problem ze sterowaniem
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 220
- Rejestracja: 19 mar 2007, 21:51
- Lokalizacja: PECNA
problem ze sterowaniem
mam problem ze sterowaniem silnikami krokowymi sanyo denki bipolarne 3Nm 4A
4 wyprowadzenia sterowanie z allegro niby do 6 A zdjęcie w galerii
przy predkości 750mm/min niby wszystko chodzi ale słychac zgrzyty przy małych prędkościach jeszcze większe zgrzytanie a przy prędkości większej niż 1200mm/min silniki piszczą
czy przyczyną może byc słaba amperowośc sterownika ?
jak sprawdzic ampery na sterowniku bo z zawodu jestem stolarzem i nie mam zielonego pojęcia o elektronice
4 wyprowadzenia sterowanie z allegro niby do 6 A zdjęcie w galerii
przy predkości 750mm/min niby wszystko chodzi ale słychac zgrzyty przy małych prędkościach jeszcze większe zgrzytanie a przy prędkości większej niż 1200mm/min silniki piszczą
czy przyczyną może byc słaba amperowośc sterownika ?
jak sprawdzic ampery na sterowniku bo z zawodu jestem stolarzem i nie mam zielonego pojęcia o elektronice
ARAS
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 cze 2007, 23:03
- Lokalizacja: Gdańsk
Musisz się wpiąć w fazę silnika szeregowo, na mierniku ustawiasz zakres na Prąd 10A, wypinasz jeden przewód ze sterownika, podczepiasz tam kabel od miernika, a drugi kabel od miernika łączysz z wypiętym przewodem (pamiętaj aby przepiąć kable w mierniku z napięcia na prąd!)ARAS pisze:jak sprawdzic ampery na sterowniku
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Wpinanie amperomierza w fazę silnika da jakiś tam wynik ale napewno niepoprawny. Pomiar prądów impulsowych bez oscyloskopu nie jest możliwy.
W związku z tym, że Twoje sterowniki mają chopper i znane są wartości boczników (Rsense) możemy wyregulować bardzo dokładnie wartość prądu fazowego za pomocą zwykłego woltomierza DC. Końcówkę minus połącz z zaciskiem GND sterownika, końcówką plus dotknij do środkowej końcówki potencjometru. Napięcie, które pokaże woltomierz połączone jest z prądem fazowym następującą zależnością U=If*Rsense. W Twoim wypadku Rsense to 0,11Ω. Jeśli chcesz ustawić 4A (amplituda) to zmierzone napięcie wyniesie 0,44V. Przypadkiem nie próbuj zwiększać prądu fazowgo ponad 5,6A (4A*1,41), gdyż w półkroku silniki przegrzeją się.
Piszesz, że przy 1,2m/min silniki piszczą - rozumiem, że zatrzymały się i piszczą?
Drgania przy małych prędkościach obrotowych, to wizytówka sterowników bez mikrokroku, musisz się do tego przyzwyczaić.
Podaj jeszcze jakim napięciem zasilasz sterowniki.
W związku z tym, że Twoje sterowniki mają chopper i znane są wartości boczników (Rsense) możemy wyregulować bardzo dokładnie wartość prądu fazowego za pomocą zwykłego woltomierza DC. Końcówkę minus połącz z zaciskiem GND sterownika, końcówką plus dotknij do środkowej końcówki potencjometru. Napięcie, które pokaże woltomierz połączone jest z prądem fazowym następującą zależnością U=If*Rsense. W Twoim wypadku Rsense to 0,11Ω. Jeśli chcesz ustawić 4A (amplituda) to zmierzone napięcie wyniesie 0,44V. Przypadkiem nie próbuj zwiększać prądu fazowgo ponad 5,6A (4A*1,41), gdyż w półkroku silniki przegrzeją się.
Piszesz, że przy 1,2m/min silniki piszczą - rozumiem, że zatrzymały się i piszczą?
Drgania przy małych prędkościach obrotowych, to wizytówka sterowników bez mikrokroku, musisz się do tego przyzwyczaić.
Podaj jeszcze jakim napięciem zasilasz sterowniki.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 376
- Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
- Lokalizacja: pod Olsztynem
- Kontakt:
Też mam taki sterownik, ale jak już pisano na forum tam są 3 równoległe scalaki, podobno to jest złe rozwiązanie. Ja kupiłem, bo nie wiedziałem, ale prawdopodobnie jeden wylutuję, mniejszy silnik mi pociągnie. Do drugiego mam inny sterownik.
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 cze 2007, 23:03
- Lokalizacja: Gdańsk
no uzyskamy taki sobie wynik, w pewnym sensie uśredniony. Oscyloskopem fajnie by było sprawdzić ale mało kto go ma w domowym składzie narzędzi pomiarowych:)Leoo pisze:Pomiar prądów impulsowych bez oscyloskopu nie jest możliwy
Tak jak Leoo pisze jest najlepszym sposobem na regulację.
Na jakich układach jest ten sterownik,bo po płytkach go nie poznaję?
A właśnie na allegro znalazłem 3xL298 ... troche dziwaczny pomysł, cenowo i jakościowo wolałbym dać A3986 + spore MOSFETy
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 376
- Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
- Lokalizacja: pod Olsztynem
- Kontakt:
było troche o tym:Na jakich układach jest ten sterownik,bo po płytkach go nie poznaję?
A właśnie na allegro znalazłem 3xL298 ... troche dziwaczny pomysł, cenowo i jakościowo wolałbym dać A3986 + spore MOSFETy
https://www.cnc.info.pl/topics30/wymian ... light=l298
Ja mam oba sterowniki (3xL298) i A3986
Ale jeszcze nic nie podłaczałem...
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 220
- Rejestracja: 19 mar 2007, 21:51
- Lokalizacja: PECNA
tak zgadzam się zupełnie z kolegą to chyba będzie przyzwoite rozwiązanie a co z płytą główną może zostac ta co jest ?pltmaxnc pisze:Aby zmierzyć prąd trzeba mieć oscyloskop
A tak nprawdę to trzeba kupić takie sterowniki.
http://www.allegro.pl/item294950809_ste ... 8_cnc.html
i będzie po problemie.
ARAS