Postprocesor ArtCam

ISO_G_Code.txt

Dyskusje na temat post procesorów.

Autor tematu
witold60
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 04 lip 2015, 07:56
Lokalizacja: Przemyśl

Postprocesor ArtCam

#1

Post napisał: witold60 » 17 lis 2018, 12:30

Witam szanownych forumowiczów. Chcę poruszyć temat postprocesorów, ale muszę napisać w pierwszej kolejności że pracuję w narzędziowni na różnych obrabiarkach.
Ale od czasu do czasu na frezarce CNC. Jako jedyna osoba w narzędziowni ogarniam temat na cnc. Muszę zaznaczyć że narzędziownia jest mała i jest na potrzeby firmy zajmującą się obróbką drzewa.
Jak do tej pory wykonywałem potrzebne prace głównie w 2.5 d. Posiadam Rhino 4 Pl i MadCama 4.2. Jestem samoukiem temat CNC przyswoiłem z lektury i internetu. Od jakiegoś czasu szef
zaproponował mi że bym rozszerzył swoje wiadomości na ten temat bo chciałby wykonywać reliefy . Chce mi kupić program ArtCam do tego celu.
Aby nie pchać się w koszty ściągnąłem z internetu czasówkę, aby poćwiczyć temat. Muszę przyznać szybko załapałem . Program jest dość łatwy w obsłudze .
Posiadam frezarkę chińczyka ze sterownikiem GSK980MD , do tego jak pisałem wcześniej Rhino 4 i Madcama 4,2. Do wygenerowania ścieżki .nc dla narzędzia wykorzystuje postprocesor o nazwie ISO_G_Code.txt
I tu zaczynają się schody. Jak się okazuje ArtCam nie posiada w swej bazie ( około 225 pozycji) takiego postprocesora (ISO_G_Code.txt)
Trochę się rozpisałem, ale mam pytanie jak ogarnąć temat. Jaki postprocesor zastosować. Może ktoś spotkał się z podobym tematem. Dzwoniłem do firmy, gdzie została zakupiona frezarka. Gość
powiedział mi , że nie ma pojęcia i że bym sprawdzał po kolei postprocesory ( HAHA 225pozycji). Poczytałem trochę w internecie, ale nie znalazłem rozwiązania . Pomyślałem że to forum dedykowane
właśnie CNC jakoś mi pomoże . Wszystkie sugestie mile widziane. Pozdrowienia.




Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)