Hamulec

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


[email protected]
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 11 mar 2016, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

#11

Post napisał: [email protected] » 11 mar 2016, 15:16

Witam serdecznie,

na wstępie chciałbym się przywitać forumowiczom.

RobWan - jako że poszukuję rozwiązania na podobny sposób hamowania układu jezdnego ciekawi mnie czy udało Ci się znaleźć lub stworzyć jakiś hamulec do swojej aplikacji?


Ax



Tagi:


Autor tematu
RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1617
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

#12

Post napisał: RobWan » 11 mar 2016, 19:31

Nie poradziłem sobie z tym hamulcem.

Robert

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#13

Post napisał: bartuss1 » 11 mar 2016, 19:40

mała masa do przemieszczenia, to zwykły ręczny rowerowy nie wystarczy? eee, cos ściemniacie ...
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1617
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

#14

Post napisał: RobWan » 11 mar 2016, 19:46

Ja chcę aby zablokowało się dokładnie w punkcie +/- 0,1 mm.

Robert


[email protected]
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 11 mar 2016, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

#15

Post napisał: [email protected] » 12 mar 2016, 12:22

Ja zaś rozważałem wykorzystanie elektromagnesu o sile trzymania 500-700 N. Jednak taka siła trzymania jest osiągana przy szczelinie (odstęp elektromagnesu od szyny) równej zero. Przy szczelnie równej 0,2 mm, siła spada o kilkadziesiąt procent. Raz - wzrasta koszt wykonania całego układu jezdnego, dwa - obawiam się szybkiej utraty dokładności 0,1-0,2 mm z powodu eksploatacji układu. Jedynie w grę wchodzi odpychanie elektromagnesu od szyny za pomocą sprężyny naciągowej o niewielkiej sile, tak aby elektromagnes, "przyciągnął" się do szyny w momencie jego uruchomienia. Dzięki temu uzyskałbym "skasowanie" zbędnych luzów. Oczywiście elektromagnes umieszczony byłby w kieszeni aby mógł blokować przesuw układu jezdnego po szynie.

Co uważacie o takim rozwiązaniu?


Autor tematu
RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1617
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

#16

Post napisał: RobWan » 12 mar 2016, 12:51

Ale Ty co chcesz uzyskać? Dokładność blokowania w punkt? Czy, aby po zablokowaniu blokada nie zmieniała położenia?

Robert


[email protected]
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 11 mar 2016, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

#17

Post napisał: [email protected] » 12 mar 2016, 13:42

Blokada przesuwu układu jezdnego, czyli tak jak napisałeś, chcę aby blokada nie zmieniała położenia. Mój problem jest znacznie prostszy od Twojego. Jedynie różnica jest w większej sile trzymania jaką potrzebuję. Oraz układ powinien być domyślnie zaciśnięty. Dopiero po podaniu zasilania lub sygnału, ma umożliwić przesuw wózków po szynie.

W twoim przypadku może też udałoby się uzyskać wyhamowywanie poprzez odpowiednie manipulowanie trybem pracy (przerywanym).

Nie chcę tutaj robić reklamy ale skopiuj do google cytowane zdanie:
"Techniczne objaśnienia dla elektromagnesów prądu stałego z przesuwną zworą (kotwicą)"

i jako pierwsza pozycja wyskoczy Tobie link do pdf z dok. tech. jednego z producentów elektromagnesów.

Może to coś Ci pomoże. Miło byłoby jakby ktoś ocenił mój pomysł pod kątem wad i zalet ;).

Ps. Forum czytam od kilku lat. Dopiero teraz założyłem konto.

Ax

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”