tue 40
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 513
- Rejestracja: 12 lut 2017, 14:28
- Lokalizacja: Lódź
Re: tue 40
Nie wiem czy wiesz, ale żeby wymienić paski napędowe w TUE 35 trzeba wyjąć wrzeciono
a poza tym łożyska wrzeciona i inne ważne miejsca są smarowane na zasadzie oleju traconego, skutkiem tego trzeba pamiętać o ciągłym uzupełnianiu. Ogólnie ta tokarka to straszny grzechotnik, ale i ona ma swoich wielbicieli.

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 23
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 lis 2018, 21:42
Re: tue 40
tak wiem o tym wyjmowaniu wrzeciona, trochę upierdliwe ale cóż.. Dzięki że powiedziałeś o tym oleju. a gdzie on w ogóle ucieka? jutro może uda sie podjechać i zobaczyć
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 134
- Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
- Lokalizacja: Radomsko
Re: tue 40
A propo tue35 i jej smarowania, to ważniejsze jest to, że nikt nie przewidział smarowania "kamieni" przesuwających sprzęgło kłowe. Tylko tam w czasie normalnej pracy występuje tarcie - dość często suche. Warto dbać o te powierzchnie bo w przeciwnym razie szybko słychać charakterystyczny dźwięk tarcia metal-metal, a to wróży szybką awarię.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: tue 40
marixm pisze:DTR wyczytałem że w zestawie powinno być 8 kół do gitary, ale z tymi co są już założone? I czy w "razie w" Gdyby ich nie bylo to czy opłacalny jest zakup
Te koła zębate to są potrzebne do gwintowania o calowym skoku gwintu, a to mało komu jest potrzebne, czasem jest przydatne gwintowanie rur calowych, ale tego typu instalacje i tak wychodzą z użycia. Upewnij się jedynie czy masz podstawowy zestaw kół zmianowych do gwintów metrycznych.
Pozostałe jak będą to dobrze, jak nie to da się jeszcze dokupić.
Re: tue 40
Może zależy od wykonania.Ta którą znam, ma smarowanie kropelkowe.Knot i rurka doprowadzająca olej na kamienietokarzmaly pisze: ↑25 lis 2018, 22:55A propo tue35 i jej smarowania, to ważniejsze jest to, że nikt nie przewidział smarowania "kamieni" przesuwających sprzęgło kłowe.
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 134
- Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
- Lokalizacja: Radomsko
Re: tue 40
W mojej tego nie ma.
W pewnym momencie zaczęła "kwiczeć/piszczeć".
Dorobiłem kawałek filcu we wnęce widełek i lejek skierowany na ten filc. Moim zdaniem to jedyne miejsce wymagające stałego smarowania w czasie pracy bez odboczki i bez posuwu mechanicznego.
W pewnym momencie zaczęła "kwiczeć/piszczeć".
Dorobiłem kawałek filcu we wnęce widełek i lejek skierowany na ten filc. Moim zdaniem to jedyne miejsce wymagające stałego smarowania w czasie pracy bez odboczki i bez posuwu mechanicznego.
Re: tue 40
A ma pokrywę zamykająca od góry koło pasowe?Smarowanie jest w tej pokrywie.Jest tam zagłębienie na olej i rurka z knotem.
Może ktoś ją zdemontował.
Może ktoś ją zdemontował.
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.