kazikowski pisze:I dlatego zadaję tak proste i śmieszne według was pytania.Trochę wcześniej umieściłem instrukcję tego sterownika i wg mnie nie ma tam nic na temat ustawiania prądu ,chyba że coś między wierszami czego ja nie widzę
kazikowski, nikt się nie śmieje.
Ale OK, niech Ci będzie..., poprawię się
Na rys przedstawiającym rozmieszczenie elementów sterownika masz wyraźnie zaznaczone punkty regulacji dla każdej z osi.

Opisane jako
P1,P2,P3,P4 reg current, są to prawdopodobnie potencjometry do ustalenia natężenia prądu płynącego do poszczególnych silników.
Punkty pomiarowe do sprawdzenia nastaw opisane jako
current=V/1.6
Rozumiem przez to że, mierzysz sobie napięcie w voltach i dzieląc je przez 1.6 otrzymujesz wartość natężenia prądu płynącego do cewki silnika.
Przewody do silników załóż min 0.35mm², w każdym bądź razie nie mogą być cieńsze od tych fabrycznych przy silniku żeby się zbytnio nie nagrzewały pod wpływem przepływającego prądu.
Jeżeli dasz maksymalnie 3 metrowe lub krótsze przewody myślę ze spadki napięć będą mało istotne dla pracy silników.
Jak już miernikiem znajdziesz pary przewodów (cewki) to poskręcaj je ze sobą jedne ciaśniej drugie rzadziej, nie będą siały zakłóceń.
kazikowski pisze:nie znam się na elektronice
Ja też nie, ale cały czas się uczę.
kazikowski pisze:Który przewód do którego bolca
Qrka, zapomniałem o punkcie nr.4
Sterownik masz do silników bipolarnych, na cztery przewody. A silniki na sześć przewodów. Nie znam ich parametrów. To Twój wybór albo łączysz na pełnej, albo na pól cewki, ale z tego co widzę to to pierwsze

Albo uzyskujesz większą siłę, albo dynamikę.
