Projektowanie nowego plotera do przecinarki plazmowej
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
hamulca nie instaluj. A przynajmniej mechanicznych hamulcy bo stanie sie praca na niej udręką. Do systemów takich jak właśnie budowany przez Ciebie portal , to serwo ma hamować silnikiem za pomocą odzyskanej energii i oddaniu jej do sieci.
Wysięgnik jak będzie na sztywno to ok. Ważne żeby nie latał bo może to być niebezpieczne.
Wysięgnik jak będzie na sztywno to ok. Ważne żeby nie latał bo może to być niebezpieczne.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
a w czym to miało by pomóż 
czy myślisz że taki hamulec ma jakąś kontrole położenia , kontrolę skuteczności wytracenia szybkości obrotowej silnika
Hamulec albo trzyma albo nie. Wiec w trakcie jazdy na pełnej szybkości włącza się hamowanie i maszyna ląduje po za torowiskiem. W najlepszym przypadku wyrwie napędy.
Silniki maja wyhamować maszynę za pomocą serwonapędów i to silniki będą utrzymywać w trakcie postoju pozycję maszyny po przez ciągłe pozycjonowanie.

czy myślisz że taki hamulec ma jakąś kontrole położenia , kontrolę skuteczności wytracenia szybkości obrotowej silnika

Hamulec albo trzyma albo nie. Wiec w trakcie jazdy na pełnej szybkości włącza się hamowanie i maszyna ląduje po za torowiskiem. W najlepszym przypadku wyrwie napędy.
Silniki maja wyhamować maszynę za pomocą serwonapędów i to silniki będą utrzymywać w trakcie postoju pozycję maszyny po przez ciągłe pozycjonowanie.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 cze 2009, 19:11
- Lokalizacja: Polska
panek513 ty to się chyba z choinki urwałeś z tym pytaniem.
Ale w związku ze zbliżającymi się mikołajkami można to zrozumieć
Co do hamulca, to przyda ci się ewentualnie do wyhamowania awaryjnego, ale wtedy możesz uzyskać efekt zderzenia z murem i czy twoja maszyna to wytrzyma ?
Tak jak mówi CNCCAD. to serwo ma wyhamować, ale może twoje rozwiązanie okaże się dobre ? próbuj i podziel się wiedzą.
Ostatnio mówiłem, że nikt ze znanych producentów nie jeździ na poziomie 50m/min, ale poszperałem w sieci i okazało się, że jednak ktoś jeździ. Firma STIGAL której kibicuję od kilku lat chwali się maszyną, która jeździ 90m/min, tak więc może te twoje 50 m/min da radę.
Ciekawy tylko jestem jak oni wyhamowują z tej prędkości ? i na jakiej drodze/
Ale w związku ze zbliżającymi się mikołajkami można to zrozumieć

Co do hamulca, to przyda ci się ewentualnie do wyhamowania awaryjnego, ale wtedy możesz uzyskać efekt zderzenia z murem i czy twoja maszyna to wytrzyma ?
Tak jak mówi CNCCAD. to serwo ma wyhamować, ale może twoje rozwiązanie okaże się dobre ? próbuj i podziel się wiedzą.
Ostatnio mówiłem, że nikt ze znanych producentów nie jeździ na poziomie 50m/min, ale poszperałem w sieci i okazało się, że jednak ktoś jeździ. Firma STIGAL której kibicuję od kilku lat chwali się maszyną, która jeździ 90m/min, tak więc może te twoje 50 m/min da radę.
Ciekawy tylko jestem jak oni wyhamowują z tej prędkości ? i na jakiej drodze/
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 33
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 gru 2009, 12:14
- Lokalizacja: Tam gdzie chleb daja
Panowie... chyba zaszlo nieporozumienie....
Oczywiscie ze silnik wyhamuje predkosc, ale czemu jestescie tak anty hamulcowi. Hamulec jak najbardziej pomoga w wytraceniu predkosci.
Moze nakresle czym sie zjamuje... Produkujemy systemy dzwigowe ktore swoimi wozkami przenasza nawet 50-75 ton. Silnikmi bez hamulcow... no coz... zatrzymajemy sie ale kiedy...? za 2-3 metry... ? Niestety w takim przypadku ciezar wyladuje juz albo w murze albo gdzies indziej... Dlatego stasuje sie silniki z hamulcami... To nie chodzi o to aby zatrzymac ruch w 0.1 sekundy... Tu chodzi o to aby wytracic szybciej predkosc... Koniec...
Czy ktos poda mi konkretny powod aby w tym konkretym przypadku nie stosowac hamulcow?
CNCCAD oraz SPECCNC... Panowie to nie chodzi o to abysmy rozwazali teorie... Macie negatywne doswiadczenia z takimi silnikami z hamulcami? Prosze o konkrety... Byc moze macie racje a ja bladze we mgle... otworzcie mi prosze oczy....
Pozdrawiam
Oczywiscie ze silnik wyhamuje predkosc, ale czemu jestescie tak anty hamulcowi. Hamulec jak najbardziej pomoga w wytraceniu predkosci.
Moze nakresle czym sie zjamuje... Produkujemy systemy dzwigowe ktore swoimi wozkami przenasza nawet 50-75 ton. Silnikmi bez hamulcow... no coz... zatrzymajemy sie ale kiedy...? za 2-3 metry... ? Niestety w takim przypadku ciezar wyladuje juz albo w murze albo gdzies indziej... Dlatego stasuje sie silniki z hamulcami... To nie chodzi o to aby zatrzymac ruch w 0.1 sekundy... Tu chodzi o to aby wytracic szybciej predkosc... Koniec...
Czy ktos poda mi konkretny powod aby w tym konkretym przypadku nie stosowac hamulcow?
CNCCAD oraz SPECCNC... Panowie to nie chodzi o to abysmy rozwazali teorie... Macie negatywne doswiadczenia z takimi silnikami z hamulcami? Prosze o konkrety... Byc moze macie racje a ja bladze we mgle... otworzcie mi prosze oczy....
Pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
maszyna pozycjonuje za pomocą enkodeów i hamuje silnikami. Jak juz stoi to enkodery czytają pozycję a silniki pozycjonuje.
CNC , ma w swojej charakterystyce interpolacje :
1. Liniową
2. Kołową
i wyobraź sobie jak działają te hamulce na interpolacji kołowej
Po prostu maszyna będzie się zatrzymywać , szarpać , nie dociągać do pozycji. Hamulce w silnikach nie maja okreslonego współczynnika nacisku do szybkości obrotowej.
Taki hamulec jak pisałem wcześniej ...
albo Ci wyrwie ją z prowadnic albo po prostu rozwalisz napędy.
Po za tym ...
będziesz mieć hamulce na każdym z siników i jak te hamulce z synchronizujesz
Nie da się. jeden się będzie szybciej zużywała drugi wolniej , a wytracanie drogi na różnych odcinkach będzie różne. I jak to przeskoczyć
I między innym dlatego producenci nie instalują do żadnych ploterów hamulcy.
Nawet przestawienie maszyny wyłączonej elektrycznie stanie się problemem.
Jak chcesz to zakładaj hamulec , al. Kup sobie taki napęd żebyś mógł szybko z niego wyjąć ten hamulec , bo to na pewno zrobisz.
To silniki muszą utrzymywać położenie narzędzia i to one muszą hamować w zależności od trajektorii narzędzia do pozycji właściwej. Hamulec mechaniczny tu nie pomoże a tylko bardzo utrudni życie.
Czy MACH3 ma wyjście/wejście dla hamulcy gdzie będzie w stanie badać siłe hamowania bardzo precyzyjnie i sterować ją według interpolacji liniowej i kołowej
Odpowiedź.
Nie posiada.
CNC , ma w swojej charakterystyce interpolacje :
1. Liniową
2. Kołową
i wyobraź sobie jak działają te hamulce na interpolacji kołowej

Po prostu maszyna będzie się zatrzymywać , szarpać , nie dociągać do pozycji. Hamulce w silnikach nie maja okreslonego współczynnika nacisku do szybkości obrotowej.
Taki hamulec jak pisałem wcześniej ...
albo Ci wyrwie ją z prowadnic albo po prostu rozwalisz napędy.
Po za tym ...
będziesz mieć hamulce na każdym z siników i jak te hamulce z synchronizujesz

Nie da się. jeden się będzie szybciej zużywała drugi wolniej , a wytracanie drogi na różnych odcinkach będzie różne. I jak to przeskoczyć

I między innym dlatego producenci nie instalują do żadnych ploterów hamulcy.
Nawet przestawienie maszyny wyłączonej elektrycznie stanie się problemem.
Jak chcesz to zakładaj hamulec , al. Kup sobie taki napęd żebyś mógł szybko z niego wyjąć ten hamulec , bo to na pewno zrobisz.
To silniki muszą utrzymywać położenie narzędzia i to one muszą hamować w zależności od trajektorii narzędzia do pozycji właściwej. Hamulec mechaniczny tu nie pomoże a tylko bardzo utrudni życie.
Czy MACH3 ma wyjście/wejście dla hamulcy gdzie będzie w stanie badać siłe hamowania bardzo precyzyjnie i sterować ją według interpolacji liniowej i kołowej

Odpowiedź.
Nie posiada.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 33
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 gru 2009, 12:14
- Lokalizacja: Tam gdzie chleb daja
No i w sumie tu mam odpowiedz. Ja bylem swiecie przekonany ze bede mogl sterowac hamulcami z programu. Myslalem ze Mach3 ma taka opcje. Dzieki za odpowiedz CNCCAD... To troche koszty spadna bo silniki z hamulcami byly drozsze... i to sporo.Czy MACH3 ma wyjście/wejście dla hamulcy gdzie będzie w stanie badać siłe hamowania bardzo precyzyjnie i sterować ją według interpolacji liniowej i kołowej
Odpowiedź.
Nie posiada.
Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 464
- Rejestracja: 21 gru 2004, 14:11
- Lokalizacja: 05-505 PRAŻMÓW
- Kontakt:
Jeśli chodzi o docisk pneumatyczny koła zębatego z regulacją siły, to może zastosować coś takiego???Heops pisze:Witam...
.... ale pneumatyczne brzmi ciekawie. Czy ktos ma moze jakies foto albo schemat jak to wyglada? Ogolnie sobie wyobrazam, ale zobaczyc zawsze mozna.....
pozdrawiam
- Załączniki
-
- docisk pneumatyczny.jpg (25.13 KiB) Przejrzano 1577 razy
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 33
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 gru 2009, 12:14
- Lokalizacja: Tam gdzie chleb daja
Witam
My zastosujemy bardzo podobne rozwiazanie, ale mechaniczne. Na sprezynie. Z regulowana siłą docisku. Coś na podobe jak koledzy wcześniej opisywali.
Dziekuje za sugestie...
Tak na marginesie. Czy ktos moglby polecic jakies sterowanie do tej maszynki. Czy urzadzenia CS-LAB sa godne polecenia?
Jaki soft jeszcze wchodzi w gre jezeli nie Mach3?
Pozdrawiam
My zastosujemy bardzo podobne rozwiazanie, ale mechaniczne. Na sprezynie. Z regulowana siłą docisku. Coś na podobe jak koledzy wcześniej opisywali.
Dziekuje za sugestie...
Tak na marginesie. Czy ktos moglby polecic jakies sterowanie do tej maszynki. Czy urzadzenia CS-LAB sa godne polecenia?
Jaki soft jeszcze wchodzi w gre jezeli nie Mach3?
Pozdrawiam