Remont WS 15

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

rkowalski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 38
Posty: 76
Rejestracja: 26 sie 2015, 13:17
Lokalizacja: Chojna

#291

Post napisał: rkowalski » 04 sty 2016, 20:06

Mi udało się w końcu ściągnąć te cholerne koło pasowe, wystarczył młotek 3kg i szlifierka kątowa... kto by pomyślał że to takie proste :wink: Nic nie pomogło, mrożenie wału, ściągacze itp. Problem z głowy, szkoda tylko koła :neutral:

Obrazek

Obrazek

Wał po piaskowaniu.

Obrazek

POZDRO :wink:



Tagi:

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#292

Post napisał: Mat3ys » 04 sty 2016, 20:09

Było mi to wysłać z tym kołem a odesłał bym ci drugi silnik z kołem zdjętym :D


rkowalski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 38
Posty: 76
Rejestracja: 26 sie 2015, 13:17
Lokalizacja: Chojna

#293

Post napisał: rkowalski » 04 sty 2016, 20:21

Nie było czasu myśleć, nerwy mi puściły i złapałem za młotek, ogólnie to spokojny ze mnie człowiek :mrgreen:

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#294

Post napisał: Mat3ys » 04 sty 2016, 20:24

Można było to zdjąć :D Ale cóż tak też jest dobrze :D


lodzik1990
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 22
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 01:45
Lokalizacja: Nałęczów

#295

Post napisał: lodzik1990 » 05 sty 2016, 00:55

Problem przy sciaganiu koła z silnika jest taki, że niema jak oprzeć koła pasowego. jeśli dysponujemy prasą hydrauliczną to stawiamy na niej wiaderko metalowe, silnik wkładamy do środka a pod koło podkładamy dwa kątowniki np 35mm lub 50mm.

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#296

Post napisał: clipper7 » 05 sty 2016, 09:42

rkowalski pisze:szkoda tylko koła
Wcale nie szkoda, wygląda, że było z ebonitu, a te są nic niewarte.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 32
Posty: 1962
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#297

Post napisał: upanie » 05 sty 2016, 12:05

Faktycznie nic nie warte. To pewnie dlatego pracowały kilkadziesiąt lat.
czilałt...

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#298

Post napisał: Mat3ys » 05 sty 2016, 15:17

Miałem pare sztuk ws z kołami z tworzywa i jakoś nie było problemu.

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#299

Post napisał: clipper7 » 05 sty 2016, 19:25

Mat3ys pisze: jakoś nie było problemu
Jak się nic nie dzieje, to jest OK. Niestety, bardzo łatwo się wyszczerbiają przy próbach ściągania, uderzeniach itp. A w warsztacie, niestety różnie bywa. Naprawiałem parę WS15 z tymi kołami i wszystkie były wyszczerbione na tyle, że darły paski. U mnie pewnie chodziły by wieczność, ale u innych nie. W WS15 często uszkadza się (z winy użytkownika) mechanizm napinania paska, więc bierze się łom lub łyżkę do opon i jazda ze zmianą przełożenia, tak jest zresztą szybciej i nie wszyscy wiedzą, do czego służy małe pokrętło z boku korpusu. Takie jest życie.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


lodzik1990
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 22
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 01:45
Lokalizacja: Nałęczów

#300

Post napisał: lodzik1990 » 05 sty 2016, 19:32

O jakie pokretlo chodzi koledze? Z boku korpusu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”