silnik turbo odrzutowy

Dyskusje dotyczące budowy i działania modeli silników

ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#11

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 24 cze 2007, 17:52

moze nie jest to bezposrednio zwiazane z tematem, ale warto zobaczyc zwlaszcza zakladke "engine sim"
http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/freesoftware_page.htm

tutaj do sprzedania
http://search.ebay.com/search/search.dl ... atref%3DC6


POZDRAWIAM

Tagi:


rchobby
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 441
Rejestracja: 31 maja 2004, 07:01
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#12

Post napisał: rchobby » 25 cze 2007, 13:07



Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#13

Post napisał: Davido_olawa » 25 cze 2007, 13:34

Od jakiegoś czasu buduje taki silnik turbinowy.Aktualnie frezuje dyfuzor spalin i w wolnym czasie projektuje ECU(komputer do sterowania silnikiem) w który będzie kontrolował obroty silnika,temperature gazów wylotowych ciśnienie za sprężarką,napięcie bateri zasilających kontrolował dwa elektrozawory do gazu i paliwa obsługiwał rozrusznik oraz układ HV do świecy zapłonowej.Wszystkie parametry silnika będą zapisywane na EEPROMie zewnętrznym aby później po locie można było przesłać przez RS-232 do komputera.Również chce dać małe zabezpieczenie w postaci naboju CO2 który zostanie przebity gdyby silnik sie zapalił aby ugasić szybko pożar
Obrazek

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#14

Post napisał: kostner » 25 cze 2007, 13:40

Dawid pochwal sie cos wiecej. Czy wszystkie elementy wykonujesz sam ?? Wirnik turbiny tez sam zrobiles ?? Wyglada bardzo ladnie. W jaki sposoob byl robiony ?
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#15

Post napisał: Davido_olawa » 25 cze 2007, 13:45

Wirnik sprężarki jest wymontowany z turbosprężarki musiałem sie nieźle naszukać aby znalesć odpowiedni.Natomiast reszta elementów jest robiona przezemnie.Jedynie co jeszcze będe musiał kupić jest turbina koszt jakieś 150euro wykonana ze stali Inconel713.Przy okazji buduje również prostą wyważarke do wału z wirnikiem i turbiną.Wały widoczne na zdięciu wykonane z tytanu reszta elementów z duraluminium
Ostatnio zmieniony 25 cze 2007, 13:47 przez Davido_olawa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#16

Post napisał: kostner » 25 cze 2007, 13:47

A na podstawie jakich planoow to robisz ??
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#17

Post napisał: Davido_olawa » 25 cze 2007, 13:51

Prawde mówiąc różnych min tych ze strony jetmodel oraz orginalnych od silnika KJ-66 jednak plany zawierają dużo błędów i trzeba uważać co sie robi...


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#18

Post napisał: Leoo » 25 cze 2007, 14:52

Czy łożyska z foto są hybrydowe?


Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#19

Post napisał: Davido_olawa » 25 cze 2007, 15:01

Łożyska na zdięciu są to łożyska precyzyjne skośne przeznaczone do pracy w przedniej części silnika.Natomiast w tylniej części przed turbiną będą pracować łożyska ceramiczne gdzie temperatura jest wyższa

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#20

Post napisał: ALZ » 25 cze 2007, 16:23

Proponowałbym jednak zastosować inne łożyska bo te GMN to są super ale tutaj się nie sprawdzą. Popatrz na stronkę http://www.grw.de/modellbau.htm tam jest to czego potrzebujesz.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Parowe / Styrlinga / Odrzutowe”