Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#131

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 21 wrz 2006, 22:19

Zbych07 pisze:Możliwości jest dużo – otwory na obrzeżu dysku....... optoelektronicznie .
Za pomocą tranzystorów – tak jak w silnikach bezkomutatorowych.
czy mozna kupic gotowy zestawik czy raczej samemu kombinowac?


POZDRAWIAM

Tagi:


Autor tematu
Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#132

Post napisał: Zbych07 » 22 wrz 2006, 05:01

ERNEST KUCZEK pisze:czy mozna kupic gotowy zestawik czy raczej samemu kombinowac?
Trzeba będzie podpatrzeć i ...... kombinować :smile: .

Zastanawiam się nad liczbą segmentów na dysku 97 ,107 - :neutral:
Kiedyś myślałem że logiczna przy 8 - u magnesach bęzie liczba podzielna przez 4.
Tylko okazało się że przy takim układzie cewka przypominająca cztero płatkowy kwiatek
ulega galwamicznemu zamknięciu :cry: . Wystarczy jednak wprowadzić " nadmiarowy"
segment i ..... problem znika. Cewkę domykają szczotki ......... tak myślę.


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#133

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 22 wrz 2006, 18:28

obwod wszystkich sciezek jest zamkniety, tworza jeden, ciagly, zamkniety zwoj, jatomiast szczotki wyglada ze pokrywaja kilna (3 w tym wypadku) zwoje aby uzyskac polaczenie rownolegle na magnesie.

[ Dodano: 2006-09-23, 02:51 ]
zbych07 czy prubowales wyslac cos na moj nowy adres?
[email protected]
POZDRAWIAM


Autor tematu
Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#134

Post napisał: Zbych07 » 23 wrz 2006, 04:58

ERNEST KUCZEK pisze:obwod wszystkich sciezek jest zamkniety, tworza jeden, ciagly, zamkniety zwoj,
Masz rację - nareszcie to rozrysowałem i zaczyna to wyglądać logicznie. Miałem trochę problemu z dopasowaniem " ciemnej strony księżyca " a dokładnie tych dwóch punktów połączeń które nieco wyłamują się z szeregu. Tylko nieparzysta ilość ścieżek na stronie umozliwia ich połączenie w jeden ciąg. Postaram się jakoś spreparować rysunki i wrzucić na forum.
-----------------
ERNEST KUCZEK Sorry ale z Twojego nowego adresu użytku jeszcze nie zrobiłem - praca czyni wolnym :sad:

Ścieżki na moich rysunkach wyszły koślawe i do PCP raczej się nie nadają. Ponadto mam wątpliwośc czy ich kształt będzie właściwy przy zastosowaniu magnesów o innym kształcie - planuję okrągłe.


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#135

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 23 wrz 2006, 18:17

ja rozrysowalem dysk troszeczke inaczej jak ten ktorego zrobilem fotki, tzn. zmiala dotyczyla szerokosci szczelin miedzy sciezkami. rozrysowalem pod grawerke-ploter tak aby szczeliny mialy stala szerokosc, co umozliwia stosunkowo proste wykonanie. ksztaltem magnesow sie nie przejmuj, silniki takie jak ten nowy ktory kupilem maja magnesy okragle i ksztal sciezek (z tego co udalo mi sie ustalic) bardzo podobny (na oko identyczny).
jesli planujesz zrobienie dysku tej samej wielkosci to bardzo dobre beda magnesy 20mm srednicy (od grubosci bedzie zalezala moc)

pisalem ze magnesy nie padly po tym jak rozebralem silnik, poniewaz ktos musial juz go rozbierac wczesniej i wowczas musialy pasc, stad tez taki duzy pobor pradu (troche poczytalem). jsli magnesy bylyby dobre to pobor przy 12v powinien sie wachac w okolicy 1A (bez obciazenia).
POZDRAWIAM


Autor tematu
Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#136

Post napisał: Zbych07 » 23 wrz 2006, 19:16

ERNEST KUCZEK pisze:silniki takie jak ten nowy ktory kupilem maja magnesy okragle i ksztal sciezek (z tego co udalo mi sie ustalic) bardzo podobny (na oko identyczny).
- :wink: zaglądałem do środka drugiego silnika ? :smile:

Zastanawiam się czy projektując obudowę, należy magnesy inatalować na stalowym pierścieniu
( domknięcie biegunów magnetycznych po zewnętrznej) ?
We wnętrzu tego silnika który rozebrałeś wygląda jakby coś takiego było.

Myślę że z tym frezowaniem płytki to dobry pomysł. Trzeba tylko jakoś wypełnić
docelowo rowki w obszarze szczotek ( szpachlowanie chemoutwardzalne ? )
- do testów nie potrzeba ale do dłuższej pracy raczej tak.

Na mój silniczek trzeba będzie poczekać - sporo innych zajęć :sad:


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#137

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 23 wrz 2006, 19:18

na 16 magnesach neodymowych sred. 20mm i grubosci 12mm przy takim wirniku jak zrobilem fotki mozna osiagnac ok. 100W

[ Dodano: 2006-09-23, 19:20 ]
ten wirnik nie mial zadnego wypelnienia jedynie zaczyszczone sciezki papierem sciernym (widac rysy)

[ Dodano: 2006-09-23, 19:21 ]
Zbych07 pisze:- zaglądałem do środka drugiego silnika ?
jeszcze nie ale nie wykluczone, zgrubna fotke mozesz zobaczyc na stronie 2 lub 3 tego tematu ktora sciagnalem ze strony producenta.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 24
Posty: 408
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#138

Post napisał: MAAK » 23 wrz 2006, 20:55

Próbowaliście obliczyć ile będą kosztować wszystkie materiały do takiego silniczka?
Do 200W można kupić silniczki samochodowe za 50-100zł nie opłaca się robić chyba że dla zabawy
Co innego silnik bez komutatora takie mają więcej zalet i większą cenę


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#139

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 23 wrz 2006, 20:58

co do ceny to sie zgodze, ja osobiscie traktuje to jako nietypowe rozwiazanie wiec rodzaj zabawy jak koniecznosc robienia silnika.

[ Dodano: 2006-09-23, 21:00 ]
chodzi mi po glowie komutator bezszczotkowy na czujnikach halla, o ktorych pisal zbych07 ale narazie to tylko pomysl i daleko do realizacji.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2006, 02:14 przez ERNEST KUCZEK, łącznie zmieniany 1 raz.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#140

Post napisał: chomikaaa » 23 wrz 2006, 21:39

o do pseldo komutatora to sciezki bylby pokrywane rodem w celu zabezpieczenia przed scieraniem i utwardzenia powierzchni

do silnika dawali uzwojenie zapasowe gratis bo tanie w wykonaniu a zuzywalo sie jednak

pozatym problemem tych konstrukcji bylo duzy stosunek masy do mocy w prownaniu do silnikow konwencjonalnych wiec ze wzgledu na koszt materialow nie warto bylo ich robic i nie znalazly masowego zastosowania

bede mial aparat w niedziel to zrobie zdjecia z ksiazki poruszajacej ten temat nie chce mi sie tego przepisywac

ten projekt mozna w sumie zrobic dla wlasnej przyjemnosci i nabrania doswiadczenia

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”