Przenikanie brył obrotowych
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
Przenikanie brył obrotowych
Mam problem z wyznaczeniem linii przenikania na poniższym rysunku. Jestem nowicjuszem w tej dziedzinie. Nie miał bym problemu, gdyby jedna z tych brył była ustawiona inaczej ( najlepiej w położeniu rzutującym). Ani w książce Lewandowskiego ani u Pawłowskiego, Rigalla czy Buksińskiego nie znalazłem przykładu w którym obie bryły są w podobnym położeniu. Liczę na pomoc w postaci podpowiedzi lub podsuniętej literatury z podobnym przykładem

Tagi:
-
-
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
Jedno z prostszych zadań z geometrii...nowicjusz93 pisze:Mam problem z wyznaczeniem linii przenikania...
Na podstawie tego poglądowego rysunku, możesz wyznaczyć linie przecięcia się walców:

Również dobrym przykładem przenikania się brył obrotowych jest sklepienie krzyżowe:

Przypatrz się obu rysunkom, a jeśli masz wątpliwości co do swoich umiejętności kreślarskich, to konsultuj się z wykładowcą, w końcu od tego jest, aby Ci wytłumaczyć co, jak, kiedy i z kim.

W
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
clubber84 to jest jedno z prostszych zadań z geometrii WYKREŚLNEJ ?clubber84 pisze:Jedno z prostszych zadań z geometrii... jeśli masz wątpliwości co do swoich umiejętności kreślarskich...

Pokaż jak to wykreślić tak b.prosto, aby nie było wątpliwości co do Twoich umiejętności kreślarskich- oczywiście zgodnie z wymogami geometrii wykreślnej

Mędrkować to wielu potrafi, jak wszyscy powyżej

-
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
Czy kolega ma problem z czytaniem czy jak?!nowicjusz93 pisze:clubber84, przykład taki jak podałeś ty zrobił bym bezproblemowo w godzinkę super ekstra dokładnie. Jednak zauważ że w moim przypadku nie mam do czynienia z ani jednym walcem ułożonym prostopadle do rzutni i nie wiem czy mam je w jakiś sposób położyć czy... Tu tkwi problem...