Rezystancja uzwojeń silnika krokowego.

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#11

Post napisał: mc2kwacz » 16 lut 2014, 15:18

Jeśli będzie zwarty zwój, to wynik pomiaru będzie się różnił bardzo, jednoznacznie.



Tagi:


Autor tematu
jarbia
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 371
Rejestracja: 22 sie 2012, 13:21
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#12

Post napisał: jarbia » 18 lut 2014, 11:55

Zmusiliście mnie Panowie do kupienia mostka .Pomierzyłem te indukcyjności i wyszło :

I uzwojenie 10,700 mH ,bez wirnika 2,59 mH
II uzwojenie 11,060 mH ,bez wirnika 2,62 mH

Czy to są różnice znaczne kwalifikujące silnik jako uszkodzony?

pozdr.


pi_ciu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 51
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
Lokalizacja: Poznan

#13

Post napisał: pi_ciu » 18 lut 2014, 12:38

Czy to są różnice znaczne kwalifikujące silnik jako uszkodzony?
Nie, natomiast wyjęcie wirnika było błędem, prawdobodobnie silnik będzie miał słabszy moment.


Autor tematu
jarbia
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 371
Rejestracja: 22 sie 2012, 13:21
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#14

Post napisał: jarbia » 18 lut 2014, 13:19

Nie, natomiast wyjęcie wirnika było błędem, prawdobodobnie silnik będzie miał słabszy moment.
Tak piszą ,ale i tak nie jestem pewien czy ten silnik był dobry.

Jeszcze jedno co mnie dziwi to to,że oś ma luzy tzn łożysko nie siedzi ciasno w gnieździe i mogę wysuwać oś o ok 4 mm ?!

pozdr.


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#15

Post napisał: mc2kwacz » 18 lut 2014, 20:00

Na pewno nie kupiłeś mostka, tylko zwykły miernik RLC. Mostek kosztuje kilka tysięcy, chyba że jakiś przedpotopowy.
Różnice na indukcyjności, które zmierzyłeś, są konstrukcyjne - bez znaczenia.
Silnik nie ma prawa mieć takich luzów, które są ewidentne.


Autor tematu
jarbia
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 371
Rejestracja: 22 sie 2012, 13:21
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#16

Post napisał: jarbia » 18 lut 2014, 22:57

Na pewno nie jest to super przyrząd ,ale do amatorskich zastosowań wystarczy.
Co do luzów ,też myślę ,że są za duże .

Obrazek


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#17

Post napisał: mc2kwacz » 19 lut 2014, 22:22

Jak najbardziej wystarczy.
Byle nie oczekiwać za wiele. Bo co innego handlarze piszą (1), a co innego producent (2):
http://www.testequipmentdepot.com/reed/pdf/r5001.pdf
http://www.reedinstruments.com/Products/ENG/R5001.pdf
Drobna, 7-krotna różnica w dokładności :roll:


Autor tematu
jarbia
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 371
Rejestracja: 22 sie 2012, 13:21
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#18

Post napisał: jarbia » 19 lut 2014, 22:58

Oczywiście ,że ostrożnie trzeba podchodzić do niepewności pomiarowych nawet jak podaje je producent tym bardziej sprzedawca .
Ja do tej pory nie miałem żadnego miernika do pomiaru indukcyjności ,a ten nie był drogi.
Właściwie to typ CEM DT-9935 .

http://www.gme.cz/img/cache/doc/722/436 ... avod-1.pdf
Właściwie dla mnie potrzebny był pomiar porównawczy a nie ilościowy bo i tak nie wiedziałem jakie te indukcyjności powinny być .
Zamówiłem nowy silnik i porównam wyniki.
pozdr.


Autor tematu
jarbia
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 371
Rejestracja: 22 sie 2012, 13:21
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#19

Post napisał: jarbia » 24 lut 2014, 14:23

Witam ponownie .
Dostałem nowy silnik nie ma żadnych luzów.Indukcyjności są trochę inne niż w starym , ale też nieznacznie się różnią .Tu winą niesprawności m.innymi było wyrobione gniazdo łożyska (!!?),co spowodowało luzy i przez to prawdopodobnie gubił kroki Na razie maszyna działa ,stuki silnika na postoju są rzadkie i cichsze ,ale są .
Co do rozbierania silnika krokowego ,to sprawdziłem .Specjalnie kilkanaście razy wysuwałem wirnik i specjalnie dotykałem stojana .Po takim traktowaniu wirnik kręci się bez żadnych oporów. Nie ma żadnych wyczuwalnych przeskoków jak to w sprawnym silniku.
Silnik do wyrzucenia, tak że najlepiej nie rozbierać !! .
pozdrawiam .

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”