rchobby pisze:Czy ktoś z Kolegów ma doświadczenia z podłączeniem/pracą silnków z listy ze sterownikiem na a3977 (obie wersje z/bez diód)?
tak - podłączałem... właściwie głównie te silniki
oraz parę mniejszych (1,35A i 1,9A z demobilu)
generalnie przy silnikach o dużej indukcyjności potrzeba wydłużyć czas Tblank czopera...
=> to oczywiście można osiągnąć jedynie zwiększając Ct => a to powoduje w którymś momencie słyszalność czopera (annoying whine)
oczywiście błędy mogą być powodowane również przez dużą wrażliwość na zakłócenia pcb... a błędy w ten sposób generowane są częstsze właśnie przy silnikach o dużej indukcyjności
silnik 2,8A z listy w/g katalogu ma 3,6mH
mam kolegę który przyłączał do A3977 (z diodami) silnik o indukcyjności 10mH - i również udało mu się doprowadzić do poprawnej pracy (przez zwiększenie Ct)
wracając do silników 2,8A z listy... jego duża indukcyjność wymaga również dobrych diód relaksacyjnych - widziałem sterowniki na imt901 (ta84..) które poleciał bo miał kiepskie diody... zmiana ich na lepsze spowodowała poprawną pracę z tym silnikiem (scalak niestety również był do wymiany)
silniki te też testowałem z końcówkami lmd18245 (picstep) - bez modyfikacji sterownik daje sobie radę
--
ostatnio pozmieniałem nieco layout ster3977 - i udało mi się osiągnąć lepszą efektywność pracy sterownika

sterownik nagrzewa radiator do niższej temperatury... zapewne dlatego, że zmaksymalizowałem ilość obszarów pokrytych masą - co niestety powiększyło nieco ilość mostków
dodatkowo pod scalakiem pojawiły się lutowania które trzeba frezować.. tak aby scalak dosięgał nogami pól lutowniczych, to oczywiście poprawia również kontakt termiczny a3977 z pcb...
