Silniki krokowe Ebay ? Polska ? czy Serwonapędy hybrydowe
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
"prąd powinien odpowiadać w przybliżeniu momentowi obrotowemu w Nm"
"Zasilacz prosty, bo musi poradzić sobie z oddawaniem mocy przez silniki przy hamowaniu, co niekoniecznie udaje się zsilaczom impulsowym"
Jeszcze tylko brakuje rady, żeby księdza zamówić na pobłogosławienie, bo inaczej będzie kroki tracić
"Zasilacz prosty, bo musi poradzić sobie z oddawaniem mocy przez silniki przy hamowaniu, co niekoniecznie udaje się zsilaczom impulsowym"
Jeszcze tylko brakuje rady, żeby księdza zamówić na pobłogosławienie, bo inaczej będzie kroki tracić

-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
- Lokalizacja: Łódź
Witam,
kolego mc2kwacz pomóż koledze i opisz co z czym albo naprowadź, bo i ja się czegoś nauczę, a tak wytykanie do niczego nie prowadzi. Te rady są trochę "ludowe", ale się sprawdzają na początek
. Uważam, że prosty zasilacz z trafem toroidalnym jest lepszy od tanich zasilaczy impulsowych z aliexpress, które tylko problemy sprawiają.
kolego mc2kwacz pomóż koledze i opisz co z czym albo naprowadź, bo i ja się czegoś nauczę, a tak wytykanie do niczego nie prowadzi. Te rady są trochę "ludowe", ale się sprawdzają na początek

-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 90
- Rejestracja: 01 sie 2015, 16:29
- Lokalizacja: Wadowice
Właśnie kolega mc2kwacz tak mi zagmatwał odnośnie zasilaczy że od kilku godzin czytam internety i czy to na polskich czy zagranicznych stronach praktycznie wszyscy odradzają zasilacze impulsowe do zasilania silników krokowych. Zaznaczę że mieszkam na końcówce linii elektrycznej i mam odczuwalne spadki energii jak sąsiedzi obciążą sieć i tym bardziej chyba zasilacz impulsowy może mieć problemy z takimi wahaniami.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
Jest raczej dokladnie odwrotnie - to zasilacz impulsowy da sobie rade z plywaniem
napiecia zasilajacego i da Ci na wyjsciu to co powinien. Zasilacz transformatorowy
da na wyjsciu napiecie zasilajace / przelozenie transformatora (upraszczajac).
Czyli jak bedzie plywac napiecie przed transformatorem to i za nim.
Z tym, ze elektronikiem nie jestem
q
napiecia zasilajacego i da Ci na wyjsciu to co powinien. Zasilacz transformatorowy
da na wyjsciu napiecie zasilajace / przelozenie transformatora (upraszczajac).
Czyli jak bedzie plywac napiecie przed transformatorem to i za nim.
Z tym, ze elektronikiem nie jestem

q
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
Bo widzisz Tomcio, ci wszyscy których opinie czytasz, to elektroniczne matołki które swoje opinie kształtują statystycznie. Sami nie wiedza a innego źródła niż to co wyczytają na forach nie znają. Czyli "większość tak pisze, to jak też tak uważam i dołączam swoją NIEZMIERNIE CENNĄ OPINIĘ do ich zbioru".
Zamontuj sobie JEDEN WSPÓLNY zasilacz impulsowy na X,Y,Z, którego wydajność prądowa będzie wynosiła 2/3 sumy prądów nominalnych wszystkich silników. Wystarczy w podskokach. Jeśli masz obiekcje, to 100% sumy. Ewentualnie daj jeden zasilacz na X,Y i oddzielny na Z, gdybyś miał problemy z nabyciem.
Natomiast nie dawaj oddzielnych zasilaczy na każdą oś osobno, bo jest to powszechny błąd i w pewnych szczególnych warunkach może spowodować kłopoty.
Zamontuj sterowanie które tak da się ustawić, że silniki nigdy nie stają dęba, bo to jest WADA która szkodzi i mechanice i elektryce. I będzie super.
Zamontuj sobie JEDEN WSPÓLNY zasilacz impulsowy na X,Y,Z, którego wydajność prądowa będzie wynosiła 2/3 sumy prądów nominalnych wszystkich silników. Wystarczy w podskokach. Jeśli masz obiekcje, to 100% sumy. Ewentualnie daj jeden zasilacz na X,Y i oddzielny na Z, gdybyś miał problemy z nabyciem.
Natomiast nie dawaj oddzielnych zasilaczy na każdą oś osobno, bo jest to powszechny błąd i w pewnych szczególnych warunkach może spowodować kłopoty.
Zamontuj sterowanie które tak da się ustawić, że silniki nigdy nie stają dęba, bo to jest WADA która szkodzi i mechanice i elektryce. I będzie super.