
A nawet gdyby śruba była w jakiś sposób napinana to na bloku łożyskującym, a nie mocowaniu silnika.
Gorąco kibicuje przy składaniu nowego sprzętu, pięknie idzie ta budowa

gmaro pisze:Jak planujecie osłonić te 2 śruby napędowe przed wiórami
Możesz sprecyzować? Chodzi Ci o montaż ciężkich detali za pomocą żurawia na stół, czy jak?gmaro pisze: Wydaję się, że uciążliwy będzie montaż dużych elementów oraz mocowanie ich przy tym polu mowa o wymiarze 800mm
W osi Y do 1500 obr/min.251mz pisze: Do jakich prędkości obrotowych chcesz kręcić śrubę?
No faktycznie , na zdjęciach jakoś taka większa sie wydaje ta maszynagaspar pisze:Spol chyba kojarzy ten napęd z poprzednią konstrukcjątutaj mamy klasyczne przekazanie napędu, serwo bezpośrednio przez sprzęgło kłowe na śrubę, a nie napędzane nakrętki jak w dużym ploterze. Te śruby mają 1350mm i są średnicy 20mm o skoku 10mm, więc nie ma potrzeby kombinowania.
O co chodzi z umiejscowieniem środka cięzkości? Do tej pory nie spotkałem się z tą kwestią jako jakąś super ważną - dlatego pytanie - gdzie powinien się znajdować i dlaczego?gaspar pisze:Środek ciężkości wychodzi na krzyżaku, po powieszeniu sporego wrzeciona przesunie się do przodu, ale przy docelowym 2,2kw powinien być w odpowiednim miejscu.syntetyczny pisze:A gdzie jest środek ciężkości układu bramy z osią Z?
Bo to nie jest kwestia bardzo istotna. Wiadomo że ułatwia życie, zwłaszcza podczas montażu. Nasza belka waży 120kg, z osią Z jest to już prawie 150kg. Pas montażowy/zawiesie przeciągamy przez ten podłużny otwór w belce i łapiemy suwnicą powyżej belki. Wszystko wtedy wisi ładnie, ale wystarczy dodać cięższe wrzeciono i już środek przesunie się na przód. Czy wpłynie to na jakoś obróbki? Szczerze w to wątpięSkrzydlaty pisze: Do tej pory nie spotkałem się z tą kwestią jako jakąś super ważną - dlatego pytanie - gdzie powinien się znajdować i dlaczego?