
Musimy znać obwód koła, a do obwodu musimy znać promień
Zakładając że mamy koło o średnicy 32 cm to promień
(połowa średnicy czyli) 32/2 = 16
r = 16
Wzór na obwód koła: 2*PI*r
Obw = 2*3,14*16
Obw = 100,48 cm
Obw ~ 100 cm
Silnik daje na nam 1800obr/min i 6,5KM i są to wartości maksymalne
(silnik oczywiście ma 3600obr/min ale posiada reduktor i nas interesuje to co wychodzi z reduktora)
Tylko że ja tylko uwzględniłem jazdę po płaskim terenie dlatego przyjąłbym prędkość maksymalną wozidła 10km/h gdyby miało jechać np. pod większe wzniesienie a tez będzie pod obciążeniem , głównie chodzi mi o wożenie tym pociętego drzewa czyli też będzie obciążenie z 200 kg, ale też w zimie dorobienie pługa do śniegu nie wydaje sie głupim pomysłem

Dlatego silnik 1800obr/min i 6,5KM
Czyli 1800 obr * 1m (obwód koła) da 1800m/min = 1,8km/min=108km/h
Prędkość wozidła jaką chcemy uzyskać to 10km/h
Czyli 108km/10km = 10,8 w przybliżeniu 11 -
Stosunek przełożenia jaki chcemy uzyskać osiągając prędkość 10km/h , poprzez redukcje silnika 1800obr/min przy kole 32 cm średnicy wynosi 11
Petroholic co do tych taczek z silnikiem to raczej sprzęt kaskaderski, zresztą facet jadąc w pozycji wyprostowanej tak przechyla te taczki ze wiele w nich nie przewiezie


bubels - pochwal sie swoim buggy, sam zawsze marzyłem aby taki zrobić.
lukasz.radomski - dzięki za uwagę wychaczę jakieś inne koła, A co do tych to możesz mi powiedzieć jak jest z ich wytrzymałością i sprężystością ?
Chodzi mi o to że planuje wykorzystać jako koła do przewożenia łuparki kinetycznej na których Bedzie stała, a waga pewnie z 150 kg, nadadzą się ?
Wracając do tematu stosunek przełożenia to 11 czyli montując ma silniku przekładnie zębata o średnicy 30 mm (nie liczę wysokości zębów),
na kole przednim napędowym muszę zamontować przekładnie 310 mm co zajmowało by całe koło. Dlatego albo dam większe koło 40 cm , albo zamiast koła zębatego 310 mm dam 2 mniejsze zazębiające się, a wy jak myślicie ?
A właśnie macie jakiś pomysł na hamulec ?