Serwomotor Parker MB7038

Dyskusje dotyczące serwonapędów i napędów serwokrokowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

Serwomotor Parker MB7038

#1

Post napisał: Jaszuk88 » 01 lut 2008, 20:48

Witam
Mamy w firmie problem z maszyną. Wysiadł napęd zrealizowany na serwomotorze Parker MB703802514S0864 - 2Nm, 0,68kW, sterownik LVD Parker.
W pewnym momencie na sterowniku pojawił się błąd " zwarcie na serwomotorze", poniewż już raz taka awaria wystapiła (powodem był przetarty przewód zasilający serwo) dokonaliśmy wymiany przewodów na nowe. Przy błędzie wystąpiło ogromne nagrzanie serwomotoru obudowa parzyła. Niestety po wymianie przewodów na nowe nic nie uległo zmianie. Brak napędu a na sterowniku nadal pojawia się błąd " zwarcie na serwomotorze".
Pytania:
- jak sprawdzić serwomotor czy nie uległ spaleniu?
- czy taki serwomotor można przewinąć?
- czy może być inny powód awarii?
Dziękuję za pomoc.



Tagi:


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#2

Post napisał: paulg » 02 lut 2008, 06:25

Witam
Najprostsza i skuteczna metoda to zwykły miernik z pomiarem ciągłości obwodu - mierzymy zaciski zasilające - jak silnik AC 3 - fazowy to pomiędzy 3 przewodami powinna być identyczna oporność , jak nie jest to silnik spalony :sad:
Ta prosta metoda powinna rozwiać wszelkie wątpliwości :wink:
Pozdrawiam
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#3

Post napisał: Leoo » 02 lut 2008, 11:28

Proponuję przełączyć, na czas testu, sprawny silnik do podejrzanego sterownika. Jeśli sterownik pokaże błąd, to mamy silnik do naprawy.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

#4

Post napisał: Jaszuk88 » 02 lut 2008, 13:26

Wielkie dzięki. W poniedziałek ruszamy na pomiary. :???:


vector11
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 296
Rejestracja: 31 gru 2004, 01:18
Lokalizacja: N1 NOKTO

#5

Post napisał: vector11 » 03 lut 2008, 23:52

wyjąć silnik i zawieźć do najbliższego zakładu przezwajania silników - mostek RLC powinien rozwiać wszelkie wątpliwości; przewinąć jak najbardziej się da, tylko uważać na enkoder i nie szlifować czy toczyć elementów silnika

Awatar użytkownika

Kowal
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 361
Rejestracja: 30 sie 2005, 21:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#6

Post napisał: Kowal » 04 lut 2008, 21:38

Leoo pisze:Proponuję przełączyć, na czas testu, sprawny silnik do podejrzanego sterownika. Jeśli sterownik pokaże błąd, to mamy silnik do naprawy.
Chyba cos nie tak
Jesli podłączymy silnik który wiemy ze jest sprawny do sterownika ktory nie wiemy jajki jest a pokazuje on błąd to chyba coś nie tak ze sterownikiem anie silnikiem :grin: :grin:

Rozumując tokiem myślenia leoo błąd powinien zniknąć wtedy wiemy że silnik jest uszkodzony. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miki
Diabeł leży w szczegółach a i tak liczy się suma kosztów globalnych


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#7

Post napisał: Leoo » 04 lut 2008, 22:49

Kowal pisze:Rozumując tokiem myślenia leoo błąd powinien zniknąć wtedy wiemy że silnik jest uszkodzony.
Słusznie, w zaproponowanej konfiguracji uszkodzony będzie sterownik. Mam nadzieję, że kolega Jaszuk88 poprawnie zrozumiał moje intencje.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

#8

Post napisał: Jaszuk88 » 04 lut 2008, 23:12

Jak najbardziej poprawnie zrozumiałem intencje kolegi Leoo, choć nie ukrywam, że trzy razy czytałem :lol:
Niestety wszystko wskazuje na uszkodzenie servo , a czas oczekiwania na nowe to 3 tygodnie.
Vektor11 napisał aby przewinąć servo co koledzy o tym sądzą? :neutral:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#9

Post napisał: Leoo » 05 lut 2008, 07:58

Uzwojenie stojana Twojego silnika niczym fizycznie nie różni się od uzwojenia sinika indukcyjnego, które firmy zwyczajnie przezwajają. Jedynie trzeba uważać na wirnik, który może zawierać magnesy alnico. Podczas demontażu należy wysuwać wirnik wprost w żelazną tuleję, która zamknie strumień magnetyczny wokół niego, niedopuszczając do uszkodzenia magnesów.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

#10

Post napisał: Jaszuk88 » 05 lut 2008, 18:36

Czy tą tuleją może być rura stalowa o ściankach gr. 1,5mm czy coś grubszego?
Jaki powinien być luz między wirnikiem a ścianą tulei?
Czy coś jeszcze powinienem wiedzieć przy rozbieraniu servo? Planuję sam rozebrać serwo a sam stojan zawieść do przewinięcia.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Serwomotory / Serwonapędy / Napędy Serwokrokowe”