Zepsucie szkolnictwa wyszego w polsce.

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC
Awatar użytkownika

grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4

Post napisał: grg12 » 14 lip 2012, 10:10

pitsa pisze: Artykuł o tym jak część studentów traktuje finansowo wzbogacone studia inżynierskie:

http://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja ... 00_zl.html
Początek mocny - ale jak się popatrzy na liczby to - IMHO - nic strasznego. Mniej więcej połowa "pierwszoroczniaków" dociera do końca - bardzo podobnie było kiedy ja studiowałem (EAIE na AGH, 12 lat temu) a płacili za dobre wyniki. Po prostu nie każdemu mgr.inż. jest pisany :)
Co oczywiście nie oznacza że oszustów nie należy ścigać - "W naszym systemie nie nakłada się kary za to, że ktoś zaczął się gorzej uczyć" to raczej marny pomysł

Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)

Post napisał: Pneumokok » 14 lip 2012, 11:54

Czołem :)
To może i ja powiem parę słów. Jestem studentem teraz już w sumie ostatniego roku kierunku Automatyka-Robotyka na Poltechnice Warszawskiej [nazwę wydziału może pominę ;)]

Przez ostatnie 5 lat jak jestem na uczelni widzę jak z roku na rok poziom studenta przychodzącego na wydział strasznie się obniżył. Inna srawa, że mój wydział nigdy nie był jakiś super-hiper elitarny, nie wykłada się na nim wiedzy tajemnej, ale przy jeśli ma się chęci oraz ciężko się pracuje to można posiąść wiedzę, która pozwoli na zdobycie dobrej pracy. Niestety widzę jak teraz innym studentom w głowie tylko picie i palenie [jak to ktos wczesniej ładnie napisał]. Zero pokory i szacunku dla wykładowców, zero przygotowania do zajęć i jeszcze mają pretensje jak czegos nie zaliczą. Dramat, kał, syf i dno.