Wrzeciono na ER lub ISO30. Projekty do realizacji

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

bolebor
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 18
Posty: 90
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:52
Lokalizacja: warszawa

#311

Post napisał: bolebor » 05 sty 2014, 18:53

Chińczyki maja w planach 40 mm wał więc zróbmy 45mm. Przynajmniej będzie solidniej od chinoli :lol:



Tagi:


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 72
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#312

Post napisał: majkel1987 » 05 sty 2014, 18:53

Zanixi pisze:Na kamyki to będzie więcej, dół wrzeciona od strony stożka będzie mieć większą średnicę przecież
Chyba kolega się myli

[ Dodano: 2014-01-05, 18:57 ]
dudi1203 pisze:Poza tym po co komu automatyczna zmiana narzędzia z kamieniami, skoro zeby zakładać narzędzia pod kamienie trzeba miec na wirniku enkoder i zatrzymywac wirnik odpowiednim falownikiem w scisle okreslonym punkcie?
Tłumaczyłem już to wcześniej, zdejmowalne są kamienie.
Wiadomo jak taki moment przenosi że wystarczy na głowicę 80-100mm to ok, ale jak taki duży problem dać te rowki to ok. Po za tym ładnie wyglądają :wink:

[ Dodano: 2014-01-05, 19:00 ]
To tak jak dudi pisze i ja też, to łożysko d45 daje nam 11mm ścianke przy sprężynach 22mm. Wystarczy w zupełności


Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 48
Posty: 593
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#313

Post napisał: Zanixi » 05 sty 2014, 19:06

Chyba kolega się myli
może być i tak ;).


Przy otworze w wirniku fi 45 nie będzie łożysk fi 45 przecież, tylko fi 40. Musza być stopnie i jakiś gwint. Można też zrobić otwór w wirniku na 44mm, wtedy przednie łożyska będą mieć 45mm, tylne 40mm a przy demontażu będzie trzeba wyprasować wirnik :D.


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 72
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#314

Post napisał: majkel1987 » 05 sty 2014, 19:21

Przy otworze w wirniku fi 45 nie będzie łożysk fi 45 przecież, tylko fi 40. Musza być stopnie i jakiś gwint. Można też zrobić otwór w wirniku na 44mm, wtedy przednie łożyska będą mieć 45mm, tylne 40mm a przy demontażu będzie trzeba wyprasować wirnik :D .
Właśnie o to mi chodzi

[ Dodano: 2014-01-05, 19:28 ]
Dlatego wcześniej poruszałem ten temat. Zastanawiało mnie co zablokuje wirnik przed jego wypchnięciem kiedy będziemy mieli duży nacisk. tak jak kołnież oparty na łożyskach w tych miejscach co zaznaczyłem, spełnia tę funkcję. To co będzie spełniało tę funkcję jak łożyska będą musiały być włożone przez stożek a nie od tyłu. Może wyobraźnie mi szwankuje :wink:
Obrazek

[ Dodano: 2014-01-05, 19:29 ]
Chyba że to miejsce będzie nagwintowane i damy tam pierścień dociskowy. Nie wiem


Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 48
Posty: 593
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#315

Post napisał: Zanixi » 05 sty 2014, 19:39

Wtedy tam będzie gwint, łożyska i tak muszą być skręcone (bo przy stożku mają być dwa).

Ogólnie to to musi być troszkę inna konstrukcja - dolne łożyska wraz z wrzecionem i wirnikiem przekładane poprzez obudowę stojana i skręcane z nią. Od góry obudowy stojana - trzecie łożysko.

Ja mam inne pytanie, tak jak wymyslaliście to sobie, jaki był pierwotny plan co do stojana? Zrobienie mu obudowy czy przystosowanie obudowy z jamnika?


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 72
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#316

Post napisał: majkel1987 » 05 sty 2014, 19:49

Wtedy tam będzie gwint, łożyska i tak muszą być skręcone (bo przy stożku mają być dwa).
Czyli w naszej opcji będzie dodatkowy gwint od dołu i tależ dociskowy zamiast tego ciała. od góry wzystko skręcane z odpowiedznim momentem i tyle. Od dołu nic nie ma = wszystko wychodzi :razz:
Ja mam inne pytanie, tak jak wymyslaliście to sobie, jaki był pierwotny plan co do stojana? Zrobienie mu obudowy czy przystosowanie obudowy z jamnika?
Na początku ja myślałem o zrobieniu wrzeciona z napędem zew. Coś mniej więcej jak na tym zdięciu wyżej, ale Rozwinoł się projekt i chyba Dudi zaproponował jamnika


Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 48
Posty: 593
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#317

Post napisał: Zanixi » 05 sty 2014, 20:02

Czyli w naszej opcji będzie dodatkowy gwint od dołu i tależ dociskowy zamiast tego ciała. od góry wzystko skręcane z odpowiedznim momentem i tyle. Od dołu nic nie ma = wszystko wychodzi :razz:
To nie tak, dół będzie się trzymać jako całość do obudowy stojana. Przynajmniej tak jak ja to widzę. Tak jak jest np w elte czy innych elektrowrzecionach - od dołu masz czarny walcowy element w którym siedzą łożyska - potem jest stojan z obudową a w górnym deklu obudowy jest jeszcze jedno łożysko.

Z zewnętrznym można kupić u chinczyka :D kobyła:

Obrazek

cena: 4,5tys + cło + vat + wysyłka i może coś jeszcze ;).


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 72
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#318

Post napisał: majkel1987 » 05 sty 2014, 20:11

Spoko. mniej więcej budowę czaję. Muszę zobaczyć aby coś więcej powiedzieć. Proszę o wyrozumiałość :wink:


bolebor
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 18
Posty: 90
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:52
Lokalizacja: warszawa

#319

Post napisał: bolebor » 06 sty 2014, 00:24

To nie jest kobyła lecz chiński smok:) Bałbym się wchodzić do warsztatu mając to coś.
Troszkę sobie porysowałem korzystając z materiały dostępnych w sieci.
to takie moje widzimisię:
70 mm miejsca na łożyska i pierścienie (może to być 75 lub nawet 115mm-zakładajac że wypełni się miejsce od strony silnika.
*Mocowania miejsce na 8 śrub M8
*Łączenie z obudowa 8 śrub m5
*osłona mocowanie łożysk 8 m5(może mniej)
*miejsce na łożyska 45d1 85d2 grubość dowolna
*Średnica tuby 150 mm zewnętrzna 130 mm wewnętrzna, grubość 10 mm
*z tyłu łożysko walcowe ( z tego co czytam chyba najlepiej nadaje się do maksymalnie uproszczonej konstrukcji( z tyłu może być miejsce na 2)
Co do łożysk zależnie od konfiguracji każdy dobierze sobie odpowiednia liczbę rodzaj i umiejscowienie. Modułowość to teraz takie modne :wink:
Obrazek

Obrazek


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 6354
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

#320

Post napisał: oprawcafotografii » 06 sty 2014, 10:45

"Since the Rotating Coolant Unions and/or Spindle Grippers are sold to Taiwan Machine Makers; these 2 items need trained technicians who have technical knowledge as well as suitable equipment / tool to assembly, check and test.
Suppose you or your customers want to purchase Rotating Coolant Union for repair the machines, kindly contact the machine suppliers /makers to do it, we believe they will provide your customers very good service.
If you instead to purchase, once these items of Spindle Grippers and Rotating Coolant Unions were sold, it cannot be returned, refund, replacement or take it to against the any third party; also no warranty. "

Tlumaczyc chinczykowi ze ma sie nie martwic tylko sprzedac czy ciagniemy temat w kraju?

q
„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”