dlaczego nie listwy zębate?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 2347
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
- Lokalizacja: Łódź
strona 4 godz16:42
"Tylko spełnić trzeba parę warunków konstrukcyjnych zapewniających niezmienne warunki pracy - głównie drgań. Np pas powinien leżeć na płaszcyźnie podtrzymki z której podnoszą go rolki kierunkowe i podają do koła pasowego - spory udział w sukcesie stałości odmierzania pasem mimo zastrzeżeń o obniżeniu się jego trwałści ( mikrodrgania i w skutku szybsze zużycie ( kol bartuss 1 "tribologia"?, czy tak?)) "
[ Dodano: 2007-03-21, 00:39 ]
kurcze, właśnie zostałem znawcą tematu!!!
"Tylko spełnić trzeba parę warunków konstrukcyjnych zapewniających niezmienne warunki pracy - głównie drgań. Np pas powinien leżeć na płaszcyźnie podtrzymki z której podnoszą go rolki kierunkowe i podają do koła pasowego - spory udział w sukcesie stałości odmierzania pasem mimo zastrzeżeń o obniżeniu się jego trwałści ( mikrodrgania i w skutku szybsze zużycie ( kol bartuss 1 "tribologia"?, czy tak?)) "
[ Dodano: 2007-03-21, 00:39 ]
kurcze, właśnie zostałem znawcą tematu!!!
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 2347
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
- Lokalizacja: Łódź
i nieco szerzej patrząc na wiązanie pasów w bramie np szkic Natomiast rowek w podtrzymce niepotrzebny - pas musi być prowadzony geometrią równoległości osi a nie wpychany do kanałka -rolki nawrotne to zwykłe łożyska, byle szerokie i z odpowiednią minimalną średnicą..
[ Dodano: 2007-03-22, 10:04 ]
Jeszzcze tylko tak dla porównania informacji katalogowych -myślę tutaj o osiach z pasem- i pewnej ich wiarygodności; a może zwykły bład drukarski? Albo śruba bardzo ekonomiczna, prawie jak pas? -cytat ze strony http://www.nis.com.pl/nis/nowosci/index ... g=p#id_359
"2007-03-19
Napęd linowy ze śrubą trapezową ślizgową DMES
DMES jest elektryczną osią pozycjonującą z śrubą, w wersji ekonomicznej. Została ona specjalnie zaprojektowana dla wolnych ruchów i dużych sił. Śruba łożyskowana ślizgowo jest napędzana silnikiem. Samohamowność jest ważną cechą tego napędu.
Parametry:
• Wielkości 18, 25, 40, 63
• Max skok roboczy 1800 mm
• Max prędkość 0,05 m/s
• Powtarzalność położenia ± 0,05 mm
• Max siła osiowa 3000 N
Producent: FESTO Sp. z o.o.
Źródło: automatyka.pl
[ Dodano: 2007-03-22, 10:04 ]
Jeszzcze tylko tak dla porównania informacji katalogowych -myślę tutaj o osiach z pasem- i pewnej ich wiarygodności; a może zwykły bład drukarski? Albo śruba bardzo ekonomiczna, prawie jak pas? -cytat ze strony http://www.nis.com.pl/nis/nowosci/index ... g=p#id_359
"2007-03-19
Napęd linowy ze śrubą trapezową ślizgową DMES
DMES jest elektryczną osią pozycjonującą z śrubą, w wersji ekonomicznej. Została ona specjalnie zaprojektowana dla wolnych ruchów i dużych sił. Śruba łożyskowana ślizgowo jest napędzana silnikiem. Samohamowność jest ważną cechą tego napędu.
Parametry:
• Wielkości 18, 25, 40, 63
• Max skok roboczy 1800 mm
• Max prędkość 0,05 m/s
• Powtarzalność położenia ± 0,05 mm
• Max siła osiowa 3000 N
Producent: FESTO Sp. z o.o.
Źródło: automatyka.pl
- Załączniki
-
- akt_359.jpg (8.34 KiB) Przejrzano 2075 razy
-
- pasy.zip
- (5.68 KiB) Pobrany 301 razy
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 2347
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
- Lokalizacja: Łódź
Kol. Lenherd to już poważne siły. I przy dynamice niewielkiej głowicy odkształceń nie powinno być dużych. Inna rzecz że wszystko jest kompromisem ceny ,wielkości i uzyskanego efektu - zarzucałem innym pietno mikronów na mózgu a tu rozmowa trochę prowadzi do wielkości monstrualnych - nie wiem gdzie jest granica. Napiąć pas wykorzystując górną strefę jego naprężeń to przy wymiarach 2,5mb długości stołu belka napinająca będzie niemała - raczej już kratownica bo inaczej sama będzie sprężynować przy sztywnym pasie. Ot , ładna konstrukcja ładnie pracuje, często to się sprawdza, i odwrotnie. No i poprawka mocy na straty w napiętym pasie - 600zł w górę.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 328
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 17:17
- Lokalizacja: kieleckie
witam moim zdaniem to głównym czynnikiem dyskryminującym pas to nie jego sprężystość czy dokładność w plażmie 0,2 to i tak ful wypas ale uciążliwe warunki pracy możliwość kontaktu z odpryskami notoryczne zapylenie i tak dalej no ale to pomińmy jeśli już pasek to dlaczego nie chcecie go zapętlić silnik umieścić przy ramie a bramę przyczepić do paska (czytaj pasków)patrz drukarki atramętowe proste skuteczne bez kombinacji z rolkami podnoszącymi zwielokratniającymi opory przy prędkości 1m/min i wadze takiej bramy zwłaszcza na prowadnicach liniowych nie widzę problemu no chyba że ktoś będzie chciał plazmę i kompresor na tym wozić -to tyle w kwesti wyrzszości świąt
z wyrazami uznania AW
z wyrazami uznania AW
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 328
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 17:17
- Lokalizacja: kieleckie
witam zgadzam się z kolegami ale nie tak do końca
po 1- kilometry i cena -dlatego listwy wyjdą pewnie taniej
po 2-skoki nie stanowią żadnego problemu zapętlony pasek mogę naciągnąć do granicy jego zerwania albo nawet zerwać bez szód dla zespołu prowadzącego bramę przy układzie rolkowym jaki proponujecie każdy kilogram siły użytej do naciągu paska powoduje zaciśnięcie układu prowadnic i zdecydowanie zwiększa opory oraz szybkość zużycia prowadnic
po-3- nie przywiązywał bym tak wielkiej wagi do sprężystości paska a to dlatego że prędkości i dynamika ruchów roboczych w wypalarce oraz ciężar samej bramy są znikome i nawet przy niewielkim naciągnięciu paska można je pominąć dla nidowiarków proponuję przeanalizować siły dynamikę i prędkość w układzie rozrządu byle jakiego silnika spalinowego
z poważaniem AW
po 1- kilometry i cena -dlatego listwy wyjdą pewnie taniej
po 2-skoki nie stanowią żadnego problemu zapętlony pasek mogę naciągnąć do granicy jego zerwania albo nawet zerwać bez szód dla zespołu prowadzącego bramę przy układzie rolkowym jaki proponujecie każdy kilogram siły użytej do naciągu paska powoduje zaciśnięcie układu prowadnic i zdecydowanie zwiększa opory oraz szybkość zużycia prowadnic
po-3- nie przywiązywał bym tak wielkiej wagi do sprężystości paska a to dlatego że prędkości i dynamika ruchów roboczych w wypalarce oraz ciężar samej bramy są znikome i nawet przy niewielkim naciągnięciu paska można je pominąć dla nidowiarków proponuję przeanalizować siły dynamikę i prędkość w układzie rozrządu byle jakiego silnika spalinowego
z poważaniem AW