Serwomotor Parker MB7038
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 724
- Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
- Lokalizacja: nasza galaktyka
- Kontakt:
Serwomotor Parker MB7038
Witam
Mamy w firmie problem z maszyną. Wysiadł napęd zrealizowany na serwomotorze Parker MB703802514S0864 - 2Nm, 0,68kW, sterownik LVD Parker.
W pewnym momencie na sterowniku pojawił się błąd " zwarcie na serwomotorze", poniewż już raz taka awaria wystapiła (powodem był przetarty przewód zasilający serwo) dokonaliśmy wymiany przewodów na nowe. Przy błędzie wystąpiło ogromne nagrzanie serwomotoru obudowa parzyła. Niestety po wymianie przewodów na nowe nic nie uległo zmianie. Brak napędu a na sterowniku nadal pojawia się błąd " zwarcie na serwomotorze".
Pytania:
- jak sprawdzić serwomotor czy nie uległ spaleniu?
- czy taki serwomotor można przewinąć?
- czy może być inny powód awarii?
Dziękuję za pomoc.
Mamy w firmie problem z maszyną. Wysiadł napęd zrealizowany na serwomotorze Parker MB703802514S0864 - 2Nm, 0,68kW, sterownik LVD Parker.
W pewnym momencie na sterowniku pojawił się błąd " zwarcie na serwomotorze", poniewż już raz taka awaria wystapiła (powodem był przetarty przewód zasilający serwo) dokonaliśmy wymiany przewodów na nowe. Przy błędzie wystąpiło ogromne nagrzanie serwomotoru obudowa parzyła. Niestety po wymianie przewodów na nowe nic nie uległo zmianie. Brak napędu a na sterowniku nadal pojawia się błąd " zwarcie na serwomotorze".
Pytania:
- jak sprawdzić serwomotor czy nie uległ spaleniu?
- czy taki serwomotor można przewinąć?
- czy może być inny powód awarii?
Dziękuję za pomoc.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 790
- Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Witam
Najprostsza i skuteczna metoda to zwykły miernik z pomiarem ciągłości obwodu - mierzymy zaciski zasilające - jak silnik AC 3 - fazowy to pomiędzy 3 przewodami powinna być identyczna oporność , jak nie jest to silnik spalony
Ta prosta metoda powinna rozwiać wszelkie wątpliwości
Pozdrawiam
Najprostsza i skuteczna metoda to zwykły miernik z pomiarem ciągłości obwodu - mierzymy zaciski zasilające - jak silnik AC 3 - fazowy to pomiędzy 3 przewodami powinna być identyczna oporność , jak nie jest to silnik spalony

Ta prosta metoda powinna rozwiać wszelkie wątpliwości

Pozdrawiam
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 361
- Rejestracja: 30 sie 2005, 21:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Chyba cos nie takLeoo pisze:Proponuję przełączyć, na czas testu, sprawny silnik do podejrzanego sterownika. Jeśli sterownik pokaże błąd, to mamy silnik do naprawy.
Jesli podłączymy silnik który wiemy ze jest sprawny do sterownika ktory nie wiemy jajki jest a pokazuje on błąd to chyba coś nie tak ze sterownikiem anie silnikiem


Rozumując tokiem myślenia leoo błąd powinien zniknąć wtedy wiemy że silnik jest uszkodzony.



Miki
Diabeł leży w szczegółach a i tak liczy się suma kosztów globalnych
Diabeł leży w szczegółach a i tak liczy się suma kosztów globalnych
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Uzwojenie stojana Twojego silnika niczym fizycznie nie różni się od uzwojenia sinika indukcyjnego, które firmy zwyczajnie przezwajają. Jedynie trzeba uważać na wirnik, który może zawierać magnesy alnico. Podczas demontażu należy wysuwać wirnik wprost w żelazną tuleję, która zamknie strumień magnetyczny wokół niego, niedopuszczając do uszkodzenia magnesów.