Przy tak długiej konstrukcji może być problem z wyżarzaniem. Może stół potraktować jako osobny element. Natomiast konstrukcję samej frezarki wykonać z większych profili 100 x50 x 5.

A proszę wskazać chociaż jednego który doświadczył "niewyrzażenia " swojej konstrukcji - że coś mu pękło, czy że z czasem się odkształciło albo że zauważył krzywiznę po obrobieniu wiórowo. Nie kwestionuję przydatnosci obróbki cieplnej po spawaniu - interesuje mnie zakres wiary że jak wyrzażę to konstrukcja będzie udana.Jaszuk88 pisze:Z czasem zmieniłem zdanie czytając wypowiedzi doświadczonych kolegów.
No cóż, albo się wierzy albo nie. Jeżeli nie mam doświadczenia w budowie maszyn, a koledzy z forum pokazują swoje mustangi i przy każdej okazji twierdzą, że należy wyżarzać to wierzę.qqaz pisze:A proszę wskazać chociaż jednego który doświadczył "niewyrzażenia " swojej konstrukcji - że coś mu pękło, czy że z czasem się odkształciło albo że zauważył krzywiznę po obrobieniu wiórowo. Nie kwestionuję przydatnosci obróbki cieplnej po spawaniu - interesuje mnie zakres wiary że jak wyrzażę to konstrukcja będzie udana.