Czy warto zaczynać studia?

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

coldzik
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4

Post napisał: coldzik » 09 sty 2013, 13:36

A ja z innej beczułki naleje, chociaż troszkę powiązanej...

Mam 28 wiosen na karku. Jestem informatykiem/programistą (desktopowym - nie CNC) od 14 lat programuje, a zarobkowo zajmuję się tym od 10. Mam inżyniera z informatyki (mgr. nie robiłem, bo stwierdziłem, że to w moim przypadku strata czasu - błąd, czy nie - tak postąpiłem). Niestety po tylu latach siedzenia przed komputerem i wklepywania algorytmów mam dość i chciałbym zmienić całkowicie branżę. Muszę dodać, że od dobrych kilku lat pracuje po 16h, bo po właściwej pracy robię różne projekty po godzinach.
Chciałbym zmienić branżę na CNC (również jako programista).

Pewnie pytanie jest takie - skoro Cię to nudzi, to czemu chcesz to robić dalej, jednak w innej branży? Odpowiedź jest prosta i składa się z kilku elementów.
W normalnym programowaniu - człowiek może siedzieć nad kodem z tydzień (albo i dłużej) i nie widzi żadnych efektów, nawet nie może uruchomić tego kodu, do czasu, aż nie zakończy robić całości. To bardzo demotywujące, gdyż zawsze dużo lepiej się pracuje widząć efekty.
Kolejny powód to aspekt przynoszenia pracy do domu, i to nie w formie programów, teczek etc. lecz w formie umysłu, który jest pogrążony na wymyśleniu rozwiązania danego problemu. Nie potrafię ot tak zostawić pracy za drzwiami firmy i zająć się swoimi sprawami (moje hobby - modelarstwo od bodajże dwóch lat leży odłogiem gdyż nie mam na nie czasu).
Trzeci powód to przeogromny wyścig szczurów, który w dziedzinie informatyki jest chyba widoczny jak nigdzie indziej. Co chwile trzeba poznawać nowe zagadnienia, działania, aplikacje. Chwila przerwy powoduje, że pozostajesz w tyle i nadrobić zaległości jest ciężko.