Wrzeciono Homemade
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1243
- Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
- Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
- Kontakt:
A ile tego cła można dowalić? To się jakoś nalicza procentowo, od deklarowanej wartości czy wg. "widzimisię" czcigodnych urzędasów?
Bo jeśli nawet by to było 100% od deklarowanej wartości, to cena jest zwyczajnie śmieszna. Poza tym ja bym brał inny trzpień, najlepiej na tulejki ER32, lub w ostateczności ER25. One są trochę droższe, ale wciąż bardzo tanie w porównaniu do cen w Polsce. Szkoda, że nikt tego tutaj nie sprowadza. Z drugiej strony, pewnie by się z tym stało "coś dziwnego" i kosztowało by to z 5x więcej...
Bo jeśli nawet by to było 100% od deklarowanej wartości, to cena jest zwyczajnie śmieszna. Poza tym ja bym brał inny trzpień, najlepiej na tulejki ER32, lub w ostateczności ER25. One są trochę droższe, ale wciąż bardzo tanie w porównaniu do cen w Polsce. Szkoda, że nikt tego tutaj nie sprowadza. Z drugiej strony, pewnie by się z tym stało "coś dziwnego" i kosztowało by to z 5x więcej...
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu
-nie, nie jesteś synu
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1743
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Może tylko powierzchniowo? Pytanie tylko jak głęboko. Ja raczej będę kombinował z "metodami nieinwazyjnymi". Przy okazji - w "Machinen in Modellbau" (taki niemiecki dwumiesięcznik dla modelarzy) odkryłem opis rozwiązania zastosowanego w amatorskiej tokareczce. Niby dość skomplikowane ale chyba łatwiejsze do wykonania niż gwint w hartowanym trzpieniuDraco pisze: nie wiem jak tansze modele ale mojej oprawki nie ruszysz takim nozem. nie mierzylem twardosci ale napewno maja niminum te 50HRC jak napisales wczesniej.

Pozdrawiam
Grg
- Załączniki
-
- mocowanie
- Mim1.jpg (75.13 KiB) Przejrzano 1424 razy
-
- mocowanie - zdjecie
- Mim2.jpg (55.62 KiB) Przejrzano 1423 razy
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1743
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Nie jestem pewny czy poprawnie kombinuję ale myślałem żeby po założeniu koła pasowego "naciągnąć" całość gumą modelarska i dopiero zaklinować koło. Wiem że to straszna prowizorka ale przymierzam się do "miniwrzeciona" (200-300 W) i mam nadzieje że to wystarczy - o gwincie w utwardzonej stali - niestety - mogę zpomnieć. Ewentualnie - tuleję dystansową (pomiędzy górnym łożyskiem a kołem pasowym) zrobić "wydłużalną" (gwint drobnozwojowy na zewnątrz i długa nakrętka + kontra). Z drugiej strony - i tak najpierw będę musiał przetestować to połączenie - głupio by było gdyby frez wyciągnął wrzeciono z obudowyDZIKUS pisze:Tak to można osadzić koło pasowe (jeśli nie przenosi dużych obciążeń), ale luzów na łożyskach skasować się nie da.

Pozdrawiam
Grg
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1743
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Jeśli to twoje pierwsze wrzeciono - sugerowałbym żeby łożyska były przede wszystkim taniebeyma pisze:Witam
Mam zamiar zbudować wrzeciono na ER20. Jakie zastosować łożyska - zwykłe, skośne, stożkowe? Prędkość będzie w granicach do 6000obr.
Co zastosować na obudowe - stal czy aluminium?

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1743
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Proponowałbym z przodu (od nakrętki uchwytu ER) łożysko skośne dwurzędowe - powinno przejąć większość sił z narzędzia, zarówno promieniowe (na boki) jak i osiowe - "wyciągające/wpychające" uchwyt z wrzeciona. Musi być zamocowane na sztywno - np przy pomocy kleju do łożysk. Z tyłu - łożysko zwykłe, zmocowane suwliwie - tak żeby przejmowało siły promieniowe a wydłużenie wału (uchwytu ER) po wpływem ciepła "przepuszczało".
Twoje łożyska będą się dość mocno grzały - szczególnie że wybrałeś typ RS (z gumowymi uszczelkami). Osobiście bym te uszczelki usunął - przynajmniej po stronie wewnętrznej wrzeciona.
Jeszcze jedno - zanim zaczniesz budować zastanów się jak zamierzasz swoje wrzeciono napędzać (silnik z boku + przekładnia na paskach, silnik w osi wrzeciona + sprzęgło czy co innego) i jak zamierzasz to wszystko upchnąć w obudowę...
Twoje łożyska będą się dość mocno grzały - szczególnie że wybrałeś typ RS (z gumowymi uszczelkami). Osobiście bym te uszczelki usunął - przynajmniej po stronie wewnętrznej wrzeciona.
Jeszcze jedno - zanim zaczniesz budować zastanów się jak zamierzasz swoje wrzeciono napędzać (silnik z boku + przekładnia na paskach, silnik w osi wrzeciona + sprzęgło czy co innego) i jak zamierzasz to wszystko upchnąć w obudowę...
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 46
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:39
- Lokalizacja: Polska
Obudowę wrzeciona będzie mi toczył znajomy z bloku aluminium 10x10 cm (jeszcze nie kupiłem). Napędzane będzie przez serwo o mocy 300w za pomocą paska.
Mniej więcej będzie to wyglądać jak na tej stronie z tą różnicą że silnik będzie za wrzecionem nie jak na zdjęciu że od góry
http://www.anderswallin.net/2006/12/new ... installed/
Mniej więcej będzie to wyglądać jak na tej stronie z tą różnicą że silnik będzie za wrzecionem nie jak na zdjęciu że od góry
http://www.anderswallin.net/2006/12/new ... installed/