Materiał na tłok silnika parowego
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7738
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
Re: Materiał na tłok silnika parowego
Hej.
Na przykład - żeliwo - alu ( stop raczej AK ) .
Generalnie - jedno twarde - drugie miększe.
Były co prawda silniki modelarskie " jaskółka " ( bardzo dawne ) które miały cylinder z hartowanej stali i tłok również.
Ale produkcji ZSRR - np . Kometa - tłok z alu - cylinder stalowy , Meteor - to samo
Z Niemiec wschodnich - to i to z żeliwa.
Odpowiedniego - żeliwa.
Tak by można pisać i pisać.
Zadaj sobie trud i poszukaj w sieci.
Nie urażaj się - pytania takie jak bym zadał - czy jak na końcu programu operacyjnego ( który obecnie piszę ) mam dać kropkę ? czy coś jeszcze napisać ?
Co to są przerwania ? - czy chodzi o kilka niezapisanych linijek ?
pzd.
Na przykład - żeliwo - alu ( stop raczej AK ) .
Generalnie - jedno twarde - drugie miększe.
Były co prawda silniki modelarskie " jaskółka " ( bardzo dawne ) które miały cylinder z hartowanej stali i tłok również.
Ale produkcji ZSRR - np . Kometa - tłok z alu - cylinder stalowy , Meteor - to samo
Z Niemiec wschodnich - to i to z żeliwa.
Odpowiedniego - żeliwa.
Tak by można pisać i pisać.
Zadaj sobie trud i poszukaj w sieci.
Nie urażaj się - pytania takie jak bym zadał - czy jak na końcu programu operacyjnego ( który obecnie piszę ) mam dać kropkę ? czy coś jeszcze napisać ?
Co to są przerwania ? - czy chodzi o kilka niezapisanych linijek ?
pzd.
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 4690
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Materiał na tłok silnika parowego
Prawdopodobnie znalazłem wiedzę plemienną podążając za linkami z wikipedii:
http://www.roymech.co.uk/Useful_Tables/ ... htm#method
Wychodzi na to że stal nierdzewna 304 ślizga się znakomicie po miedzi. Tylko czy w mosiądzu będzie tak samo to już nie wiem. I czy to jest jedyny istotny parametr to nie wiem.
Ale mnie interesuje głównie to że po stali aluminium śmiga całkiem nieźle. Więc tłok z aluminium plus pierścienie a cylinder z rury inox 4mm grubości. Ewentualnie jakaś obudowa na tłok z rury grubościennej.
http://www.roymech.co.uk/Useful_Tables/ ... htm#method
Wychodzi na to że stal nierdzewna 304 ślizga się znakomicie po miedzi. Tylko czy w mosiądzu będzie tak samo to już nie wiem. I czy to jest jedyny istotny parametr to nie wiem.
Ale mnie interesuje głównie to że po stali aluminium śmiga całkiem nieźle. Więc tłok z aluminium plus pierścienie a cylinder z rury inox 4mm grubości. Ewentualnie jakaś obudowa na tłok z rury grubościennej.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Re: Materiał na tłok silnika parowego
strikexp pisze:a z wykształcenia
A z wykształcenia bajkopisarzem bo tylko w bajkach można naginać wszelkie prawa fizyczne robiąc z tego iluzję.



strikexp pisze: A ja chciałem tylko dobrać materiał.
W warunkach małego użytkowania takiego silnika prościej jest zrobić w odpowiednim miejscu zawory spustowe którymi spuści się olej a wcześniej się nim zaleje dla konserwacji takiego silnika. Oczywiscie to byłoby za proste wiec trzeba maksymalnie komplikować zadanie celem jego zakończenia stwierdzeniem że to zbyt skomplikowane i drogie wiec projekt odkładamy na półkę z napisem "fantazje Strikexp".



-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 518
- Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
- Lokalizacja: Warszawa Remb.
Re: Materiał na tłok silnika parowego
Model szkolny, na naszym allegro są podobne w 2 wykonaniach. Model pokazowy z przeciętym cylindrem (ok300zł) i działający (ok1100zł) może na sam początek to Ci by wystarczyło? Zdradził byś cały zamysł Twojej maszyny? Pisałeś, że ma to działać przy solarze i od tamtego czasu zastanawiam się jak to ma działać? Czyżbyś chciał w solarze podgrzewać wodę aż do wrzenia i tą parą napędzać maszynę? Czy jak?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2947
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Materiał na tłok silnika parowego
Robisz suchy czy mokry silnik?
Nie prościej zamówić zestaw odlewów z projektem i go sobie obrobić?
Ten jest chyba wzorowany na generatorze do radia dla partyzantów
https://www.stuartmodels.com/item/59/st ... unmachined

Inna rzecz że silnik musi mieć rozruch a potem podawaną wodę do kotła. Regulacja pompy wody i ciągłe podawanie oleju na panewki...
Nie lepiej do tego celu skorzystać z silnika styrlinga?
Nie prościej zamówić zestaw odlewów z projektem i go sobie obrobić?
Ten jest chyba wzorowany na generatorze do radia dla partyzantów
https://www.stuartmodels.com/item/59/st ... unmachined

Inna rzecz że silnik musi mieć rozruch a potem podawaną wodę do kotła. Regulacja pompy wody i ciągłe podawanie oleju na panewki...
Nie lepiej do tego celu skorzystać z silnika styrlinga?
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 4690
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Materiał na tłok silnika parowego
Dokładnie tak Duszczyk_k, oczywiście na początku będzie jakiś bojler do testów. A solar sie przyda potem do osuszania powietrza w zimie.
Jednak do uzyskania takiej mocy z solara to:
1. Solar musi być duży i być odpowiednie nasłonecznienie.
2. Para musi być tworzona bezpośrednio w rurach nierdzewnych albo trzeba używać np oleju i osiągać 200-300 stopni w solarze. A do tego z kolei musi być już raczej obracane zwierciadło paraboliczne.
Zakup nie wchodzi w grę bo to zabawka a nie jakiś sprzęt użytkowy. No chyba że bym tym tokarkę napędzał co czarno widzę z powodu braku kontroli prędkości
@koala.g
Jakiś olej będę tam wkraplał, ale nic wyszukanego.
A o odlewach pisałem, że skala jest tak mała że nie warte zachodu. Tłok będzie miał 80-100mm.
Jednak do uzyskania takiej mocy z solara to:
1. Solar musi być duży i być odpowiednie nasłonecznienie.
2. Para musi być tworzona bezpośrednio w rurach nierdzewnych albo trzeba używać np oleju i osiągać 200-300 stopni w solarze. A do tego z kolei musi być już raczej obracane zwierciadło paraboliczne.
Zakup nie wchodzi w grę bo to zabawka a nie jakiś sprzęt użytkowy. No chyba że bym tym tokarkę napędzał co czarno widzę z powodu braku kontroli prędkości

@koala.g
Jakiś olej będę tam wkraplał, ale nic wyszukanego.
A o odlewach pisałem, że skala jest tak mała że nie warte zachodu. Tłok będzie miał 80-100mm.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, 17:39 przez strikexp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2947
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Materiał na tłok silnika parowego
Chodziło mi o zakup już gotowego zestawu odlewów na budowę silnika.
W zestawie są wszystkie potrzebne materiały i plany jak je obrobić.... te angielskie są w calach :/

W zestawie są wszystkie potrzebne materiały i plany jak je obrobić.... te angielskie są w calach :/

-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 4690
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Materiał na tłok silnika parowego
Bardzo fajny generator, myślałem że mieli ręczna prądnicę hehe Czy to nie jest przypadkiem silnik pneumatyczny? Średnio mi się widzi rozpalanie ognia do skrytego nadawania radiem 
Silniki sterlinga z tego co widziałem mają bardzo małą moc. Pojemność cieplna wody jest dużo lepsza od powietrza. A ciśnienie bojlera robi dodatkową robotę i szybko wtłacza nowe porcje energii w postaci gorącej pary. To jak porównanie malucha do ferrari. Chociaż silnik sterlinga jest naprawdę wieczny dzięki temu że pracuje na powietrzu lub nawet Argonie itp.
Dodane 2 minuty 44 sekundy:
Na tym zdjęciu nie widzę nic czego nie dałoby się zrobić na moich tokarce i zośce.
Masz linka do takiego zestawu?

Silniki sterlinga z tego co widziałem mają bardzo małą moc. Pojemność cieplna wody jest dużo lepsza od powietrza. A ciśnienie bojlera robi dodatkową robotę i szybko wtłacza nowe porcje energii w postaci gorącej pary. To jak porównanie malucha do ferrari. Chociaż silnik sterlinga jest naprawdę wieczny dzięki temu że pracuje na powietrzu lub nawet Argonie itp.
Dodane 2 minuty 44 sekundy:
Na tym zdjęciu nie widzę nic czego nie dałoby się zrobić na moich tokarce i zośce.
Masz linka do takiego zestawu?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 518
- Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
- Lokalizacja: Warszawa Remb.
Re: Materiał na tłok silnika parowego
Ja to tam słaby jestem z internetów, ale używając wyszukiwania obrazem dotarłem do takiego ciekawego bloga https://stevewithnell.wordpress.com/2009/11/ gdzie tokarze-modelarze budują silniki z tej firmy https://www.stuartmodels.com/ Już rozbudziłeś swoją wyobraźnie?
Jeśli Cię cena nie odstraszy to szykuje się ciekawa przygoda
Mam nadzieję, ze zdasz relacje na forum z budowy 
* - a jakby tak na podstawie zamówionych części zrobić z nich modele odlewnicze i zostać "Przedstawicielem" na Polskę....
Tak wiem, prawa autorskie do modelu itp itd...



* - a jakby tak na podstawie zamówionych części zrobić z nich modele odlewnicze i zostać "Przedstawicielem" na Polskę....

Tak wiem, prawa autorskie do modelu itp itd...