dlaczego nie listwy zębate?

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 7643
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#81

Post napisał: pukury » 21 mar 2007, 00:29

witam !! w jakim sensie ? . pozdrawiam !!


Mane Tekel Fares

Tagi:


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 28
Posty: 2166
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#82

Post napisał: qqaz » 21 mar 2007, 00:35

strona 4 godz16:42
"Tylko spełnić trzeba parę warunków konstrukcyjnych zapewniających niezmienne warunki pracy - głównie drgań. Np pas powinien leżeć na płaszcyźnie podtrzymki z której podnoszą go rolki kierunkowe i podają do koła pasowego - spory udział w sukcesie stałości odmierzania pasem mimo zastrzeżeń o obniżeniu się jego trwałści ( mikrodrgania i w skutku szybsze zużycie ( kol bartuss 1 "tribologia"?, czy tak?)) "

[ Dodano: 2007-03-21, 00:39 ]
kurcze, właśnie zostałem znawcą tematu!!!

Awatar użytkownika

Autor tematu
lenherd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 17
Posty: 482
Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
Lokalizacja: wrocław

#83

Post napisał: lenherd » 21 mar 2007, 10:28

dla minimalizacji drgań i uniknięcia zwisania pod wpływem masy własnej mam zamiar zrobić to mniej więcej tak.
Załączniki
pasek zębaty.jpg
pasek zębaty.jpg (20.44 KiB) Przejrzano 689 razy


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 28
Posty: 2166
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#84

Post napisał: qqaz » 21 mar 2007, 11:15

i nieco szerzej patrząc na wiązanie pasów w bramie np szkic Natomiast rowek w podtrzymce niepotrzebny - pas musi być prowadzony geometrią równoległości osi a nie wpychany do kanałka -rolki nawrotne to zwykłe łożyska, byle szerokie i z odpowiednią minimalną średnicą..

[ Dodano: 2007-03-22, 10:04 ]
Jeszzcze tylko tak dla porównania informacji katalogowych -myślę tutaj o osiach z pasem- i pewnej ich wiarygodności; a może zwykły bład drukarski? Albo śruba bardzo ekonomiczna, prawie jak pas? -cytat ze strony http://www.nis.com.pl/nis/nowosci/index ... g=p#id_359
"2007-03-19
Napęd linowy ze śrubą trapezową ślizgową DMES
DMES jest elektryczną osią pozycjonującą z śrubą, w wersji ekonomicznej. Została ona specjalnie zaprojektowana dla wolnych ruchów i dużych sił. Śruba łożyskowana ślizgowo jest napędzana silnikiem. Samohamowność jest ważną cechą tego napędu.

Parametry:
• Wielkości 18, 25, 40, 63
• Max skok roboczy 1800 mm
• Max prędkość 0,05 m/s
Powtarzalność położenia ± 0,05 mm
• Max siła osiowa 3000 N
Producent: FESTO Sp. z o.o.
Źródło: automatyka.pl
Załączniki
akt_359.jpg
akt_359.jpg (8.34 KiB) Przejrzano 1996 razy
pasy.zip
(5.68 KiB) Pobrany 292 razy

Awatar użytkownika

Autor tematu
lenherd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 17
Posty: 482
Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
Lokalizacja: wrocław

#85

Post napisał: lenherd » 22 mar 2007, 12:43

Pasek GT3 o skoku 5mm i szerokości 25mm i stalowym kordzie zrywa się przy 9000N.
Niebawem mają się pojawić tabelki z danymi na akcesoria cnc.


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 28
Posty: 2166
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#86

Post napisał: qqaz » 22 mar 2007, 14:00

Kol. Lenherd to już poważne siły. I przy dynamice niewielkiej głowicy odkształceń nie powinno być dużych. Inna rzecz że wszystko jest kompromisem ceny ,wielkości i uzyskanego efektu - zarzucałem innym pietno mikronów na mózgu a tu rozmowa trochę prowadzi do wielkości monstrualnych - nie wiem gdzie jest granica. Napiąć pas wykorzystując górną strefę jego naprężeń to przy wymiarach 2,5mb długości stołu belka napinająca będzie niemała - raczej już kratownica bo inaczej sama będzie sprężynować przy sztywnym pasie. Ot , ładna konstrukcja ładnie pracuje, często to się sprawdza, i odwrotnie. No i poprawka mocy na straty w napiętym pasie - 600zł w górę.


galon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 328
Rejestracja: 06 kwie 2007, 17:17
Lokalizacja: kieleckie

#87

Post napisał: galon » 16 kwie 2007, 20:22

witam moim zdaniem to głównym czynnikiem dyskryminującym pas to nie jego sprężystość czy dokładność w plażmie 0,2 to i tak ful wypas ale uciążliwe warunki pracy możliwość kontaktu z odpryskami notoryczne zapylenie i tak dalej no ale to pomińmy jeśli już pasek to dlaczego nie chcecie go zapętlić silnik umieścić przy ramie a bramę przyczepić do paska (czytaj pasków)patrz drukarki atramętowe proste skuteczne bez kombinacji z rolkami podnoszącymi zwielokratniającymi opory przy prędkości 1m/min i wadze takiej bramy zwłaszcza na prowadnicach liniowych nie widzę problemu no chyba że ktoś będzie chciał plazmę i kompresor na tym wozić -to tyle w kwesti wyrzszości świąt
z wyrazami uznania AW

Awatar użytkownika

Autor tematu
lenherd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 17
Posty: 482
Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
Lokalizacja: wrocław

#88

Post napisał: lenherd » 18 kwie 2007, 23:26

jak zapętlisz to masz dwa razy tyle paska do naciągnięcia jak masz wielki stół to się robią "kilometry" i cena też wieksza.


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 28
Posty: 2166
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#89

Post napisał: qqaz » 19 kwie 2007, 01:01

I dwa razy większe skoki w zakresie sprężystym pasa. Natomiast zapylenie właśnie paskom nie przeszkadza


galon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 328
Rejestracja: 06 kwie 2007, 17:17
Lokalizacja: kieleckie

#90

Post napisał: galon » 19 kwie 2007, 08:08

witam zgadzam się z kolegami ale nie tak do końca
po 1- kilometry i cena -dlatego listwy wyjdą pewnie taniej
po 2-skoki nie stanowią żadnego problemu zapętlony pasek mogę naciągnąć do granicy jego zerwania albo nawet zerwać bez szód dla zespołu prowadzącego bramę przy układzie rolkowym jaki proponujecie każdy kilogram siły użytej do naciągu paska powoduje zaciśnięcie układu prowadnic i zdecydowanie zwiększa opory oraz szybkość zużycia prowadnic
po-3- nie przywiązywał bym tak wielkiej wagi do sprężystości paska a to dlatego że prędkości i dynamika ruchów roboczych w wypalarce oraz ciężar samej bramy są znikome i nawet przy niewielkim naciągnięciu paska można je pominąć dla nidowiarków proponuję przeanalizować siły dynamikę i prędkość w układzie rozrządu byle jakiego silnika spalinowego
z poważaniem AW

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”