jak wykonać to połączenie, proszę o pomoc

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
orka
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3

jak wykonać to połączenie, proszę o pomoc

Post napisał: orka » 23 lut 2015, 22:13

Witam wszystkich, nie jestem mechanikiem i nie wiem jak się do tego zabrać fachowo, mianowicie mam ułożyskowaną rolkę poliamidową do której chce wbić (dopasować ) wałek.
(To będzie taki blat przesuwany, rolka będzie jeździć w prowadnicy).
Nie wiem jakie pasowanie zrobić i w ogóle jak to się fachowo wykonuje. Naszkicowałem takie swoje rozwiązanie, wałek z 1 stopniem a od tyłu zabezpieczam to zegerem, nie wiem czy tak może być i jaki wymiar wałka wpisać dla tokarza (jakie pasowanie) przy średnicy łożyska FI15. Rysunki zobrazują o co dokładnie mi chodzi. A może nie potrzebnie wykonywać wałek ze stopniem tylko dobrze wykonać pasowanie na wcisk żeby rolka nie spadła?
Proszę o pomoc w tym temacie, ewentualnie o polecenie mi jakiegoś podręcznika z którego mógłbym się coś dowiedzieć.
Wszelakie sugestie mile widziane. Dziękuje.
Załączniki
wałek-łożysko.jpg
rolka-z-tworzywa-ulozysk_10811.jpg
rolka-z-tworzywa-ulozysk_10811.jpg (10.69 KiB) Przejrzano 1758 razy

Tagi:

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2

Post napisał: skoti » 23 lut 2015, 23:40

Tu masz stronke http://pkm.edu.pl/index.php/component/c ... 0-03010118 . U nas najczęściej robi się k6 . Czyli przy tym wymiarze od 0 do 1 setki w plusie . Ale jak to jest jakiś stolik to można śmiało zrobić na h7 i dać klej . Ewentualnie jak tokarz da ciała z wymiarem to delikatna monetka będzie ok . Ostatnio robiłem kołka do jakiegoś wózka i oski zrobiłem z ciągnionej 25 która miała 3 setki w minusie . Delikatna monetka zapewniła idealny wcisk . A ze to nie wrzeciono w tokarce wiec sadze ze wózek pójdzie na złom a kolka będą dalej dobre .

Autor tematu
orka

Post napisał: orka » 24 lut 2015, 21:35