Frezarka FXB 12 - remont
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 mar 2014, 12:32
- Lokalizacja: Przedmieście netu
Może @skrzat opisać pokrótce jak się zabrać za demontaż wrzeciona. Czy te koła pasowe są na wcisk i należy użyć ściągacza, czy może jest tylko skręcone śrubami i wystarczy je rozkręcić i ściągnąć koła pasowe. Pytam bo w obecnej chwili frezarka nie jest nawet w moim miejscu zamieszkania i nie pamiętam jak to mniej więcej wyglądało.Chodzi mi o takie sprawy jak się za to zabrać czyli po demontażu kół pasowych i tego płaskownika od góry zaślepiającego otwór wrzeciona i odkręceniu zaślepienia od strony tulejek, w jaki sposób wyciągnąć wrzeciono, wybijając je ? Czego mogę się spodziewać przy demontażu, czy może mi coś wylatać ? To samo tyczy się przekładni (zmiany biegu) czy odkręcając pokrętło wraz z płaskownikiem zaślepiającym nie rozwalę czegoś bezpowrotnie. Poza tym patrząc na fotki kolegi zaintrygowało mnie w jaki sposób jest uszczelniony cały korpus wrzeciennika.
Bo np. po ściągnięciu zaślepienia przekładni, nie widać było, by one w jakikolwiek sposób były uszczelnione, a przecież tam się wlewa w miarę dużo oleju, który to jest rozchlapywany po ściankach korpusu, przez przekładnię. Tak jak pisałem kilka postów wcześniej, nie jestem mechanikiem i w swoim życiu nawet nie wymieniałem łożyska. Dlatego się trochę obawiam, czy dam sobie radę.
Bo np. po ściągnięciu zaślepienia przekładni, nie widać było, by one w jakikolwiek sposób były uszczelnione, a przecież tam się wlewa w miarę dużo oleju, który to jest rozchlapywany po ściankach korpusu, przez przekładnię. Tak jak pisałem kilka postów wcześniej, nie jestem mechanikiem i w swoim życiu nawet nie wymieniałem łożyska. Dlatego się trochę obawiam, czy dam sobie radę.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 885
- Rejestracja: 02 maja 2007, 20:55
- Lokalizacja: inąd
Swoje pierwsze łożysko wymieniłem właśnie w tej frezarce więc trochę pomyślunku i na pewno dasz radetoja pisze:nie jestem mechanikiem i w swoim życiu nawet nie wymieniałem łożyska. Dlatego się trochę obawiam, czy dam sobie radę.


Choć nie jestem detektywem, zawsze znajdę budkę z piwem!
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak przy okazji - w tym temacie są do nabycia NOWE tulejki do frezarki FXB 12:
https://www.cnc.info.pl/topics17/tulejk ... htm#412782
https://www.cnc.info.pl/topics17/tulejk ... htm#412782
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 mar 2014, 10:57
- Lokalizacja: łódź
Witam,
Jestem świeżym posiadaczem FXB12, niestety bez osprzętu (nie licząc stołu uchylnego). I mam parę pytń do Was jako bardziej rozeznanych w temacie:
1. Czy ktoś wie jaki dokładnie typ tulejek zaciskowych występuje w tej frezarce? Kolega BYDGOST napisał na samym początku że są to, wykonywane przez Fatpol tulejki TZg - 0015. Jednak po zdjęciu tulejki do FXB12, zamieszczonym na pierwszej stronie wątku, można powiedzieć że bardziej przypomina typ DIN6341 (również na stronie Fatpolu).
Czy ktoś może kupował którekolwiek z w/w i może potwierdzić, które na bank pasują? Ewentualnie pomierzyć średnice trzpienia gwint, kąt stożka i długość tulejki - wtedy będzie można porównać takową z tymi w katalogu.
2. Kolega BYDGOST również podrzucił temat zamiany oryginalnego wrzeciona, handlową długą oprawką do ER - pytanie moje jak idzie przeróbka?
Również myślałem o czymś takim i wpadł mi pomysł aby zostawić oryginalne wrzeciono i dorobić (przerobić) samą oprawkę do ER aby była kompatybilna z gniazdem FXB przez co mielibyśmy możliwość wymiany oprawek bez konieczności wyjmowania za każdym razem freza... co Wy na takie rozwiązanie? Oczywiście należy handlową oprawkę do ER zanieść do zakładu który ją fachowo obrobi pod gniazdo FXB.
3. Jakie jest oznaczenie paska napędowego silnik/wrzeciono oraz jego nominalna długość?
Dziękuję i pozdrawiam.
Jestem świeżym posiadaczem FXB12, niestety bez osprzętu (nie licząc stołu uchylnego). I mam parę pytń do Was jako bardziej rozeznanych w temacie:
1. Czy ktoś wie jaki dokładnie typ tulejek zaciskowych występuje w tej frezarce? Kolega BYDGOST napisał na samym początku że są to, wykonywane przez Fatpol tulejki TZg - 0015. Jednak po zdjęciu tulejki do FXB12, zamieszczonym na pierwszej stronie wątku, można powiedzieć że bardziej przypomina typ DIN6341 (również na stronie Fatpolu).
Czy ktoś może kupował którekolwiek z w/w i może potwierdzić, które na bank pasują? Ewentualnie pomierzyć średnice trzpienia gwint, kąt stożka i długość tulejki - wtedy będzie można porównać takową z tymi w katalogu.
2. Kolega BYDGOST również podrzucił temat zamiany oryginalnego wrzeciona, handlową długą oprawką do ER - pytanie moje jak idzie przeróbka?
Również myślałem o czymś takim i wpadł mi pomysł aby zostawić oryginalne wrzeciono i dorobić (przerobić) samą oprawkę do ER aby była kompatybilna z gniazdem FXB przez co mielibyśmy możliwość wymiany oprawek bez konieczności wyjmowania za każdym razem freza... co Wy na takie rozwiązanie? Oczywiście należy handlową oprawkę do ER zanieść do zakładu który ją fachowo obrobi pod gniazdo FXB.
3. Jakie jest oznaczenie paska napędowego silnik/wrzeciono oraz jego nominalna długość?
Dziękuję i pozdrawiam.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 mar 2014, 10:57
- Lokalizacja: łódź
Maszynkę już rozebrałem, jak uruchomię to coś wrzucę.
Po widoku z DTR (dzięki BYDGOST) można wywnioskować że tulejki zaciskowe do frezów to będą DIN6341 319E (poprawdzie jeśli się mylę), chyba że DTR kłamie:)
Jeśli ktoś ma jakiś osprzęt do w/w maszynki proszę o kontakt bo jestem chętny na takowy.
Pozdrawiam
Po widoku z DTR (dzięki BYDGOST) można wywnioskować że tulejki zaciskowe do frezów to będą DIN6341 319E (poprawdzie jeśli się mylę), chyba że DTR kłamie:)
Jeśli ktoś ma jakiś osprzęt do w/w maszynki proszę o kontakt bo jestem chętny na takowy.
Pozdrawiam