A gdzie takie ładne cacko można kupić?GrafRamolo pisze: Jeśli chodzi o posów mechaniczny ja nabyłem sobie jakisczas temu takie cacko:
WARSZTAT - podglądamy co mają w nich inni.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 707
- Rejestracja: 03 sty 2011, 23:18
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 216
- Rejestracja: 06 sty 2012, 11:24
- Lokalizacja: Wrocław
Po zablokowaniu kolumny i odblokowaniu dźwigni przy wrzecionie faktycznie może pracować jako wiertarka współrzędnościowa. Widziałem na www że te frezarki były sprzedawane, lub upgradowane, z 2 lub 3 liniałami w wersji full wypas za około 4500 funtów.
Podsumowując, prawie zaklaskałem uszami jak w końcu dotarła, a maluchy od razu sobie zaklepały że mam im ją wstawić do pokoju bo jeszcze takiej nie mają
PS. Jak to serwo jest za grosze to ja też takie chcę, bo ze sklepu mnie nie stać wywalić prawie tysiaka.
Podsumowując, prawie zaklaskałem uszami jak w końcu dotarła, a maluchy od razu sobie zaklepały że mam im ją wstawić do pokoju bo jeszcze takiej nie mają

PS. Jak to serwo jest za grosze to ja też takie chcę, bo ze sklepu mnie nie stać wywalić prawie tysiaka.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 707
- Rejestracja: 03 sty 2011, 23:18
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 216
- Rejestracja: 06 sty 2012, 11:24
- Lokalizacja: Wrocław
W sumie to myślę żeby zmontować coś takiego :
http://ww3.tiki.ne.jp/~hwata/C53_200611e.htm
i nie chodzi mi o lokomotywę tylko posuw. Jako napęd mam silnik z reduktorem od rolety antywłamaniowej na 220V z czujnikiem zbliżeniowym, który przy zadziałaniu zatrzymuje silnik. Jak by jeszcze do tego dorobić małą nawrotnicę jak w MN-80 to byłaby możliwa zmiana kierunku.

http://ww3.tiki.ne.jp/~hwata/C53_200611e.htm
i nie chodzi mi o lokomotywę tylko posuw. Jako napęd mam silnik z reduktorem od rolety antywłamaniowej na 220V z czujnikiem zbliżeniowym, który przy zadziałaniu zatrzymuje silnik. Jak by jeszcze do tego dorobić małą nawrotnicę jak w MN-80 to byłaby możliwa zmiana kierunku.

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 707
- Rejestracja: 03 sty 2011, 23:18
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 paź 2006, 11:33
- Lokalizacja: Kristiansand
Ten obecny silnik moze byc jeszcze do uratowania, bo moze da sie przelaczyc uzwojenia stojana w trojkat(delta), pod warunkiem ze teraz sa wlaczone w gwiazde(star, Y). Jezeli da sie przelaczyc w trojkat to wetedy bedzie 3x230V i z falownika zasilanego jednofazowo na 230V silnik osiagnie nominalne parametry. Powinna byc skrzyneczka przylaczeniowa na silniku z 6 zaciskami srubowymi do przewodu zasilajacego, tam nalerzy spojrzec. Jezeli jest jeden dlugi mostek to jest gwiazda (hurra
, jezeli trzy krotkie to trojkat ;-(.
Arek

Arek
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 216
- Rejestracja: 06 sty 2012, 11:24
- Lokalizacja: Wrocław
Arkady90. W takim razie pytanie:
- Tabliczka znamionowa tego silnika wygląda tak:

- Natomiast skrzynka przyłączeniowa tak:

Jak widać na tabliczce, silnik ma nabite połączenie w Y zasilany napięciem 400-440 V. Nie ma nic na temat możliwości przepięcia w trójkąt.
Sugerujesz że jak teraz te blaszki przełączę poziomo to będę mógł zasilić silnik napięciem 3x200 - 220V z falownika? Nie jestem elektrykiem , jak bym miał to zaznaczone na tabliczce to bym się nie wahał...
- Tabliczka znamionowa tego silnika wygląda tak:

- Natomiast skrzynka przyłączeniowa tak:

Jak widać na tabliczce, silnik ma nabite połączenie w Y zasilany napięciem 400-440 V. Nie ma nic na temat możliwości przepięcia w trójkąt.
Sugerujesz że jak teraz te blaszki przełączę poziomo to będę mógł zasilić silnik napięciem 3x200 - 220V z falownika? Nie jestem elektrykiem , jak bym miał to zaznaczone na tabliczce to bym się nie wahał...