Uszczelnienie wału...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! nie napisałem że to nie będzie działać - napisałem że to mnie się tak wydaje ! . nic takiego nie robiłem więc nie wiem - to są jedynie moje domniemania . to że jak nie ma tlenu to nie wybuchnie napisałem w kontekście zanurzenia pompy w zbiorniku - tam jest paliwo o nie tlen . ale jakikolwiek przeciek na zewnątrz ( przy pompie zewnętrznej ) wytworzy mieszankę paliwowo - powietrzną z całymi potencjalnymi konsekwencjami . może być jeszcze problem z wykonaniem takiego elementu z grafitu . i właściwie - jakie ma wymiary pompa ? . chodzi o średnicę osi . sprawa jest niewątpliwie dość trudna technicznie , bez prób ( i błędów ) się nie obejdzie . np. łożyska - będą pracowały bez smarowania - wypłucze się smar ( przepływ paliwa ) . itd . problemów wiele . wg. mnie można wypróbować skuteczność uszczelnienia za pomocą ciśnienia wody ( z kranu ) - zawsze jakies dane będzie można zebrać . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Poczytałem dokładniej ten wątek i chyba chodzi o pompę modelarską miniaturową a więc sprawa jest prostsza bo i średnice mniejsze. Wydaje mi się że taka pompka to zwykła pompa wirowa 3 stopniowa, a uszczelnienie wału to zimering. Przy takich małych średnicach to zimering spokojnie wytrzyma zakładane ciśnienie. Należy tylko dokładnie obliczyć zależność między obrotami a średnicą wirników pompy dla danego medium aby wydajność pompowania była odpowiednia a kawitacja nie zniszczyła wirników.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 270
- Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
- Lokalizacja: Dolnysląsk
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Faktycznie maleństwo. Z rysunku wynika że 4/5 długości to silnik, a więc pompa ta ma najwyżej dwa stopnie. Sugeruję aby wypróbować pompkę do spryskiwacza szyb w samochodzie i będzie wiadomo jakie ciśnienie można uzyskać z tak małej średnicy i potem wykonać taką z metalu w zależności od potrzeb 1 lub dwustopniową.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! malutkie to jest . jako że to do modelarstwa lotniczego tak też myślałem - sam robiłem samolociki co prawda nie odrzutowe tylko na uwięzi redukcyjne
. a jeszcze jedna kwestia - przy jakiej wydajności Twoja pompa ma utrzymywać ciśnienie 10atm ? . tu może być problem - bo jeżeli przy stosunkowo niewielkiej to ok - ale jak przy większej to wymiary chyba muszą być trochę większe . dalej myślę że najlepiej ( i najprościej) byłby zrobić tak - uszczelnienie - miejsce na odrzutnik ( z niego powrót do zbiornika - na wejście pompy ) - drugie uszczelnienie . co przecieknie przez pierwsze - wraca do pompy , a drugie pracuje już na bardzo małym ciśnieniu . pozdrawiam !!

Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 270
- Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
- Lokalizacja: Dolnysląsk
Już próbowałem bawić sie pompką do spryskiwaczy ale dawała małe ciśnienie a mogło to być wynikiem tego że wirnik nie jest dobrze dopasowny do obudowy...ALZ pisze:Faktycznie maleństwo. Z rysunku wynika że 4/5 długości to silnik, a więc pompa ta ma najwyżej dwa stopnie. Sugeruję aby wypróbować pompkę do spryskiwacza szyb w samochodzie i będzie wiadomo jakie ciśnienie można uzyskać z tak małej średnicy i potem wykonać taką z metalu w zależności od potrzeb 1 lub dwustopniową.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Nikola Tesla zaprojektował turbinę talerzową, która może spełni oczekiwania, gdyż nie potrzebuje specjalnych uszczelnień w okolicy osi i znosi wysokie obroty. Maksymalne ciśnienie wystąpi na krawędzi talerza, paliwo zasysane jest w pobliżu osi. Poza tym maszyna jest odwracalna. Polecam lekturę patentów tego człowieka. W sieci jest wiele publikacji, można nawet zbudować silnik oparty na takim rozwiązaniu.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 270
- Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
- Lokalizacja: Dolnysląsk
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1552
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
przy tych obrotach wydaje się sensowne zastosowanie uczszelnienia zamkowego
nie chce mi się rysować bo skanera nie mam ale napisze o co chodzi
robi się 2 zamki nachodzące na siebie z minimalnym luzem
do przestrzeni międzi pierwszym zamkiem doprowadza się ciśnienie z wyjścia pompy
tworzy sie film -coś jak panewka w samochodzie
drugi zamek odprowadza ewentualne przecieki do zbiornika
zalety:
żadna część zamka ze sobą nie wspólpracuje są jakgdyby obok siebie ciśnienie płynu uszczelnia połaczenie
wady skomplikowana zalezność dopływu i odpływu cieszy z zamka
nie chce mi się rysować bo skanera nie mam ale napisze o co chodzi
robi się 2 zamki nachodzące na siebie z minimalnym luzem
do przestrzeni międzi pierwszym zamkiem doprowadza się ciśnienie z wyjścia pompy
tworzy sie film -coś jak panewka w samochodzie
drugi zamek odprowadza ewentualne przecieki do zbiornika
zalety:
żadna część zamka ze sobą nie wspólpracuje są jakgdyby obok siebie ciśnienie płynu uszczelnia połaczenie
wady skomplikowana zalezność dopływu i odpływu cieszy z zamka
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Wydaje mi się że próbujecie sobie życie skomplikować. Jak narazie jeszcze nikt nie wymyślił tak prostego i niezawodnego uszczelnienia jakim jest zimering. Ograniczeniem dla zimeringów jest szybkość obwodowa poruszającego się wału i ciśnienie które może wytrzymać. Przy takiej małej średnicy o jakiej tu mówimy oba warunki napewno będą spełnione.