Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

faniron
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 320
Rejestracja: 12 lut 2006, 18:56
Lokalizacja: Dolnośląskie

#21

Post napisał: faniron » 13 sie 2006, 16:56

Kupiłem na allegro. Tego typu silniki mają magnesy alniko, i nie powinno się ich rozbierać bo rozmagnesowują się.

Obydwa spisują się świetnie. UHU ma więcej bajerów i większą moc (200V,50A).



Tagi:


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#22

Post napisał: diodas1 » 13 sie 2006, 18:31

dzięki zbych07 za przysłane skany i smakowitego linka do modelarzy konstruktorów. Zaczytam się na śmierć :) Idę też poszukać płaskiego wirnika. Przywróciłeś mi pamięć więc powinno być nieco łatwiej.


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#23

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 13 sie 2006, 19:14

zbych07 czy tez moglbym prosic o zalacznik w sprawie tego silnika?
wczoraj wyslalem prywatna wiadomosc w tej sprawie ale nie wiem czy dostales.
moj email
[email protected]
POZDRAWIAM


Autor tematu
Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#24

Post napisał: Zbych07 » 13 sie 2006, 19:53

ERNEST KUCZEK pisze:zbych07 czy tez moglbym prosic o zalacznik w sprawie tego silnika?
wczoraj wyslalem prywatna wiadomosc w tej sprawie ale nie wiem czy dostales.
moj email
[email protected]
Mamy problem - do wszystkich dotarło, ale do Ciebie mi odrzuca :cry: .
Plik ma 2,5 MB , podzielłem na dwa, wysłałem oddzielnie - też odrzuciło :((
skrzyneczkę masz pustą ?.
Może zabezpieczenie przed spamem - Tobie dodałem kilka adresów ( tematyka może Cię zaiteresować - wykracza jednak za ramy forum )
Ew. może założysz skrzynkę na wp lub onecie ?
Przez pw też widać nie dotarło ( Matrix Cie izoluje ? :grin: )
Dziś jestem zamulony ---- w nocy pracowałem, ale do środy postaram się wrzucić ten materiał na forum .

.................

diodas1 - dzięki za korepetycje :lol:

[ Dodano: 2006-08-13, 20:33 ]
Foto silnika ze wspomnianej książki
Obrazek

Jak widać to co się kręci ( dysk drugi od lewej ) jest ..... cieniutkie :???:
i jak myślę do zrobienia w PCB.
Dla wprawki można użyć obudowy od jakiegoś krokowca jak goście z

http://www.alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/index.php
np.
http://alexrc.com/przerobka%20skazoo%20cdr.html
tyle że neodymy trzeba przykleić w innym miejscu i w miejce żelaztwa z cewkami
włożyć tarczę :???: .... tylko idea.

--------------
diodas1 - kurde to działa :mrgreen: DZIĘKI .......... :grin: Magia !!! :lol:


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#25

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 09 wrz 2006, 02:40

kilka wykresow porownujacych serwa tarczowe i zwykle serwa.
materialy ze strony
http://www.danahermotion.com/
jesli wierzyc temu co pisza to takie rozwiazanie bije klasyczne serwo z wirnikiem stalowym w osiagach na pysk. na stronie pisza ze silnik jest w stanie osiagnac predkosc 3000obr/min na kacie zaledwie 60stopni, momet spada nieznacznie ze wzrostem predkosci, wirnik nie wpada w drgania zwiazane z magnetyzmem szczatkowym wirnika, wyzsze predkosci obrotowe, wiekszy momet chwilowy, mniejsze zuzycie szczotek itd..
a wszystko to dlatego ze na wirniku jest tylko miedz bez zelaza w zwiazku z czym nie wystepuje magnetyzm szczatkowy.
Załączniki
silnik.jpg
silnik.jpg (45.51 KiB) Przejrzano 2558 razy
wykres 1.jpg
wykres 1.jpg (43.38 KiB) Przejrzano 2552 razy
wykres 2.jpg
wykres 2.jpg (91.25 KiB) Przejrzano 2546 razy
wykres 3.jpg
wykres 3.jpg (42.98 KiB) Przejrzano 2546 razy
POZDRAWIAM


faniron
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 320
Rejestracja: 12 lut 2006, 18:56
Lokalizacja: Dolnośląskie

#26

Post napisał: faniron » 09 wrz 2006, 12:04

Podobne zalety mają silniki z wirnikiem kubkowym. Kręci się tylko samo uzwojenie.
Mam taki. Startuje i zatrzymuje się błyskawicznie. Wcale nie ma wybiegu.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 31
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#27

Post napisał: 251mz » 09 wrz 2006, 12:09

ciekawe czy bylo by oplacalne zbudowanie tego we własnym zakresie. trzeba by zakupic 16 neodymów. to nie problem teraz. i zaprojektowac uzwojenie:) problem tez to komutator.......


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#28

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 09 wrz 2006, 17:48

faniron pisze:Podobne zalety mają silniki z wirnikiem kubkowym. Kręci się tylko samo uzwojenie.
Mam taki. Startuje i zatrzymuje się błyskawicznie. Wcale nie ma wybiegu.
masz racje, koncepcja jest zupelnie taka sama, jesli ktos chce poszukac informacji na taki temat to mozna to znalezc pod "coreless servo" lub "coreless motor"
251mz pisze:ciekawe czy bylo by oplacalne zbudowanie tego we własnym zakresie. trzeba by zakupic 16 neodymów. to nie problem teraz. i zaprojektowac uzwojenie:) problem tez to komutator.......
eksperymentalna wersja to moze nie taka oplacalna lub neizbyt sprawna, ale jesli chcialby ktos zaczac robic takie silniczki to osobiscie widze duze powodzenie.
co do komutatora to producent pisal ze brak magnetyzmu szczatkowego na wirniku nie powoduje wypalania sie zarowno szczotek jak i komutatora tak intensywnie jak w tradycyjnym serwie. pisali ze szczotki moga nawet wytrzymac do wymiany lozysk. czy wytrzymaja to pewnie zalezy od tego jak bardzo bedzie obciazony i katowany.
Załączniki
coreless.jpg
fotka z w/w strony internetowej
coreless.jpg (6.35 KiB) Przejrzano 2983 razy
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2006, 17:52 przez ERNEST KUCZEK, łącznie zmieniany 1 raz.
POZDRAWIAM


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 31
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#29

Post napisał: 251mz » 09 wrz 2006, 17:52

jesli komutator tyle wytrzyma to najsensowniejszym puki co byloby wykonanie tego wirnika z fr4 z odpowiednio gruba wartstwa miedzi a pozniej po zuzyciu komutatora wymiana całego wirnika.......


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#30

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 09 wrz 2006, 18:05

a jeszcze sobie przypomnialem ze na stronie bylo napisame ze wirnik (na zdjeci ktoro zalaczylem) jest wielowarstwowy, tak sobie mysle czy dobrze by bylo polaczyc kilka plytaek drukowanych razem, ale na poczatek to moze zaczac z pojedyncza.

co do komutatora to cenea drukowanej plytki raczej nie przekracza kosztow wykonania konwencjonalnego komutatora wiec chyba najlatwiej wymienic caly wirnik
POZDRAWIAM

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”