frezowanie elementu na cnc
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 232
- Rejestracja: 05 mar 2009, 22:39
- Lokalizacja: Szczecin
rc666 chyba nie siedzisz za bardzo w technice samochodowej i rozwiązaniach stosowanych w topowych rajdówkach i wyścigówkach. Takie zwrotnice frezowane z bloku aluminiowego w to standard w rajdowkach WRC i podobnych.
Pozatym tym to poprawcie mnie jeśli jestem w bledzie, ale zwrotnica w produkcji seryjnej to element wykonywany poprzez odkuwanie.
Pozatym tym to poprawcie mnie jeśli jestem w bledzie, ale zwrotnica w produkcji seryjnej to element wykonywany poprzez odkuwanie.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1268
- Rejestracja: 27 cze 2011, 14:48
- Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce
Tak masz rację odkuwka, nie odlew.ZiG pisze:rc666 chyba nie siedzisz za bardzo w technice samochodowej i rozwiązaniach stosowanych w topowych rajdówkach i wyścigówkach. Takie zwrotnice frezowane z bloku aluminiowego w to standard w rajdowkach WRC i podobnych.
Pozatym tym to poprawcie mnie jeśli jestem w bledzie, ale zwrotnica w produkcji seryjnej to element wykonywany poprzez odkuwanie.
A jeśli chodzi o frezowanie to samo frezowanie nie wystarczy, chyba że mamy materiał w którym nie ma naprężeń. W innym razie owa część może się nam pokrzywić a raczej napewno.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 232
- Rejestracja: 05 mar 2009, 22:39
- Lokalizacja: Szczecin
Wszystko zależy czy te odkształcenia po obróbce będą przekraczać dopuszczalne tolerancje. Akurat takiej zwrotnicy nie robiłem, ale podobne elementy wykonywałem z powodzeniem. Zawsze można po obróbce zgrubnej wykonać obróbkę cieplną w celu likiwidacji naprężeń. Poza tym w czasie samej obróbki naprężenia będą się rozładowywać wraz z kolejnymi przejściami. Przy poprawnie dobranej strategii obróbki myślę, że i bez pieca można to zrobić wystarczająco dokładnie.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 maja 2009, 16:06
- Lokalizacja: lbn
takie zwrotnice a nawet o wiele bardziej skomplikowane robia wszystkie zespoly formuly sae zagranica z al 7075 t6 bo to najbardziej wytrzymaly stop aluminium i nic nigdy nie peka. Przeciez koszt odlania bylby parokrotnie wiekszy ze wzgledu na wykonanie formy i zapewnienie odpowiednich tolerancji.
tu macie przyklad wykonania.
Moje pytanie brzmi ile mniej wiecej bedzie kosztowalo zrobienie czegos takiego w Polsce?
tu macie przyklad wykonania.
Moje pytanie brzmi ile mniej wiecej bedzie kosztowalo zrobienie czegos takiego w Polsce?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 maja 2009, 16:06
- Lokalizacja: lbn
spoko spoko tu chcialem sie przy okazji tylko dowiedziec o koszt jakby ktos mial do czynienia z takim czyms wczesniej. glownie chodzilo mi o to zeby sie dowiedziec czy na frezarke wysylany jest plik cad i ustawiana jest jakas dokladnosc obrobki? bo przeciez ciezko zwymiarowac te ksztalty, w wiekszosci przypadkow moga to byc nawet spliny. rozumiem ze czesc projektuje wedlug wlasnego uznania zachowujac odpowiednia grubosc scianek, rozmiary i polozenie wzgledem jakiejs bazy otworow do mocowania wahaczy i drazkow, a wymiarowaniem wycinanych ksztaltow (tak by uzyskac odpowiednie grubosci scianek) sie nie przejmuje?
pozdr
pozdr
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1268
- Rejestracja: 27 cze 2011, 14:48
- Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce
Na maszyny CNC wysylany jest program ktory z regoly robi programista za pomoca CAM software-u np. MasterCam czy SurfCam itd Jest to wlasciwie plik tekstowy. Dokladnosci osiaga sie juz na maszynie w trakcie obrobki danej czesci. Najczescie program robi sie do rozmiarow nominalnych. A dalej to juz sprawa operatora maszyny aby osiagnac wymagane tolerancje.
Cena danej czesci w duzym stopniu zalezy od tolerancji. Wiadomo im mniejsze tolerancje tym drozej.
Cena danej czesci w duzym stopniu zalezy od tolerancji. Wiadomo im mniejsze tolerancje tym drozej.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 8198
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
.... na pewno?rc666 pisze:... A dalej to juz sprawa operatora maszyny aby osiagnac wymagane tolerancje....

Taki program powstaje na podstawie modelu (danego detalu) .
Jak programista schrzani model i obróbkę ... , to operator nie poprawi przy maszynie tych błędów .
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 mar 2007, 22:38
- Lokalizacja: uk
witam.robilem niemal identyczna czesc.4 szt do starego sportowego jaguara na wyscigi.stara czesc byla mierzona na maszynie pomiarowej cmm.i zrobiony model w ugs .mniej tych zeberek cienkich bylo takze troche to wazylo(wiecej niz ori)).mam gdzies zdjecie nawet .nic sie nie odksztalcalo.niewiem dokladnie jakie to alu bylo.troche z tym zeszlo ...