Moja tokarka CNC Schaublin - modernizacja

Dyskusje dotyczące budowy amatorskich tokarek CNC lub modernizacji maszyn konwencjonalnych.

Autor tematu
xifyh
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 35
Rejestracja: 05 mar 2014, 20:23
Lokalizacja: Opolskie

Moja tokarka CNC Schaublin - modernizacja

#1

Post napisał: xifyh » 17 wrz 2015, 13:02

Witam

Posiadam przerobioną przez siebie szwajcarską tokarkę Schaublin. Minusem całej konstrukcji jest napęd na pas płaski. Chciałbym zmodernizować tokarkę tak, abym mógł także wykonywać gwintowanie gwintownikiem w małych otworach, a także wiercić otwory lub nawet frezować po bokach wrzecionem zamocowanym na suporcie. Jestem zielony w temacie servomotorów i ich sterowania (nie chodzi mi tu o silniki krokowe). Chciałbym zamocować taki servomotor jako napęd wrzeciona. Co wybrać? Ile to kosztuje? Jak tym sterować z linuxcnc? Czy to w ogóle możliwe?

A tu fotka mojej tokarki:

Obrazek



Tagi:


edenlubawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 116
Rejestracja: 23 sie 2015, 10:58
Lokalizacja: Lubawa

#2

Post napisał: edenlubawa » 17 wrz 2015, 13:33

Większość użytkowników ma w swoich tokarkach silniki indukcyjne zasilane przez falownik, a do pomiaru obrotów enkodery. Czemu chcesz napędzać tokarkę serwomotorem?


Autor tematu
xifyh
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 35
Rejestracja: 05 mar 2014, 20:23
Lokalizacja: Opolskie

#3

Post napisał: xifyh » 17 wrz 2015, 13:52

edenlubawa pisze:Większość użytkowników ma w swoich tokarkach silniki indukcyjne zasilane przez falownik, a do pomiaru obrotów enkodery. Czemu chcesz napędzać tokarkę serwomotorem?