Uszczelnienie wału...

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#51

Post napisał: Rayford » 17 kwie 2007, 06:22

Davido_olawa pisze:a za nim łożysko lub dwa zamknięte z blaszkami ochronnymi...
Łożyska nie należy uważać za jakiekolwiek uszczelnienie. można go traktować jak by w ogóle tego uszczelnienia nie było. Sam kiedyś myślałem, że takowe uszczelnienie wystarczy a okazało się, że takie łożysko nie potrafi zatrzymać zwykłego oleju i to bez jakiegokolwiek ciśnienia a paliwo jest jeszcze rzadsze i to pod ciśnieniem....

Może takie uszczelnienie masz tu wszystko co trzeba



Tagi:


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1500
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#52

Post napisał: rynio_di » 17 kwie 2007, 21:10

Ja zastosował bym dwa rodzaje uszczenienia .
pierwsze licząc od paliwa to rodzaj odrzutnika taki jak w np.aparatach zapłonowych taka mikro turbinka która zredukowała by ciśnienie ,a za nią drugie precyzyjne lecz bez pomysłu tyle że nie może wydzielać za dużo ciepła , sznur grafitowany itp.


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#53

Post napisał: Davido_olawa » 17 kwie 2007, 22:35

zapomniałeś chyba że całoś będzie niewiele większe od pudełka zapałek...jak wyobrażasz upchnąć do tego jeszcze "mikro turbine"?


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1500
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#54

Post napisał: rynio_di » 18 kwie 2007, 10:03

Doskonale pamiętam wymiary ,a wyobrażnie zawsze można uruchomić, Ja 90% detali obrabiam pod szkłem powiększającym X4 i taka mikro turbina nie jest czymś nie do zrobienia i wcale nie musi to powiększyć urządzenia sam wał odpowiednio obrobiony już może być odrzutnikiem paliwa aby ciśnienie osłabic przed drugim stopniem uszczelnienia. Pozdrowienia.

Awatar użytkownika

Asza PL
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 308
Rejestracja: 06 sty 2007, 11:12
Lokalizacja: Prowincia Golensici

#55

Post napisał: Asza PL » 18 kwie 2007, 11:29

A co sądzisz o pomyśle przeniesienia momentu obrotowego z silnika na koło pompy za pomocą magnesu Sm/Co.
Załączniki
sprzęgło.jpg
sprzęgło.jpg (9.24 KiB) Przejrzano 1114 razy
Gildemeister GDM42\4A

Już ten chomik mniej mi się podoba ale jest.
http://chomikuj.pl/AszaPL
i nowy filmik C6 CNC


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#56

Post napisał: Davido_olawa » 18 kwie 2007, 11:51

Asza PL pisze:A co sądzisz o pomyśle przeniesienia momentu obrotowego z silnika na koło pompy za pomocą magnesu Sm/Co.
na początku też sie nad tym zastanawiałem tylko nie wiem jaki procent mocy z wału "pierwotnego" zostanie przekazany na wał "wtórny"

Awatar użytkownika

Asza PL
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 308
Rejestracja: 06 sty 2007, 11:12
Lokalizacja: Prowincia Golensici

#57

Post napisał: Asza PL » 18 kwie 2007, 23:02

Straty nie powinny być duże jeśli zastosuje się niemagnetyczną obudowę pompy i da magnesy o odpowiedniej sile . Jeśli moment trzymający przy zadanej szczelinie będzie wystarczający to straty będą tylko w łożyskach i tarcia pompy.
Gildemeister GDM42\4A

Już ten chomik mniej mi się podoba ale jest.
http://chomikuj.pl/AszaPL
i nowy filmik C6 CNC


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#58

Post napisał: Davido_olawa » 18 kwie 2007, 23:12

niestety magnesy odpadają....trzeba zastosować magensy o dużej sile(duże) a przy wymiarach jakich ma mieć pompa nie da sie tego osiągnąć...nie pozostaje mi nic innego jak zrobienie"tradycyjnej pompy"...
PS dzisiaj odebrałem z poczty zamówiony silnik i jestem zaskoczony jego mocą...przy napięciu 7,2V na jałowym bierze 2A przy obciążeniu około 10A a maksymalnie może łyknąć 25A i jest nie do zatrzymania.Jedynie będe musiał przeszlifować troche ośke ponieważ ma średnice 3.2mm a ja mam łożyska o średnicy wew 3mm
Obrazek

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#59

Post napisał: Rayford » 13 maja 2007, 07:50

No i co z tym uszczelnieniem, wyszło coś z tego?


bogus105
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 421
Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#60

Post napisał: bogus105 » 07 cze 2007, 18:28

Dawido nic Ci nie wybuchnie, żeby paliwo się zapaliło musi być atmosfera wybuchowa = tlen, i to w odpowiednich proporcjach (będzie za mało - nie wybuchnie). U mnie w robocie sprężamy gaz (jakby na to nie patrzeć- paliwo) do ciśnienia 130bar i jazda rurociągami, nie ma prawa się nic stać. Inna sprawa: jaka wydajność pompy jest Ci potrzebna? może pomyśl nad pompą śrubową, choć wykonanie we własnym zakresie na takie ciśnienie może stanowić problem:/ Pompy paliwa samochodowe dają ciśnienia rzędu 3bar (dla wtrysków) przy wydajności rzędu 1,5L na minutę.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”