Witam pojawil mi sie ostatnio komunikat defekt hamulca osi Z nie wyłaczac maszyny.
Nie wiem co on oznacza i czego moge sie spodziewac odnosnie tego komunikatu.Nadmieniam,ze jest to maszyna chiron Fz 12W z 1994 r. nr.błedu to 6026
Czy kody oznaczenia kodów błedow sa takie same jak w sinumeriku 840 itd.czy roznia sie znacznie.Dodamże maszyna pracuje normalnie jeszcze
Pomozcie jezeli mozecie.pozdrawiam
sinumerik 810M
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 53
- Rejestracja: 01 mar 2011, 20:04
- Lokalizacja: opole
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 lut 2011, 16:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam
Najprawdopodobniej jest kontrola działania hamulca osi Z.
I wyszło że hamulec nie działa.
Jak wyłączysz maszynę to oś Z spadnie i może coś uszkodzić, póki maszyna pracuje trzyma ją w górze Sinumerik.
Trzeba sprawdzić czy po wyłączeniu maszyny zadziała na tej osi hamulec, tylko najlepiej ją podeprzeć lub jakoś inaczej zabezpieczyć.
Sprawdź przekaźniki załączające zasilanie na hamulec, kable i dociśnięcie samego hamulca na silniku.
Pozdrawiam
Najprawdopodobniej jest kontrola działania hamulca osi Z.
I wyszło że hamulec nie działa.
Jak wyłączysz maszynę to oś Z spadnie i może coś uszkodzić, póki maszyna pracuje trzyma ją w górze Sinumerik.
Trzeba sprawdzić czy po wyłączeniu maszyny zadziała na tej osi hamulec, tylko najlepiej ją podeprzeć lub jakoś inaczej zabezpieczyć.
Sprawdź przekaźniki załączające zasilanie na hamulec, kable i dociśnięcie samego hamulca na silniku.
Pozdrawiam
Rząd wciąż chce naszego dobra, a nam zostało go już tak niewiele.
Nie pytaj co rząd może dla ciebie zrobić, pytaj czy mógłby tego nie robić.
Nie pytaj co rząd może dla ciebie zrobić, pytaj czy mógłby tego nie robić.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 745
- Rejestracja: 27 lut 2011, 14:15
- Lokalizacja: Polska
Ma pan może kopie PLC najlepiej pod S5. Ten błąd generuje PLC. Jeżeli chodzi o sam hamulec na silniku to musiałby być układ prądowy stwierdzający prąd płynący w obwodzie. Ale to jest luzownik wiec jego awaria powoduje automatyczne zahamowanie silnika. Opis błędu nie pasuje do tej awarii bo by było zatrzymanie awaryjne. Myślę że jest tam inny układ hamulca i dobrze było by to sprawdzić w PLC. W razie pytań proszę na [email protected]