Szkolenie Młodych

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szkolenie Młodych

#11

Post napisał: strikexp » 17 mar 2018, 14:49

ak47 pisze:
17 mar 2018, 12:47
i dostawać OPR za to, że było 20mm naddatku, a i tak brakło :D
To ja chyba nie jestem jeszcze taki zły amator i młody. Skoro u mnie po kilku godzinach na tokarce jak zabraknie 0,05mm na wałku pod łożysku to już wtopa że się za łeb łapię. :mrgreen:
itou123 pisze:
17 mar 2018, 13:02
2) rozumiem też, że w grubych rękawicach gorzej się mierzy, ale gdy chcę zrobić pomiar +/- 0.1 mm to nie zdejmuję rękawic
Dlatego ja mam dwie suwmiarki elektroniczne przy tokarce, metalową 0,01mm i plastikową 0,1mm. Plastikowa nie ma lekkiego życia, ale jest właśnie do tego celu żeby nie wjechać za głęboko i nie tracić zbyt dużo czasu na pomiary.
Trzeci punkt jaki powinieneś dodać to: nie szanowanie narzędzi. Suwmiarka elektroniczna/zegarowa VIS nie kosztuje 50zł. Nawet jak dla wygody/szybkości chcesz mierzyć w rękawicach, to pasowałoby poprosić o tanią/starą suwmiarkę. Albo nawet kupić własną za 20zł i pokazać profesjonalizm. Może takie podejście wydaje się dziwne, ale ja np już do dwóch firm przychodziłem ze swoim komputerem stacjonarnym.
Jeśli chce się wykonywać jakiś sensowny zawód w jednej branży to nie można się oglądać na pracodawcę że wszystko podstawi pod nos. Tokarki nie przyniesiesz do roboty bo za droga, ale jakieś podstawowe suwmiarki powinieneś mieć. I jak pracodawca nie chce Ci kupić(bo jesteś nowy), to wyciągasz własne.
Ale jak całe to młode pokolenie jest nauczone że mamusia wszystko pod nos podstawia i jeszcze nic nie wymaga w zamian. To potem zostaje wspomnianym debilem społecznym.



Awatar użytkownika

allegromtn
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 309