Rolki do hamowni
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lut 2013, 20:17
- Lokalizacja: Białystok
W sumie w tych regionach to nie problem, (u mnie jest trochę gorzej znaleźć kogoś wolnego z maszyną 300 mm nad suportem).
O ile pamiętam to w podtrzymce na TR55 max średnica to ~250 mm.
Jaki budżet na to wszystko?
O ile pamiętam to w podtrzymce na TR55 max średnica to ~250 mm.
Jaki budżet na to wszystko?
Kupię/Zlecę wykonanie sanek narzędziowych do małej tokarki (np. Nutool/TechMig)
Jeśli pomogłem, wciśnij Pomógł.
Jeśli pomogłem, wciśnij Pomógł.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 gru 2014, 00:53
- Lokalizacja: Radom
Super, jeszcze raz dziękiEDIT: Zrobiłem małe rozpoznanie z Ciekawości i firma, która ma w okolicy taką dużą obwiedniówke co by na styk weszła rolka w pionie na wysokość 700 mm i dała się na całej wysokości obrobić nie ma możliwości założenia mniejszego freza modułowego niż M4, a tu już zdecydowanie za duże zęby jak na ten cel. Po świetach mam dostać ofertę na przefrezowanie tego modułem 4

Nim mniej tym lepiej, ale interes jest dla mnie opłacalny gdy materiał + obróbka rolek wyjdzie do 10 tyś zł.Jaki budżet na to wszystko?
Jednak widzę że jedyna możliwość redukcji kosztów wiąże się z wyborem jak najmniejszych wymiarów rury. Rozstaw kół samochodów pomiędzy np. smartem a dużymi terenówkami nie wynosi więcej niż 60 cm, więc rolki wcale nie muszą mieć 70 cm długości, a spokojnie wystarczy 40-50 cm i grubsza ścianka żeby nadrobić masę, z tym że pewnie rury o grubszej ściance są gorzej dostępne.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1902
- Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
- Lokalizacja: jelenia gora
A czy nie prościej/taniej zrobić rolki szerokie na ok.300mm z możliwością regulacji odległości miedzy dwoma rolkami na jednej osi (np jedna rolka stała a druga przesuwna)arkadiusz_mar pisze: Jednak widzę że jedyna możliwość redukcji kosztów wiąże się z wyborem jak najmniejszych wymiarów rury. Rozstaw kół samochodów pomiędzy np. smartem a dużymi terenówkami nie wynosi więcej niż 60 cm, więc rolki wcale nie muszą mieć 70 cm długości, a spokojnie wystarczy 40-50 cm i grubsza ścianka żeby nadrobić masę, z tym że pewnie rury o grubszej ściance są gorzej dostępne.

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 gru 2014, 00:53
- Lokalizacja: Radom
Oba koła muszą być sprzężone ze sobą więc powstaje problem.
Ale w sumie to można by było jakieś dwie rury o profilu kwadratowym zastosować tak aby jedna w drugą wchodziła bo dużych momentów to nie będzie przenosiło.
Mimo wszystko skomplikowanie ramy i ten wał raczej pochłonie oszczędności zyskane na krótszych rolkach.
Ale w sumie to można by było jakieś dwie rury o profilu kwadratowym zastosować tak aby jedna w drugą wchodziła bo dużych momentów to nie będzie przenosiło.
Mimo wszystko skomplikowanie ramy i ten wał raczej pochłonie oszczędności zyskane na krótszych rolkach.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1902
- Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
- Lokalizacja: jelenia gora
Licząc bardzo pobieżnie jeśli rolki będą o polowe krótsze to przyjmijmy ze cena wykonania również o polowe mniejsza , czyli opierając się na wcześniejszych wyliczeniach z tematu kolegi ZIG ok. 2500zł za 2 szt. Wykonanie wpustu na klin i jakiegoś systemu zaciskania rolki na wale na pewno nie będzie kosztowało 2500zl . Pomijam już ze rolka o dl 300mm można wykonać na mniejszej obrabiarce co za tym idzie więcej firm do wyboru. Skomplikowanie ramy się nie zmienia wcale ,jedyna różnica to to ze jedna rolka będzie suwana wzdłuż osi.