wiepofana

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#21

Post napisał: BYDGOST » 05 sty 2013, 23:04

W takie rowki olej dostaje się rozbryzgowo podczas smarowania przekładni. W otworach montowane są knoty, które powodują stopniowe, kropla po kropli, przedostawanie się oleju do łożysk i innych miejsc.


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
golot
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 19
Posty: 91
Rejestracja: 12 lis 2012, 21:59
Lokalizacja: Szczytno

#22

Post napisał: golot » 05 sty 2013, 23:07

cały myk w tym że te rowki są zamknięte szczelnie od góry pokrywą i nie ma jak tam dostać się olej.

pozdro golot

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#23

Post napisał: BYDGOST » 05 sty 2013, 23:12

To może być odprowadzenie oleju, który mimo wszystko przedostanie się szczelinami, żeby nie wyciekał na zewnątrz.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


vicdoc
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2012, 01:21
Lokalizacja: k-k

#24

Post napisał: vicdoc » 06 sty 2013, 00:25

Co do robienia zdjątek może jakieś lusterko małe masz które się zmieści, tyle że w aparacie musisz ustawić centralny punkt dla AF.
Jak nie wiesz co zrobić, zapytaj


Autor tematu
golot
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 19
Posty: 91
Rejestracja: 12 lis 2012, 21:59
Lokalizacja: Szczytno

#25

Post napisał: golot » 06 sty 2013, 12:35

Zrobiłem zdjęcie kolejnego koła zębatego z ubytkiem.
Razem już 3 do wymiany, (choć jeszcze trzy inne średnio mi się podobają).
Wymieniać je od razu ?
Obrazek


A tak wygląda pokrywa wrzeciennika widać że jej też czegoś brak.
Obrazek
Mam na myśli te cztery gwintowane otwory.
Tu widok z drugiej strony:
Obrazek


Panowie czy ktoś będzie tak miły i cyknie mi fotkę pompy oleju.
lub podeśle DTRkę w której jest informacja na jej temat.

pozdro golot


wueskowicz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 113
Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
Lokalizacja: wojsławice

#26

Post napisał: wueskowicz » 06 sty 2013, 12:54

ja byłbym zdania że pompy oleju nie były we wszystkich maszynach. niedawno sprzedałem swoją tr ale też nie miała pompy oleju. była smarowana tylko rozbryzgiem i wystarczało.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#27

Post napisał: Mariuszczs » 06 sty 2013, 13:37

To nie rowek z otworami o smarowania tylko wynalazek zamiast uszczelki. Rozchlapany olej zamiast o razu przeciskać się na zewnątrz powraca w wiekszośći spowrotem na dół własnie po tym rowku. Część i tak się przecisnie ale nie kapie cały czas jakby to miało miejsce gyby klapa była o płaskiego .


Autor tematu
golot
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 19
Posty: 91
Rejestracja: 12 lis 2012, 21:59
Lokalizacja: Szczytno

#28

Post napisał: golot » 07 sty 2013, 20:36

To że występowały TR45 z pompą i bez doszedłem. moja widać kiedyś miała pompę a później (może w trakcie remontu w 82 roku) ktoś z niej zrobił wersję bez pompy.
Jednak chciał bym chociaż wiedzieć jak to wyglądało i działało wcześniej, a także bardzi chętnie przywrócił bym jej stan pierwotny (z pompą).
Co do rowków przyjmuję wytłumaczenie z rowkami.

pozdro golot


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#29

Post napisał: IMPULS3 » 07 sty 2013, 22:38

golot, Widzę że kolega korzysta z ubuntu, więc tak troszkę nieśmiało zasugeruję że może zamiast tych wszystkich wymian kół zębatych to pomyśleć nad przeróbką na cnc...Tym bardziej jak łoże ma zdrowe.Więc do linuxcnc już nie daleko... :smile:


Autor tematu
golot
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 19
Posty: 91
Rejestracja: 12 lis 2012, 21:59
Lokalizacja: Szczytno

#30

Post napisał: golot » 08 sty 2013, 01:39

A korzystam naprzemiennie z Ubuntu (netbook na kolanach) lub czystego Debiana (komp stacjonarny). Windowsa już chyba z 10 lat w domu nie używałem.

A co przeróbki na CNC to jeszcze nie teraz i nie ta tokarka. Mam takie lekkie skrzywienie, mianowicie lubię jak staroć działa tak jak wymyślili to kiedyś. Z tąd tak mi zależy by dowiedzieć się możliwie najwięcej na temat tej TR i by ją uruchomić. Normalnie bawię się w zabytkowe motocykle. np: junak , ale tym razem objawiło się to także w przypadku tr 45 i 2tsb.
Jak będę miał przerabiać to prędzej będzie to TUE 35 którą mam także a nie mam do niej sprawnej skrzyni, przez co mam tylko jedne obroty plus odboczka.


pozdro golot

ps. z Linuksa to u mnie nawet mój ojciec (5 krotny dziadek) korzysta, dzięki czemu nie muszę co jakiś czas naprawiać systemu :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”