► Pokaż Spoiler
Mechanizm róźnicowy
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 sty 2018, 12:54
Mechanizm róźnicowy
Cześć, wiem że to jest mechanizm różnicowy, ale budową mi nie przypomina takiego typowego jakiego bym znał, nie wiem po co jest ten dodatkowy wał, żeby zmienić przełożenie? w dodatku nie widze koła atakującego. Kolejnym problemem jest liczba kół zębatych, no i jeszcze zastanawiam się co to za uproszczenie na dole po prawej stronie jest zastosowane i czy też tam znajduje sie łożysko stożkowe tak jak po przeciwnej stronie? Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś wprawnym okiem spojrzał by na ten rysunek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4139
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Mechanizm róźnicowy
Dodatkowy wał jest po to, żeby zmienić przełożenie i kierunek obrotów. Koło atakujące jest na samym środku.
Liczba których kół zębatych jest problemem?
Na dole po prawej musi być łożysko stożkowe, bo inaczej to po przeciwnej stronie nie będzie działać.
Liczba których kół zębatych jest problemem?
Na dole po prawej musi być łożysko stożkowe, bo inaczej to po przeciwnej stronie nie będzie działać.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 71
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 16:35
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Mechanizm róźnicowy
może te zdjęcia pomogą
http://nadascientific.com/automotive_ed ... -unit.html
http://nadascientific.com/automotive_ed ... -unit.html