Tokarka domowej roboty
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 31
- Rejestracja: 09 wrz 2008, 23:45
- Lokalizacja: Silnowo
Koledzy a co powiecie o tym regulatorze obrotów ?
http://allegro.pl/regulator-3-fazy-alte ... 23034.html
porównując go do oryginalnych falowników cenowo wypada znakomicie....
http://allegro.pl/regulator-3-fazy-alte ... 23034.html
porównując go do oryginalnych falowników cenowo wypada znakomicie....
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1031
- Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
- Lokalizacja: ~ Kraków
Do falownika to on sie ma jak cep do kombajnu- niby do tego samego, ale nie do końca Skala porównawcza w sensie możliwości też zachowana - przecież to zwykły regulator na triaku, więc nic więcej jak regulacja fazowa - kata załączenia. Ot i wszystko. Takie układy to każdy młody elektronik jak zaczyna zabawę z elektroniką to buduje. Róznica taka, że zamiast kilku- kilkunastu tranzystorów specjalizowany układ scalony. Kiedyś się to też z powodzeniem na NE555 robiło. Do silników komutatorowych to jeszcze, ale do klatkowych to się nie nadaje.
W regulacji obrotów silnika klatkowego na drodze elektronicznej dla falownika nie ma alternatywy. Oczywiście mówię o regulacji efektywnej, bo jak zmniejszysz napięcie, albo regulator fazowy zastosujesz to coś tam w małych granicach poregulujesz...
W regulacji obrotów silnika klatkowego na drodze elektronicznej dla falownika nie ma alternatywy. Oczywiście mówię o regulacji efektywnej, bo jak zmniejszysz napięcie, albo regulator fazowy zastosujesz to coś tam w małych granicach poregulujesz...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7549
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Na aukcji ewidentnie pisze że jest to regulacja kąta zalączenia triaka, czuli regulacja napięcia, Natomiast do silnika indukcyjnego trójfazowego potrzebna jest regulacja częstotliwości, czyli coś zupelnie innego.
Poreguluje tylko silę silnika, no może kilka obr/min silnik zwolni po czym jak przekroczy pewne obciążenie to się zatrzyma .pabloid pisze:W regulacji obrotów silnika klatkowego na drodze elektronicznej dla falownika nie ma alternatywy. Oczywiście mówię o regulacji efektywnej, bo jak zmniejszysz napięcie, albo regulator fazowy zastosujesz to coś tam w małych granicach poregulujesz...
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1031
- Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
- Lokalizacja: ~ Kraków
Dlatego pisałem o regulacji efektywnej, a nie złudnej. Silnik zwolni, bo obciążenie (poślizg+ obc zewnętrzne wału) zacznie dominować coraz bardziej nad zmniejszającym się w wyniku regulacji momentem napedowym. Moment obrotowy na wale będący ich wypadkową drastycznie spadnie, aż do zatrzymania silnika...Nawet w nieobciążonym zewnętrznie silniku...