kręcił kiełbasy :mrgreen:

Awatar użytkownika

Yogi_
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 759
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
Lokalizacja: Braniewo

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#50

Post napisał: Yogi_ » 26 sty 2019, 16:29

strikexp pisze:Ja chcę zrobić po prostu muzealny silnik parowy.

Kup lokomotywę.
Pozdrawiam
Krzysiek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”