testowanie nowych wersji CNConv (przed oficjalną premierą)
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
testowanie nowych wersji CNConv (przed oficjalną premierą)
UWAGA!
Program CNConv jest rozbudowywany pod potrzeby użytkowników stąd na tym forum dużą część dyskusji zajmuje "wyłapywanie błędów" i doskonalenie jego działania. W tym wątku testujemy kolejną wersję z wbudowaną możliwością kucia w kamieniu. Jeśli używasz tego programu i odkryłeś w nim coś co można udoskonalić pisz śmiało w tym wątku.
Program CNConv jest rozbudowywany pod potrzeby użytkowników stąd na tym forum dużą część dyskusji zajmuje "wyłapywanie błędów" i doskonalenie jego działania. W tym wątku testujemy kolejną wersję z wbudowaną możliwością kucia w kamieniu. Jeśli używasz tego programu i odkryłeś w nim coś co można udoskonalić pisz śmiało w tym wątku.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 16:52 przez pitsa, łącznie zmieniany 1 raz.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
Tagi:
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 93
- Rejestracja: 14 paź 2009, 12:13
- Lokalizacja: NWM
Dobrze, że powstał taki temat, również jestem zdania, że mimo swojej prostoty (a może dzięki niej) program jest godny uwagi. A błędy i niedociągnięcia? Są na bieżąco poprawiane.
Co do wersji 13.0:
1. koniecznie potrzebne jest sterowanie ręczne silnikiem głowicy kującej
2. jak się zbyt dużo/szybko przesuwa myszką projekt po ekranie to potrafi wyskoczyć błąd dzielenia przez zero
3. nie zawsze jest wykonywane piksele prawej i górnej (ostatnich) linii. Nie zauważyłem od czego to jest zależne.
4. Prędkość symulacji kucia nie pokrywa się z prędkością rzeczywistą - jest o wiele szybsza
5. Wizualizacja kucia - stuka kiedy chce
Co do wersji 13.0:
1. koniecznie potrzebne jest sterowanie ręczne silnikiem głowicy kującej
2. jak się zbyt dużo/szybko przesuwa myszką projekt po ekranie to potrafi wyskoczyć błąd dzielenia przez zero

3. nie zawsze jest wykonywane piksele prawej i górnej (ostatnich) linii. Nie zauważyłem od czego to jest zależne.
4. Prędkość symulacji kucia nie pokrywa się z prędkością rzeczywistą - jest o wiele szybsza
5. Wizualizacja kucia - stuka kiedy chce

-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
CNConv:
Do kucia wczytywane są pliki w formacie BMP i JPG. Może zamiast BMP użyć plików graficznych w formiacie PNG? Korzystanie z BMP jest "nieekonomiczne" - pliki są zbyt wielkie.
Czy ta wizualizacja pukadełka i wskaźnik położenia są potrzebne podczas kucia? Może wystarczy tylko zmieniać kolory pikseli wykutych i pominiętych? Czarne na szare 70%, białe na szare 30% albo jakieś kolory?
Jeśli nie przeniesie to żadnych oszczędności czasu procesora, to proponuję jedynie wskaźnik punktu wykucia przesunąć o 1/2 w x i 1/2 w y aby wskazywał środek zamiast narożnika piksela.

Pomysły:
To kucie daje nowe możliwości. Nie koniecznie w obróbce twardego kamienia ale i miękkich materiałów.
Wpadłem dziś na pomysł, że kucie można wykorzystać do wycinania kartonu, krojenia ciasta, robienia makaronu itp. Nożem może być cienki twardy pręt. Nie potrzebna jest głowica obrotowa. Z takim bajerem typowy FRED uzyskałby prawo zamieszkiwania w kuchni jako robot kuchenny.
Technika:
Zastanawiam się nad zalecanymi silnikami do kucia jeśli częstotliwość uderzeń ma być wysoka a kucie wydajne. Jaki stosunek moment bezwładności wirnika do moment trzymający będzie najodpowiedniejszy? Do zastanowienia: Przy tym samym momencie trzymającym lepszy jest krótki wirnik o dużej średnicy czy długi silnik z wirnikiem o małej średnicy?
Do kucia wczytywane są pliki w formacie BMP i JPG. Może zamiast BMP użyć plików graficznych w formiacie PNG? Korzystanie z BMP jest "nieekonomiczne" - pliki są zbyt wielkie.
Czy ta wizualizacja pukadełka i wskaźnik położenia są potrzebne podczas kucia? Może wystarczy tylko zmieniać kolory pikseli wykutych i pominiętych? Czarne na szare 70%, białe na szare 30% albo jakieś kolory?
Jeśli nie przeniesie to żadnych oszczędności czasu procesora, to proponuję jedynie wskaźnik punktu wykucia przesunąć o 1/2 w x i 1/2 w y aby wskazywał środek zamiast narożnika piksela.

Pomysły:
To kucie daje nowe możliwości. Nie koniecznie w obróbce twardego kamienia ale i miękkich materiałów.
Wpadłem dziś na pomysł, że kucie można wykorzystać do wycinania kartonu, krojenia ciasta, robienia makaronu itp. Nożem może być cienki twardy pręt. Nie potrzebna jest głowica obrotowa. Z takim bajerem typowy FRED uzyskałby prawo zamieszkiwania w kuchni jako robot kuchenny.

Technika:
Zastanawiam się nad zalecanymi silnikami do kucia jeśli częstotliwość uderzeń ma być wysoka a kucie wydajne. Jaki stosunek moment bezwładności wirnika do moment trzymający będzie najodpowiedniejszy? Do zastanowienia: Przy tym samym momencie trzymającym lepszy jest krótki wirnik o dużej średnicy czy długi silnik z wirnikiem o małej średnicy?
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 43
- Posty: 1126
- Rejestracja: 11 sty 2005, 13:03
- Lokalizacja: Grodków
- Kontakt:
zrobione.pulek pisze:koniecznie potrzebne jest sterowanie ręczne silnikiem głowicy kującej
zrobionepulek pisze:jak się zbyt dużo/szybko przesuwa myszką projekt po ekranie to potrafi wyskoczyć błąd dzielenia przez zero
zrobionepulek pisze:nie zawsze jest wykonywane piksele prawej i górnej (ostatnich) linii. Nie zauważyłem od czego to jest zależne.
poprawiam.pulek pisze:4. Prędkość symulacji kucia nie pokrywa się z prędkością rzeczywistą - jest o wiele szybsza
5. Wizualizacja kucia - stuka kiedy chce
JPG nie jest złe a na kamieniu nawet nie można powiedzieć o utracie jakości (chba, że kompresja jest na ekstremalnym poziomie)pitsa pisze:Do kucia wczytywane są pliki w formacie BMP i JPG. Może zamiast BMP użyć plików graficznych w formiacie PNG? Korzystanie z BMP jest "nieekonomiczne" - pliki są zbyt wielkie.

tym się zasjmuje PC tylko jak niema nic innego do roboty... z pikselami myślałem ale nie wymyśliłem nic mądrego - obraz widoczny jest tylko obrazem przeskalowanym przez system prawdziwego obrabianego obrazu (przez to taki brzydki) - musiałbym kolorować oryginał i uaktualniać okno co piksel co znacznie obciąży procka - na pewno coś mądrzejszego wymyślę ale na razie szukajmy błędów...pitsa pisze:Czy ta wizualizacja pukadełka i wskaźnik położenia są potrzebne podczas kucia? Może wystarczy tylko zmieniać kolory pikseli wykutych i pominiętych? Czarne na szare 70%, białe na szare 30% albo jakieś kolory?
zrobione, nie zauważyłem tego wcześniej bo nigdy mi nie przyszło do głowy testowania na rozdzielczości 10x10 pxpitsa pisze:wskaźnik punktu wykucia przesunąć o 1/2 w x i 1/2 w y aby wskazywał środek zamiast narożnika piksela.

tak, tak, wiem - należało by dorobić funkcję kucia wektorów a nie tylko bitmap i korzystnie było by wystawić na głowicę sygnał generujący ze stałą (ustawianą) częstotliwością...pitsa pisze:Wpadłem dziś na pomysł, że kucie można wykorzystać do wycinania kartonu,......................
[ Dodano: 2011-07-28, 13:52 ]
poprawioną wersję zamieszczę jutro.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 paź 2005, 17:17
- Lokalizacja: Torun
Re: testowanie CNConv w wersji 0.13.0 (przed oficjalną premi
A kiedy będzie wersja 13 do pobrania??
Michoo
Michoo
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 paź 2005, 17:17
- Lokalizacja: Torun
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 paź 2005, 17:17
- Lokalizacja: Torun