Czy warto przerabiać konwencjonalną tokarkę na CNC.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Kontakt:
Inżynierem też nie jestem, ino technik, i to z medycznej dziedziny.
Ceny silników może i nie rosną tak mocno, ale dojdą droższe sterowniki i zasilacz. Mniejszy można przez przekładnię na paskach dać.
Ale zmierz, ile potrzeba tej siły na korbie. Załóż metrowy-niewygodnie-, albo półmetrowy kij na korbę, i obciążeniem albo wagą zmierzysz, ile Ci potrzeba mocy.
Ceny silników może i nie rosną tak mocno, ale dojdą droższe sterowniki i zasilacz. Mniejszy można przez przekładnię na paskach dać.
Ale zmierz, ile potrzeba tej siły na korbie. Załóż metrowy-niewygodnie-, albo półmetrowy kij na korbę, i obciążeniem albo wagą zmierzysz, ile Ci potrzeba mocy.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 14
- Kontakt:
Nie jestem biednym studentem
Ja jedynie wychodzę z założenia, że moje hobby powinno się samofinansować - jestem w stanie do swojej maszynki dołożyć tysiąc złotych miesięcznie bez większego bólu dla kieszeni. Na ten miesiąc już limit zużyłem
Więcej wydałem na mechanikę - jedzie do mnie między innymi wrzeciennik pod uchwyt 160 z przelotem 38 mm - brakowało mi bardzo tego przelotu przy moich pracach - wiatrówki mają korpusy od 20 do 35 mm i miło jest wsadzić to w uchwyt, zamiast kombinować z podpórkami. Zwłaszcza wtedy, gdy nie można uszkodzić oksydy...
Producent sterownika pisze tak:
Drugi przykład to

Producent sterownika pisze tak:
Z tego wynika, że maksymalny silnik do tego sterownika to 8,5Nm 6ASilnik 86H118-6008A (86x86mm 8,5Nm 6A 8 przewodowy-połączenie równoległe-6mH).
Ten silnik (i niektóre inne dalekowschodnie 8 przewodowe) ma niemiłą cechę - dołączony do sterownika generującego przy niskich prędkościach
dokładne prądy sinusoidalne bez możliwości korekcji wytwarza ponadprzeciętne wibracje w okolicach 0,8 obr/s.
Po dołączeniu silnika do sterownika z tej aukcji: wibracje przy 1,6 obr.s nieco większe jak w przypadku wspomnianego wyżej M556