#377
Post
napisał: bartuss1 » 22 wrz 2006, 13:07
co dp wykonania obrotowej nakrętki - wcale nie jest to takie drogie bo wielkie filozofii tu nie ma, tylko że zastoswanie takowego musi miec powód, no np dla długich śrub,
pytanie po co kombinować, nie lepiej pas zębaty z reduktorem na koncu podpietym pod silnik?
pas np o szerokości 50mm o wytrzymałości na zerwanie 150kG, reduktor zebaty np 1:5 i albo DC serwa albo krokówki, bramka jezdząca na prowadnicach szynowych - bo te łożyska otwarte z tzw regulowanym luzem LMOP ogólnie rzecz biorąc są bardziej do d... niż łozyska zamkniete LMUU, oczywiscie zakłądając że brama nie bedzie miała wiecej jak 2 m rozpietosci a rozstaw wózków nie wiekszy niz 200mm (jesli brama bedzie na 4 wózkach).
przy duzych maszynach mysle nie ma sensu pchać sie w kompromis i oszczędzać na siłe zwłaszcza na prowadnicach.
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign