Tak, to się nie wyklucza dlatego sam wątek zadany był jak podłączyć TE silniki, dopiero później jakoś zboczyło to na inną dyskusję. Fakt, jak napisałem wcześniej chciałbym uratować te silniki, nie koniecznie ze względów finansowych ale jak napisałeś - że przeróbka nigdy nie będzie fabryką - zgadzam się. Ale za chwilę wyszło że się nie da bo trzeba servo itp i wszystko co w tych szafach......

KAMAR, wiem że forum jest obszerne i ma dużo tematów takich czy podobnych, ale nie ma tego przypadku. Pytanie w zasadzie jest proste - wywalać czy zostawiać - nadal stoję w punkcie wyjścia . Jeśli ratować silniki to jak - szukać ich sterownika w szafach? Jeśli zmieniać to kupić komplet silniki/sterowniki?
Takie?
Dla uzyskania dużej dynamiki: Sterownik SMC139.
Własności:
Silnik 2 fazowy z krokiem 1,8º,
Moment 2,16 Nm,
Temperatura pracy 0 ~ +40ºC,
Tryb pracy: bipolarny,
Napięcie: 3 V,
Prąd: 4 A,
Rezystancja: 0,75 Ohm,
Indukcyjność: 3,5 mH,
Bezwładność rotora: 1100 gcm2,
Waga: 2,6 kg. (????????????? serio?

Krok [º] 1,8
Wyprowadzenia bi8
Napięcie [V] 3
Prąd [A] 4
Rezyst. [Ω] 0,75
Mom. trzym. [Ncm] 216
Bezwł. rotora [gcm2] 1100
Oś [mm] 9,52
Indukc. [mH] 3,5