PS kolego Pukury z uszczelkami już nie ma problemu pod głowicą wystarczy sam klingieryt bo tak było w orginale, uszczelki miedziane wytnę tylko pod zawory bo takie tam były , a jeśli chodzi o jutro to nie wiem co będzie ale to złomowisko mam na oku może kiedyś się trafi wieżyczka od jakiegoś T-34, ile to by problemów rozwiązało
uszczelka pod głowicę kompresora
-
wueskowicz
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)

- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
czy potrzeba aż tyle powietrza ?? hmm do piaskowania chyba nigdy nie będzie go za dużo , sprężarka jest ze złomu po korzystnej cenie więc nawet sprzedać ją spowrotem na złom to straty nie ma wielkiej a ja jestem zadowolony bo jakieś to doświadczenie będzie, a może nawet pewnego rodzaju przygoda
.co do napędu to ciągnik jakiś się dobierze
napęd mam zamiar narazie zrobić bezpośrednio z wałka wom na wał sprężarki obroty pasują i max będą wynosić 540 obr/min więc ok , jeśli sprężarka się spisze a ciągnik będzie stękał to się pomyśli nad przekładnią jakąś. ALE wg dokumentacji jaką znalazłem w necie ta sprężarka potrzebuje coś koło 50KM więc myślę że nie aż tak dużo.
PS kolego Pukury z uszczelkami już nie ma problemu pod głowicą wystarczy sam klingieryt bo tak było w orginale, uszczelki miedziane wytnę tylko pod zawory bo takie tam były , a jeśli chodzi o jutro to nie wiem co będzie ale to złomowisko mam na oku może kiedyś się trafi wieżyczka od jakiegoś T-34, ile to by problemów rozwiązało

PS kolego Pukury z uszczelkami już nie ma problemu pod głowicą wystarczy sam klingieryt bo tak było w orginale, uszczelki miedziane wytnę tylko pod zawory bo takie tam były , a jeśli chodzi o jutro to nie wiem co będzie ale to złomowisko mam na oku może kiedyś się trafi wieżyczka od jakiegoś T-34, ile to by problemów rozwiązało
Tagi:
-
konkwista88
- Stały bywalec (min. 70)

- Posty w temacie: 2
- Posty: 79
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:25
- Lokalizacja: PL
Napisz coś więcej o tej operacji, muszę wykonać uszczelkę pod głowicę do starego japońca, czy blacha alu nadała by się do tego ?pukury pisze:weź że klingieryt ( czy jak tam zawał ) , dotnij obrys i z cieniej blaszki miedzianej ( odpuszczonej w wodzie ) wywalcuj obrzeża .
jak wypuścisz po 3 - 4 mm to da się to zrobić w domu na stole - przy pewnej cierpliwości .
-
pukury
- Lider FORUM (min. 2000)

- Posty w temacie: 3
- Posty: 7814
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
robiłem tak uszczelki do różnych motorków .
blacha raczej musi miedziana i to cieniutka .
stosowałem ( chyba ) 0.2 - 0,3 mm .
jak ją wyżarzyć i ostudzić w wodzie to robi się prawie jak szmatka .
robiłem to tak -
dwa kawałki sklejki z otworami jak cylinder .
między nimi blaszka
wystaje do wewnątrz - to jasne .
no i czymś gładkim i twardym jedziemy - ruchem okrężnym .
powstanie coś jak tulejka z kołnierzem - dość cienka .
teraz do uszczelki i walcujemy na płask .
do tego celu są oczywiście odpowiednie walcarki - ale do 1 szt. to chyba nie ma sensu robić .
no chyba że chcesz 10000 szt. - to już robię maszynkę
pozdrawiam .
robiłem tak uszczelki do różnych motorków .
blacha raczej musi miedziana i to cieniutka .
stosowałem ( chyba ) 0.2 - 0,3 mm .
jak ją wyżarzyć i ostudzić w wodzie to robi się prawie jak szmatka .
robiłem to tak -
dwa kawałki sklejki z otworami jak cylinder .
między nimi blaszka
wystaje do wewnątrz - to jasne .
no i czymś gładkim i twardym jedziemy - ruchem okrężnym .
powstanie coś jak tulejka z kołnierzem - dość cienka .
teraz do uszczelki i walcujemy na płask .
do tego celu są oczywiście odpowiednie walcarki - ale do 1 szt. to chyba nie ma sensu robić .
no chyba że chcesz 10000 szt. - to już robię maszynkę
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
konkwista88
- Stały bywalec (min. 70)

- Posty w temacie: 2
- Posty: 79
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:25
- Lokalizacja: PL
-
wueskowicz
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)

- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
-
BYDGOST
- Lider FORUM (min. 2000)

- Posty w temacie: 2
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Do sprężarek 20 atmosferowych stosuję klingeryt zbrojony. Wpisz w google a znajdziesz dostawców i parametry pracy np: Temperatura max. 450°C, zalecana 250°C, Ciśnienie 14MPa (140bar). Brzegi sa wycinane bez nakładek z blachy bo zbrojenie na to pozwala.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.





