Kieł tokarski ze stożkiem Morse'a - JAK TO ZAMOCOWAĆ ?!?

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Scientist
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:39
Lokalizacja: Kraków

Kieł tokarski ze stożkiem Morse'a - JAK TO ZAMOCOWAĆ ?!?

#1

Post napisał: Scientist » 21 mar 2012, 00:10

Jestem w tym temacie początkujący - nie mam tokarki, ale zamierzam ją zaprojektować i wykonać (z pomocą kilku firm usługowych). Najpierw jednak muszę sie wielu rzeczy dowiedzieć. A to jedna z nich: jak właściwie mocuje się kły tokarskie ze stożkiem Morse'a (ja prawdopodobie zastosuję "dwójkę"). Myślałem, że na od węższej strony jest gwint (jak np. na wale korbowym od skutera, ale zdjęcia temu przeczą! :shock: Jadno z nich (ze strony firmy Darmet) dałem w załączniku. Przeszukałem cały Internet i nic! Chyba poza tarciem (element samohamowny) coś musi go w tym gnieździe trzymać, no nie? :???:
Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów [czyt. WSZYSTKICH].



Tagi:


GSM
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 183
Rejestracja: 01 kwie 2007, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: GSM » 21 mar 2012, 00:23

Kolega wykazuje się wyjątkową ignorancją stwierdzając:
Scientist pisze:Przeszukałem cały Internet i nic!
Gdyby kolega wszedł chociażby na niezamądrą wikipedie to już by coś wiedział.
Scientist pisze:Chyba poza tarciem (element samohamowny) coś musi go w tym gnieździe trzymać, no nie?
I tu jest cała magia, niekoniecznie, poza tym wersje z gwintowanym otworem do umocowania we wrzecionie szpilką jak najbardziej istnieją, nawet google images to potwierdza - a to nie jest "cały internet" (no prawie :lol: )

Pomijam już pomysł budowania tokarki od podstaw bez jakichkolwiek podstaw...

Pozdrawiam,
GSM


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2059