TSB, 20

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
jrauto
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

TSB, 20

#1

Post napisał: jrauto » 30 mar 2012, 18:27

Witam wszystkich to moj pierwszy post w życiu

czy moze ktos mi pomoc w sprawie kasowania luzow w tokarce TSB 20

-gdzie sa sruby do kasowania luzow
-jaka sila je dokrecac ?
-dokrecac recznie czy kluczem dynamometrycznym ?
.
kolejna sprawa do kolko ze skala przy suporcie
-skala nie jest miarodajna jedna kreska to (teoretycznie) 0.01 niestety podlaczajac czujnik jedna podzialka to 0.04 jest na to jakis patent zeby to skalibrować ?

-jaki powinien byc luz na wrzecionie ?

-wsadzilem pret w uchwyt poruszalem i zegar pokazuje mi luz 0.05 w prawo i tyle samo w lewo


pragne zaswiadczyc ,ze tokarke posiadam od 1.5 miesiaca nie jestem tokarzem i dopiero sie ucze
P.S
zdjec nie moglem dodac



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11926
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 30 mar 2012, 19:53

Radziłbym kolego zacząć od zdobycia jeśli nie masz, i przestudiowania DTR-ki.
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
jrauto
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

#3

Post napisał: jrauto » 30 mar 2012, 20:43

DTR-ke oczywiscie mam tylko tych śrub niestety nie widzę a maprawdę szukalem

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Post napisał: BYDGOST » 30 mar 2012, 21:31

jrauto pisze:gdzie sa sruby do kasowania luzow
To nie są śruby tylko nakrętki a znajdziesz je po zdjęciu pokrywy wrzeciennika. Popatrz na rys. 11 w DTR. Nakrętki 31 i 32 służą do regulacji łożyska przedniego a 33 i 34 do tylnego.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
jrauto
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

#5

Post napisał: jrauto » 30 mar 2012, 22:11

rysunku 11 brak - jest caly przekroj wrzeciennika strona 43 rys v01 i te nakretki powinny byc od uchwytu 91 i z tylu 27 przynajmniej tak to wyglada
wsumie to nie ważne jaki numer one maja chodzi mi tylko o to od czego zaczac ?
najpierw regulowac od uchwytu czy od tylnej czesci ?
no i jaka sila ?
jak dowale za mocno to luzu nie bedzie ale sie bedzie grzalo

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#6

Post napisał: BYDGOST » 30 mar 2012, 22:24

Przyślij mi swój adres e-mail to Ci przyślę DTR z tym rysunkiem.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
jrauto
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

#7

Post napisał: jrauto » 01 kwie 2012, 12:29

dziekuje koledze BYDGOST za dtr-ke
mozesz mi jeszcze napisac jaki dlugi pret do ruszania uchwytem musi byc ?
na szerokosc dłoni czy dluzszy ?
wiadomo ze im dluzszy tym wieksza sila wiec itak sie wkoncu cos ugnie :)

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post napisał: BYDGOST » 01 kwie 2012, 17:59

Tak na oko to 3 do 4 razy dłuższy.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”