naprawa aluminium
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 248
- Rejestracja: 01 gru 2011, 22:35
- Lokalizacja: Warszawa
Ja bym to TIG'iem pociągnął, to jest normalna praktyka, powiększasz otwór na tyle, żeby można było spokojnie podejść z palnikiem i drutem i po zabawie, można to załatać w 5minut potem obrobić na gładko i wywiercić nowe otwory.
Nigdy nie miałem zaufania do takich kołków a jeżeli chodzi o alu to już w ogóle. Często widzę (a raczej widywałem) jak mój brat regeneruje jakieś pokrywy z alu do moto. Kiedyś się bawił w takie substytuty i nie sprawdzało się to za dobrze ale jak zaczął oddawać elementy do załatania TIG'iem a potem sam wiercił i gwintował to skończyły się reklamacje.
Nigdy nie miałem zaufania do takich kołków a jeżeli chodzi o alu to już w ogóle. Często widzę (a raczej widywałem) jak mój brat regeneruje jakieś pokrywy z alu do moto. Kiedyś się bawił w takie substytuty i nie sprawdzało się to za dobrze ale jak zaczął oddawać elementy do załatania TIG'iem a potem sam wiercił i gwintował to skończyły się reklamacje.
Solidworks, SprutCam, HSMWorks,
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Czasem nie można spawać(z różnych powodów, np duży procent magnezu na pewno nie bez osłony gazów obojętnych), ale zgadza się, jak można to najlepiej zaspawać.sokon pisze:Nigdy nie miałem zaufania do takich kołków..
..jak zaczął oddawać elementy do załatania TIG'iem.. to skończyły się reklamacje.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 232
- Rejestracja: 05 mar 2009, 22:39
- Lokalizacja: Szczecin
Mam zbieżne zdanie w tym temacie.barcel pisze:InzSpawalnik pisze:Burzaxxx- poprostu zrob nowa czesc od zera bo jak slysze te wszystkie pomysly z tulejkami i koleczkami to mnie zciska ! Z czym do ludzi - a potem znaczek. "Made in Poland" na takie cos ? Z czym do ludzi. Kolki albo tulejki o sciance 0,5mm maja cos trzymac ? Z gwintem w aluminium i to takim mizernym M6/M8 ???![]()
![]()
Panie Inżynierze, takie wkładki gwintowane polepszają właściwości gwintu w aluminium, i wielu producentów detali z aluminium takowe stosuje, gdy chce uzyskać mocny gwint w połączeniu przeznaczonym do wielokrotnego montażu i demontażu. Po Twojej wypowiedzi widać, że pojęcia o tym nie masz więc zalecam poszerzenie zakresu wiedzy w tej dziedzinie
Ps. bez urazy, ale strasznie się Pan Inżynier wymądrza, a wiedza dziurawa
[ Dodano: 2014-11-04, 23:45 ]
Nie ma sensu dawać aluminiowych i potem to wiercić i gwintować. Cała moc takich cienkościennych wkładek polega na tym, że skok gwintu na zewnątrz i wewnątrz jest taki sam o to daje odpowiednia wytrzyałość, większą niż gwint m6 zrobiony bezpośrednio w aluminium. Jak wstawisz takie kołki aluminiowe i potem je nawiercisz i pogwintujesz to raczej na pewno będzie to mało wytrzymałe.burzaxxx pisze:niestety spawanie odpada, bo sztuka ma max 0,03 na geometrii. zaciskana na minimum kN. ścianka ma 8mm. inserty chcę dać z aluminium, a potem zeszlifuje. jak to nie pójdzie to kołki na M8, a sztuka ma 600mm i jest to profil aluminiowy
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 577
- Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
- Lokalizacja: Kraków/Olkusz
W odpowiedzialnych zastosowaniach (za duże pieniądze) w aluminium wstawia się wkładki np. helikoil czy inne sprężynki (stal nierdzewna A2). Daje to większą wytrzymałość przy tej samej średnicy śruby (bo powierzchnia ścinania jest większa przez to że jest na większej średnicy). Nie ma też problemu z zacieraniem się gwintu aluminiowego bo współpraca jest po stali nierdzewnej.
Jak nie podchodzi mi sprężynka z zestawu to toczę ze stali tulejkę z gwintem o takim samym skoku ale np. o 2mm większym. Przykładowo M6x1 na M8x1 lub M10x1 pilnuje tylko żeby początek gwintu się zgadzał to nie wyjdzie sprężynka w przekroju tylko zygzak (sprężynka się rozleci a zygzak nie). Oczywiście toczenie drugiego zewnętrznego gwintu bardzo niskimi parametrami.
Jak nie podchodzi mi sprężynka z zestawu to toczę ze stali tulejkę z gwintem o takim samym skoku ale np. o 2mm większym. Przykładowo M6x1 na M8x1 lub M10x1 pilnuje tylko żeby początek gwintu się zgadzał to nie wyjdzie sprężynka w przekroju tylko zygzak (sprężynka się rozleci a zygzak nie). Oczywiście toczenie drugiego zewnętrznego gwintu bardzo niskimi parametrami.